Driftsspesialist IAM
Statens vegvesen
Doktor Hansteins gate 9, 3044 Drammen, Industrigata 1, 2619 Lillehammer, Gjerpensgate 10, 3716 Skien, Sorgenfriveien 11, 7031 Trondheim, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Driftsspesialist IAM
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 20. oktober
Om stillingen
Avdeling Infrastruktur og drift IT er Statens vegvesens sentrale kompetansemiljø på drift av IKT-løsninger og tjenester. Avdelingen består av over 100 høyt kvalifiserte medarbeidere. Statens vegvesen har en stor portefølje av både standard og egenutviklede systemer som driftes i felles datasentere i Oslo. Forenkling, automatisering og raske leveranser er satsningsområder for avdelingen.
Hos oss blir du en del av Team IAM – et sterkt fagmiljø på 16 engasjerte kollegaer som støtter hverandre og spiller hverandre gode. Noen er spesialister, andre jobber bredt. Sammen sørger vi for at IAM-tjenestene våre til enhver tid fungerer optimalt. Stillingen er fast, og du får en hverdag preget av både faglig tyngde og godt samarbeid.
I stillingen vil du:
- Jobbe bredt med teknisk drift og tjenesteleveranser
- Sette opp tjenester for brukere i et hybrid miljø
- Bidra til kvalitet, effektivisering og automatisering
Arbeidsoppgaver
Som Driftsspesialist vil du ha oppgaver innen stabil drift og leveranser av våre IAM-tjenester. Arbeidsoppgavene dine vil blant annet bestå av:
- Leveranser – Ta imot bestillinger og følge opp slik at bestillere får levert riktige tjenester.
- Daglig drift – overvåke, sjekke status og rette feil på IAM plattformen som helhet.
- Forbedring av interne driftsverktøy – bidra til effektivisering og automatisering ved å videreutvikle og forbedre verktøy.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Hos oss får du mange muligheter gjennom å bli en del av en landsdekkende, solid og viktig virksomhet. Samtidig er det også opp til deg å bidra til bevegelse og kontinuerlig utvikling – både for deg selv og for oss.
Vi jobber for alle – for deg og meg – og har en reell påvirkning på folks hverdag. Du får ansvarsfulle oppgaver og mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi tar godt imot deg i et godt arbeidsmiljø over hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- God opplæring, onboardingsprogram og buddyordning
- Fleksitid og avspasering – vi vet at balansen mellom arbeid og fritid er viktig, og vi tilbyr fleksible arbeidstider.
- God pensjonsordning og lån – trygg fremtid med gode pensjonsordninger og gunstige lån.
- Trening i arbeidstida – muligheter for trening i arbeidstiden eller støtte til treningsaktiviteter.
- Faglig påfyll – mange muligheter for kurs og videreutdanning.
- Godt arbeidsmiljø i nye kontorbygg med god tilgang på offentlig kommunikasjon og med universell utforming. Vi har gode muligheter for individuell tilrettelegging ved behov for hjelpemidler i arbeidshverdagen.
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, min. 3 år. For kandidater med sterk og allsidig praksis fra det aktuelle fagområdet og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes.
- Det er ønskelig med minimum to års erfaring fra plattformdrift i store IT-miljø, men ikke et krav. Nyutdannede med særlig interesse og forståelse for tilgangsstyring oppfordres til å søke. Beskriv din motivasjon og erfaring med fagfeltet i søknaden.
- Arbeidsoppgavene krever god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Følgende teknologier og kompetanseområder vurderes som særlig relevante for stillingen:
- Teknisk forståelse for konsepter rundt personvern, tilgang- og brukeradministrasjon.
- REST API, LDAP, Active Directory, EntraId
- God Unix/Linux kompetanse.
- Noe erfaring fra scripting/programmering
Vi ønsker oss en medarbeider som:
- er dyktig til å se helheten i feilsituasjoner og til å resonere seg fram til en løsning.
- samarbeider og kommuniserer godt med personer fra ulike fagmiljø
- evner å ta initiativ og ansvar, samt jobbe selvstendig
Som ansatt i Statens vegvesen er det dessuten viktig at du er sikkerhetsmessig skikket og har god dømmekraft, pålitelighet og lojalitet.
Om søknadsprosessen
Krav til søknadenVi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fylle ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.
Tester og bakgrunnssjekkFor å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Disse testene gir oss innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og hjelper oss med å gjøre en rettferdig og objektiv vurdering, slik at vi finner den best kvalifiserte kandidaten. Vi gjennomfører også bakgrunnssjekk for å verifisere informasjon som er viktig for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandlingVi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil du få mulighet for positiv særbehandling.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres fremtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder. Divisjonen ivaretar utvikling av etatens digitale kanaler og tjenester, er partner for fagsiden og en pådriver for innovasjon og utvikling av nye, brukervennlige løsninger. Vi støtter fagsiden fra idè til realisering, med smidige prosjekter og leveranser. Divisjonen har over 450 medarbeidere over hele landet, med hovedkontor i Drammen.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9eac56ce-879d-4c4d-9d7c-33b6941a5fba
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10264854