Porteføljecontroller i kommunens byggherre virksomhet
Bygg og prosjekt, Bærum kommune
Arnold Haukelands plass 10, 1338 Sandvika, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver/spesialrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 6. oktober
Vil du være med å forme fremtidens Bærum? Bli vår nye porteføljecontroller i avdelingen Porteføljestyring!
Som porteføljecontroller i Bærum kommune får du en unik mulighet til å bidra til utviklingen av kommunens sosiale og tekniske infrastruktur. Du vil spille en viktig rolle i å sikre at våre byggeprosjekter optimaliserer ressursbruken og at kommunens midler blir forvaltet på en effektiv og bærekraftig måte. Dette er en stilling for deg som ønsker å sette spor og bidra til et godt og bærekraftig samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere.
Porteføljecontrolleren har en sentral rolle i å sikre god styring og økonomisk kontroll i kommunens utviklingsprosjekter. Stillingen innebærer å sørge for at byggherres økonomioppfølging er i tråd med kommunens overordnede føringer for økonomistyring, samt å bistå prosjekteier, prosjektleder og prosjektøkonomene i alle økonomirelaterte spørsmål.
Bærum kommune Eiendom har med sine ca. 300 ansatte ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygningsmasse. Vi har høye ambisjoner om at våre bygg skal være klimakloke og bygges kostnadseffektivt.
Se oversikt over noen av våre eiendomsprosjekter som nylig er overlevert eller pågår.
Arbeidsoppgaver
Dine arbeidsoppgaver vil inkludere:- Overvåking og rapportering av prosjektporteføljens økonomiske status
- Analyse og vurdering av prosjektporteføljens usikkerheter samt risiko/muligheter
- Samarbeid med prosjektledere for å sikre at prosjektene holder seg innenfor budsjett, kvalitet og tidsrammer
- Bidra til kontinuerlig forbedring av porteføljestyringsprosesser og rutiner
- Mulighet for fagansvar og arbeid som fagressurs ut mot leverandørmarkedet for usikkerhetsanalyser
Kvalifikasjoner
- Minimum bachelor innen relevante fagområder som økonomi, finans, prosjektledelse, bygg- og anleggsteknikk, eller andre beslektede felt. Det er ønskelig med mastergrad innen relevante fag
- God erfaring med økonomisk oppfølging og kontroll av prosjekter og porteføljer
- Erfaring med kalkulasjon, kostnadsestimering og budsjettering gjennom ulike prosjektfaser
- Kompetanse innen usikkerhetsanalyser. Det er en fordel med kjennskap til verktøy og prosesser for usikkerhetsstyring
- Ønskelig med erfaring fra prosjektrapportering
Personlige egenskaper
For å trives i denne stillingen bør du ha disse egenskapene:
- Strukturert og målbevisst
- Gode samarbeidsevner og evne til å kommunisere effektivt med ulike interessenter
- Pågangsmot og evner å gjennomføre
- Gode analytiske evner og god til å se helhet og sammenhenger
Vi tilbyr
- Som ansatt i Bygg og prosjekt vil du være en del av et dynamisk og engasjert team som arbeider med noen av kommunens mest spennende og utfordrende byggeprosjekter.
- Du vil jobbe med et bredt spekter av prosjekter, fra nybygg til rehabilitering, og få muligheten til å bidra til utviklingen av kommunens eiendomsportefølje
- Vi legger vekt på faglig utvikling for å sikre at våre ansatte er oppdatert på de nyeste metodene og teknologiene innen bygge- og eiendomsbransjen
- Mulighet for fleksible arbeidstider og fleksibelt arbeidskontor
- Hos oss vil du bli en del av et inkluderende og støttende arbeidsmiljø hvor samarbeid og deling av kunnskap står i fokus
- Som en del av vårt team vil du ha muligheten til å være med på å forme fremtidens Bærum gjennom spennende og samfunnsnyttige prosjekter
- Offentlig tjenestepensjon
Kontaktinformasjon
Camilla Leknes-Monssen, Avdelingsleder Bygg og prosjekt, Porteføljestyring, 92287461, camilla.leknes-monssen@baerum.kommune.noJørgen Molvig, Tjenesteleder Bygg og prosjekt, 91573969, jorgen.molvig@baerum.kommune.no
Arbeidssted
Arnold Haukelands plass 101338 Sandvika
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bærum kommuneReferansenr.: 5014865344
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.10.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Camilla Leknes-Monssen
Avdelingsleder Bygg og prosjekt, Porteføljestyring
92287461
Om bedriften
Sammen skaper vi et godt og inkluderende samfunn for over 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er at vi får tillit og myndighet til å påvirke vår egen arbeidshverdag for å skape et samfunn som er godt å leve i. Hos oss kan du bli med og sette spor.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9f262273-227d-467f-a993-68c704d9c0e6
- Hentet fra
talentech
- Referanse
63a34a73dc8c4329b8bac10019d4d691