100% fast stilling i Råde kommune
Råde kommune Miljø, plan, teknikk og eiendom
Skråtorpveien 2b, 1640 Råde
Om jobben
- Stillingstittel
- Saksbehandler / Rådgiver byggesak
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 11. januar
Vår flinke jurist søker nye utfordringer og vi søker hans etterfølger. Vi ønsker oss en engasjert, fremoverlent kollega med erfaring fra offentlig forvaltning.
Vi søker deg som er god på kundebehandling, brenner for å påvirke det bygde rom, ønsker å være en pådriver i effektiviseringsarbeid og som vil bidra i et tverrfaglig fagmiljø. Hvis du i tillegg har lyst til å løpe en etappe på Glommastafetten og spille en runde bowling med oss er det kanskje deg vi ser etter.
Stillingen er organisert i virksomhet for miljø, plan, teknikk og eiendom og tilhører avdeling for byggesak- kart og oppmåling. Avdelingen består pt av åtte årsverk og er geografisk lokalisert sentralt i Karlshus sammen med plan og VA.
Råde kommune er opptatt av samhandling på tvers av fagområder. Råde kommune har siden 2018 satset på et overordnet arbeid "Vi i Råde". Dette representerer en verdidrevet tilnærming og et målrettet arbeid som legger til rette for innovasjon og utvikling av nye, mer effektive arbeidsmetoder. Kommunen skal søke nye løsninger på hvordan man planlegger, utarbeider og utfører kommunale tjenester. Dette ligger til grunn for alt vårt arbeid.
Som byggesaksbehandler er veiledning og søknadsbehandling sentrale arbeidsoppgaver. Arbeidshverdagene vil i tillegg bestå av møter, forhåndskonferanser, befaringer og klagesaksbehandling. Råde kommune ønsker å styrke byggesaksavdelingen gjennom blant annet en nyopprettet avdelingslederstilling, og byggesaksområdet står foran en spennende periode med rom for utvikling og gode ideer. Har du interesse for og/eller erfaring med implementering og "skreddersøm" av e-byggesakssystemer er det en fordel. Stillingen rapporterer til avdelingsleder for byggesak-, kart og oppmåling.
Arbeidsoppgaver
Gi god informasjon og veiledning på fagområdet
Saksbehandle bygge- og delesøknader og klagesaker
Saksforberedelse til behandling i politiske utvalg
Tilsyn- og ulovlighetsoppfølgning
- Bidra til effektivisering av saksbehandlingen, utarbeide rutiner og malverk
Kvalifikasjoner
Vi ønsker 3- eller 5-årig høyskole/universitetsutdanning, gjerne som jurist, ingeniør eller arkitekt. Teknisk fagskole eller andre fagbakgrunner som kan berike fagmiljøet vårt er også av interesse, helst med byggrelaterte fag i fagkretsen
Erfaring med byggesaksbehandling/offentlig forvaltning
God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne er en forutsetning
Førerkort for personbil er nødvendig
Personlige egenskaper
Du må være løsningsorientert og strukturert
Du må fremstå rolig og sympatisk i møte med kundene våre
Du må ha stor arbeidskapasitet og trives med en hektisk arbeidshverdag
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
En utfordrende og variert jobb i et tverrfaglig arbeidsmiljø
Lønn etter kompetanse og kvalifikasjoner
- Gode parkeringsmuligheter
Fleksitid
Gode pensjons- og forsikringsordninger. Det vil bli trukket 2 % av lønnen til KLP
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9ead09d6-d166-4b76-807d-0257868b172c
- Sist endret
18. desember 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3565187_225723_no
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Byggesak og geomatikk, Fredrikstad kommune
Sted
Fredrikstad
Arbeidsgiver
Sarpsborg kommune
Sted
Sarpsborg
Konsulent i Stab Økonomi
Arbeidsgiver
Råde kommune Stab økonomi
Sted
Råde