Vil du bli vår nye økonomirådgiver på investeringsprosjekt?
Troms fylkeskommune (TFK)
Mellomvegen 40, 9007 Tromsø
Om jobben
Stillingstittel
Økonomirådgiver, Infrastruktur, Tromsø
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 6. oktober
Om stillingen
Da bør du søke på stillingen i Infrastrukturavdelingen! Du vil inngå i avdelingsleders stab med kontorsted i Tromsø. Harstad og Finnsnes kan også vurderes.
Infrastrukturavdelingen ivaretar ansvaret for drift, vedlikehold og utbygging av fylkesvegnettet. Dette gjelder tiltak knyttet til vei, bruer, fergekaier, skredsikring, tunnelrehabilitering og by-pakker.
Du vil i hovedsak følge opp investeringsprosjektene i avdelingen, men også avdelingens driftsbudsjett.
Ansvar og arbeidsoppgaver:- Økonomioppfølging av investeringsprosjekter i avdelingen.
- Lede og gjennomføre møter med byggeledereog prosjektledere
- Rådgivning og støtte til byggeledere, prosjektledere og seksjonsledere.
- Prognosearbeid og rapportering for investeringsprosjekter
- Opplæring og utviklingsarbeid
- Regnskapskvalitet
- Budsjett-og økonomiplanarbeid
- Superbruker ISY prosjektøkonomi-opplæring og veiledning av byggeledere
- Ekstern rapportering tilskudd
- Økonomistøtte i avdelingen
Du må regne med at arbeidsoppgavene som er tillagt stillingen vil bli endret i takt med endringer i etatens behov.
Om oss
I samferdselsetaten jobber vi for at Troms skal ha et trygt, effektivt, forutsigbart og bærekraftig transportsystem.
Samferdselsetaten er en kompetansearbeidsplass hvor 160 dyktige og engasjerte medarbeidere fra mange ulike fagområder bidrar til innovasjon, mobilitet og nærings- og samfunnsutvikling.
I tillegg til å ha ansvar for utbygging, drift og vedlikehold av fylkesvegnettet og kollektivtrafikken i Troms, skal vi bidra til å redusere samferdselssektorens utslipp av klimagasser og forberede for klimaendringer.
Kvalifikasjonskrav
- Du må ha minimum 3-årig økonomiutdannelse fra høgskole etter universitet. Hvis du har omfattende og relevant erfaring innenfor fagområdet, kan det kompensere for manglende formell utdanning.
- Ønskelig med erfaringinnen økonomistyring,gjerne fra offentlig sektor.
- God systemforståelse og kjennskap til økonomisystem, fortrinnsvis Visma Enterprise.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra hkdir.no/utdanning-fra-utlandet.
Personlige egenskaper
Arbeidsoppgavene beveger seg fra detaljnivået over til helhetsperspektivet. Det er derfor viktig at du er både nøyaktig og strukturert, og samtidig strategisk og analytisk. Evnen til refleksjon er viktig, men samtidig ha evnen til å levere raskt og riktig. Vi ser etter deg som evner initiativ til både å løse rutineoppgaver og utfordre etablerte rutiner for kunne jobbe smartere.
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger. Arbeidsgivers pensjonsinnskudd pr måned er på rundt 10% og vi tilbyr bl.a. ulykkesforsikring i fritid for ansatte.
- Fleksitid og gode ordninger for avspasering
- Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver med gode utviklingsmuligheter. Det gis rom for å vokse i stillingen, vi er åpne for å ta i bruk ny teknologi og vi skaper gode rom for psykologisk trygghet
- Mange ansatte gir uttrykk for at de trives på jobb og vi har fokuspå å skape et godt og sosialt miljø. Vi har mulighet for trening i arbeidstida, vi arrangerer skidager og andre event, ,vi har bedriftsidrettslag, treningsrom, gymsal mm.
Søknaden skal inneholde
- Søknadstekst, CV, vitnemål og attester
- 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
Søknad skal leveres elektronisk i Jobbnorge.
Andre opplysninger
- Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25.
- Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste blir automatisk tilgjengelig i søkers brukerkonto i Jobbnorge når stillingen er avpublisert, eller den kan sendes ut ved forespørsel.
Kontaktpersoner for stillingen
Raymond Uteng
Fagleder økonomi
+4799 02 98 62
Øyvind Strømseth
Avdelingsdirektør
+4799299922
Om bedriften
Vi er en av landsdelens største arbeidsgivere, og har blant annet ansvar for regional utvikling, videregående utdanning, fylkesveier, kollektivtilbud, offentlig tannhelsetjeneste, kultur og friluftsliv.
Hos oss får du tillit, ansvar og spennende dager på jobb, i et sosialt og faglig sterkt arbeidsmiljø. Du blir raskt involvert i det utrolige mangfoldet fylkeskommunen jobber med, noe som har stor betydning for samfunnsutviklinga i Troms.
Naturen og kulturlivet er eventyrlig og frodig, og byr på mange flotte opplevelser!
For mer informasjon om Troms fylkeskommune - gå innom vår hjemmeside tromsfylke.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9b4e4635-67c3-4b65-93eb-944b4d13bf48
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10262963