Kommunikasjonsrådgiver
Statens vegvesen
Doktor Hansteins gate 9, 3044 Drammen, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Kommunikasjonsrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 19. oktober
Om stillingen
Framtidens teknologi er avgjørende for å nå vårt samfunnsoppdrag om færre drepte på norske veier. Divisjon IT teller i dag i underkant av 500 hoder spredt mellom våre lokasjoner i Drammen, Skien, Lillehammer, Trondheim, Bergen, Moss og Oslo. Sammen gjør vi store framskritt i utviklingen av framtidens vei, og nå søker vi en dyktig kollega som vil bistå oss med å kommunisere at vi er en av Norges mest attraktive IT-arbeidsplasser.
Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres framtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder. IT-divisjonen skal bidra til de prioriterte områdene gjennom å være en pådriver for å se hvordan digitalisering kan fremme fremkommelighet, trafikksikkerhet og bærekraft.
Vil du bidra til å vise vei - som divisjonens kommunikasjonsrådgiver?Din rolle vil være under avdeling Styring IT, som har et overordnet ansvar for IT-divisjonens strategi, prosessarbeid, porteføljefunksjon, økonomi/budsjett, HR, informasjonsarbeid, anskaffelser og juridisk, og virksomhetsarkitektur.
Kontorsted for stillingen er i utgangspunktet ved vårt hovedkontor i Drammen, men annet kontorsted kan vurderes for spesielt godt kvalifiserte søkere.
Arbeidsoppgaver
- Planlegge og gjennomføre interne og eksterne kommunikasjonsaktiviteter
- Bidra til profilering og arbeidsgiverprofilering for IT-divisjonen
- Skape og publisere innhold (tekst, bilder og levende bilder) på interne flater
- PR: Selge inn faglig innhold i relevant presse
- Delta som kommunikasjonsansvarlig i divisjonens beredskapsorganisasjon
- Delta som divisjonens representant i etatens kommunikasjonsledergruppe
- Holde i messeaktivitet og synlighet på karrieredager
- Prosjektleder mot eksterne samarbeidspartnere
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Hos oss får du mange muligheter gjennom å bli en del av en landsdekkende, solid og viktig virksomhet. Samtidig er det også opp til deg å bidra til bevegelse og kontinuerlig utvikling – både for deg selv og for oss.
Vi jobber for alle – for deg og meg – og har en reell påvirkning på folks hverdag. Du får ansvarsfulle oppgaver og mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi tar godt imot deg i et godt arbeidsmiljø over hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- Fleksitid og avspasering – vi vet at balansen mellom arbeid og fritid er viktig, og vi tilbyr fleksible arbeidstider.
- God pensjonsordning og lån – trygg fremtid med gode pensjonsordninger og gunstige lån.
- Trening i arbeidstida – muligheter for trening i arbeidstiden eller støtte til treningsaktiviteter.
- Faglig påfyll – mange muligheter for kurs og videreutdanning.
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Kvalifikasjoner
Det er ønskelig med utdanning fra universitet eller høgskole (min. 3 år) innen kommunikasjonsfag. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av papirene dine og godkjenning fra HKDIR.
Det er viktig for oss at du er en trygg bruker av digitale verktøy. Du må gjerne ha erfaring fra en IT-organisasjon og god teknisk forståelse. Du må ha svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Personlige egenskaperVi ser etter deg som samarbeider godt i team og som trives med å jobbe mot ulike miljøer og med flere oppgaver samtidig. Du liker å ta initiativ og er engasjert. Du må være fleksibel når det gjelder arbeidsoppgaver og du må være forberedt på endringer i oppgavefordeling.
Som ansatt i Statens vegvesen er det dessuten viktig at du er sikkerhetsmessig skikket og har god dømmekraft, pålitelighet og lojalitet.
Om søknadsprosessen
Krav til søknadenVi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fylle ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.
Tester og bakgrunnssjekkFor å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Disse testene gir oss innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og hjelper oss med å gjøre en rettferdig og objektiv vurdering, slik at vi finner den best kvalifiserte kandidaten. Vi gjennomfører også bakgrunnssjekk for å verifisere informasjon som er viktig for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandlingVi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil du få mulighet for positiv særbehandling.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres fremtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder. Divisjonen ivaretar utvikling av etatens digitale kanaler og tjenester, er partner for fagsiden og en pådriver for innovasjon og utvikling av nye, brukervennlige løsninger. Vi støtter fagsiden fra idè til realisering, med smidige prosjekter og leveranser. Divisjonen har over 450 medarbeidere over hele landet, med hovedkontor i Drammen.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9e1559e4-4775-4075-bcad-3c523da8d77d
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10264879