Underdirektør
Tolletaten
9019 Tromsø
Om jobben
Stillingstittel
Underdirektør
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 28. september
Tolletaten søker etter seksjonssjef til vår seksjon i Tromsø.
Tolletaten har en viktig rolle som samfunnsbeskytter og samfunnsoppdraget vårt er å sikre at lover og regler for grensekryssende vareførsel blir etterlevd. Vi er en etat i utvikling med høy endringstakt, særlig innenfor digitalisering.
Vareførselsdivisjonen, som er etablert med hovedkontor i Bergen, skal legge til rette for korrekt og effektiv inn- og utførsel av varer for både næringsliv og privatpersoner. Divisjonen står foran mange utviklingsoppdrag, og vi er i gang med flere endrings- og utviklingsprosjekt.
Oppfølgingsavdelingen består av ni seksjoner lokalisert i Oslo, Drammen, Bergen, Kongsvinger, Tromsø og Svinesund. Avdelingen utøver nasjonalt fagansvar for kontroll med inn- og utførsel av varer for næringsliv og privatpersoner og har ansvar for behandling av deklarasjoner og oppfølging av virksomheter og private.
Vi søker ny seksjonssjef for vår seksjon i Tromsø og vil gjerne høre fra deg som motiveres av å utøve lederskap, ta ansvar og å oppnå gode resultater gjennom å utvikle og engasjere dine medarbeidere.
Seksjonen i Tromsø har pr i dag et nasjonalt ansvar for å påse at næringslivet følger regelverket innenfor fagområdet opprinnelse og frihandelsavtaler.
Seksjonen består av om lag 8 ansatte og stillingen rapporterer til avdelingsdirektør og inngår i avdelingens ledergruppe.
Sentrale arbeidsoppgaver:
I Oppfølgingsavdelingen pågår det et arbeid med å utvikle ansvars- og fagområder og det vil kunne forekomme endringer med bakgrunn i de satsninger og prioriteringer som blir besluttet i virksomheten og gjennom politiske føringer.
Som leder vil du ha et helhetlig ansvar for å lede enheten administrativt og faglig, samt legge til rette for best mulig bruk av ressursene, gode arbeidsprosesser og god samhandling.
Oppfølgingsavdelingen står foran mange endrings- og utviklingsprosjekt og du vil ha en sentral rolle i videreutvikling av seksjonens fagområde. Det forventes at den som ansettes både kan lede og delta inn i prosjekt- og utviklingsarbeid.
Det er en viktig lederoppgave å tilrettelegge og å arbeide for et godt samarbeid med enheter internt i etaten, og våre eksterne samarbeidspartnere.
I perioder kan det være aktuelt med undervisnings- og foredragsoppgaver, og du må regne med noe reiseaktivitet.
Kvalifikasjonskrav:
Vi legger stor vekt på relevant erfaring og personlige egenskaper.
Det er ønskelig med:
Vi søker deg som:
Tolletatens lederprinsipper er retningsgivende for våre ledere. Formålet med prinsippene er å utvikle godt medarbeiderskap og god ledelse. De skal bidra til å tydeliggjøre ansvar, fremme samhandling, utvikling og effektiv kommunikasjon på alle nivåer. Videre skal de bidra til at vi på en hensiktsmessig måte løser samfunnsoppdraget, sikrer god måloppnåelse og leverer god kvalitet på alle områder.
Vi tilbyr:
Du må kunne sikkerhetsklareres for hemmelig og levere uttømmende politiattest ved tilbud om ansettelse.
For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte avdelingsdirektør Åge Skår på tlf 976 99 792.
Til deg som søker jobb i Tolletaten
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i forbindelse med våre ansettelser.
Du må fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
I Tolletaten mener vi at mangfold og inkludering er en styrke, og vi har nulltoleranse for trakassering og diskriminering. Vi er avhengig av medarbeidere med ulik bakgrunn, kompetanse og erfaringer for å løse vårt samfunnsoppdrag. Dersom du har hull i CV-en, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg til å krysse av for dette da du kan ha rett til positiv særbehandling. Les mer om dette på arbeidsgiverportalen.
Tolletaten har en viktig rolle som samfunnsbeskytter og samfunnsoppdraget vårt er å sikre at lover og regler for grensekryssende vareførsel blir etterlevd. Vi er en etat i utvikling med høy endringstakt, særlig innenfor digitalisering.
Vareførselsdivisjonen, som er etablert med hovedkontor i Bergen, skal legge til rette for korrekt og effektiv inn- og utførsel av varer for både næringsliv og privatpersoner. Divisjonen står foran mange utviklingsoppdrag, og vi er i gang med flere endrings- og utviklingsprosjekt.
Oppfølgingsavdelingen består av ni seksjoner lokalisert i Oslo, Drammen, Bergen, Kongsvinger, Tromsø og Svinesund. Avdelingen utøver nasjonalt fagansvar for kontroll med inn- og utførsel av varer for næringsliv og privatpersoner og har ansvar for behandling av deklarasjoner og oppfølging av virksomheter og private.
Vi søker ny seksjonssjef for vår seksjon i Tromsø og vil gjerne høre fra deg som motiveres av å utøve lederskap, ta ansvar og å oppnå gode resultater gjennom å utvikle og engasjere dine medarbeidere.
Seksjonen i Tromsø har pr i dag et nasjonalt ansvar for å påse at næringslivet følger regelverket innenfor fagområdet opprinnelse og frihandelsavtaler.
Seksjonen består av om lag 8 ansatte og stillingen rapporterer til avdelingsdirektør og inngår i avdelingens ledergruppe.
Sentrale arbeidsoppgaver:
I Oppfølgingsavdelingen pågår det et arbeid med å utvikle ansvars- og fagområder og det vil kunne forekomme endringer med bakgrunn i de satsninger og prioriteringer som blir besluttet i virksomheten og gjennom politiske føringer.
Som leder vil du ha et helhetlig ansvar for å lede enheten administrativt og faglig, samt legge til rette for best mulig bruk av ressursene, gode arbeidsprosesser og god samhandling.
Oppfølgingsavdelingen står foran mange endrings- og utviklingsprosjekt og du vil ha en sentral rolle i videreutvikling av seksjonens fagområde. Det forventes at den som ansettes både kan lede og delta inn i prosjekt- og utviklingsarbeid.
Det er en viktig lederoppgave å tilrettelegge og å arbeide for et godt samarbeid med enheter internt i etaten, og våre eksterne samarbeidspartnere.
I perioder kan det være aktuelt med undervisnings- og foredragsoppgaver, og du må regne med noe reiseaktivitet.
Kvalifikasjonskrav:
- Fullført bachelorgrad innenfor relevant fagområde, gjerne ledelsesfag eller rettsvitenskap. Bestått fordypningsnivå på Tolletatens kompetansesenter og svært god realkompetanse, herunder lederkompetanse, kan erstatte kravet om fullført bachelorgrad
- Relevant ledererfaring fra organisasjonsutvikling og endringsledelse
- Erfaring med å lede og delta i prosjekt- og utviklingsarbeid
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Vi legger stor vekt på relevant erfaring og personlige egenskaper.
Det er ønskelig med:
- Ledererfaring fra offentlig virksomhet
- Erfaring med mål- og resultatoppfølging
- Erfaring med å lede og delta i prosjekt- og utviklingsarbeid
Vi søker deg som:
- Evner å se fremover og formidle en tydelig retning for utvikling og endring
- Håndtere endringer og nye utfordringer med et positivt sinn
- Tar ansvar og bruker ressursene i seksjonen for å nå mål og skape resultater
- Har evne til å prioritere og å holde fokus over tid
- Kommuniserer åpent og tydelig
Tolletatens lederprinsipper er retningsgivende for våre ledere. Formålet med prinsippene er å utvikle godt medarbeiderskap og god ledelse. De skal bidra til å tydeliggjøre ansvar, fremme samhandling, utvikling og effektiv kommunikasjon på alle nivåer. Videre skal de bidra til at vi på en hensiktsmessig måte løser samfunnsoppdraget, sikrer god måloppnåelse og leverer god kvalitet på alle områder.
Vi tilbyr:
- Godt arbeidsmiljø med faglig engasjerte medarbeidere.
- Gode utviklingsmuligheter i en etat med et viktig samfunnsoppdrag.
- Å være del av en ledergruppe i Oppfølgingsavdelingen som jobber sammen for å skape utvikling og resultater
- Stillingen lønnes som seksjonssjef, i lønnsspennet fra kr. 800 000 – 900.000, -, avhengig av bakgrunn og kvalifikasjoner. For svært godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
- Fleksibel arbeidstidsordning og mulighet for å bruke en time i uken til aktivitet og bevegelse i arbeidstiden.
- Arbeidssted i nye moderne lokaler i Tromsø.
Du må kunne sikkerhetsklareres for hemmelig og levere uttømmende politiattest ved tilbud om ansettelse.
For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte avdelingsdirektør Åge Skår på tlf 976 99 792.
Til deg som søker jobb i Tolletaten
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i forbindelse med våre ansettelser.
Du må fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
I Tolletaten mener vi at mangfold og inkludering er en styrke, og vi har nulltoleranse for trakassering og diskriminering. Vi er avhengig av medarbeidere med ulik bakgrunn, kompetanse og erfaringer for å løse vårt samfunnsoppdrag. Dersom du har hull i CV-en, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg til å krysse av for dette da du kan ha rett til positiv særbehandling. Les mer om dette på arbeidsgiverportalen.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9d472271-2281-4cd8-a28c-0a2111cf0a25
- Hentet fra
sap
- Referanse
1924