Vil du være med å forme fremtidens digitale identitet?
IT
Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo, Jon Lilletuns vei 1, 4879 Grimstad, Terminalveien 2, 8624 Mo i Rana
Om jobben
Stillingstittel
IAM arkitekt
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Arbeidssted
Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 2. november
Trives du med å jobbe tverrfaglig i et miljø preget av samarbeid, utvikling og sikkerhet? Vi tilbyr et sterkt fagmiljø med dyktige kolleger som brenner for teknologi og sikkerhet. Vi har fokus på kompetanseutvikling, og på en fleksibel arbeidshverdag med mulighet for faglig fordypning. Du får mulighet til å påvirke strategiske valg og arkitektur i kritiske systemer, og tilgang til moderne teknologi basert på skyløsninger fra Microsoft og Oracle, IAM løsninger fra OneIdentity og Axiomatics, samt meget moderne PKI og HSM løsninger fra markedsførende aktører.
Hva går jobben ut på?
- utvikling og implementering av løsninger innen Identity and Access Management (IAM)
- bidra til design og videreutvikling av IT-arkitektur med søkelys på sikkerhet og tilgangsstyring
- samarbeid med ulike fagmiljøer for å sikre helhetlige og robuste løsninger
- delta i prosjekter og bidra til god koordinering og fremdrift
- dokumentere tekniske løsninger og bidra til kontinuerlig forbedring
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
For å være aktuell for stillingen må du ha:
- utdanning innen IT, informasjonssikkerhet eller relaterte fagområder på minimum bachelornivå. Svært relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning
- solid og lang relevant erfaring innenfor IT arkitektur, fortrinnsvis IAM arkitektur
- erfaring fra arbeid med komplekse systemløsninger, gjerne fra større virksomheter eller store prosjekter
- gode formidlingsevner på norsk, både muntlig og skriftlig
- sertifiseringer innen CISSP / CISM er en fordel
- dokumentert praktisk erfaring fra en IAM arkitektrolle er ønskelig
Det er en fordel om du har erfaring med:
- IAM-løsninger og teknologier
- sikkerhetsdesign
- prosjektarbeid og tverrfaglig samarbeid
- dokumentasjon og metodisk arbeid
- Scrum Master / Product Owner
- TOGAF
Hva ser vi etter hos deg?
Vi tror du kjenner deg igjen i flere av disse egenskapene:
- analytisk og strukturert
- kommunikativ og teamorientert
- proaktiv og løsningsorientert
- tverrfaglig og nysgjerrig på teknologi
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Verdt å merke seg før du søker
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Kontaktinformasjon
Ole Andreas Olsen, underdirektør, 95025897Arbeidssted
Fredrik Selmers vei 40663 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 5029442778
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Ole Andreas Olsen
underdirektør
95025897
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9e52f123-dcaa-4c49-8c2f-03fb24888be6
- Hentet fra
talentech
- Referanse
2689e0cd45ad4bccba9c78a5ec954260