Vil du bruke din økonomikompetanse i en ledende interesseorganisasjon?
LHL
Ragnar Strøms Veg 4, 4. etg, 2067 Jessheim, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Controller
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 19. oktober
LHL, Landsforeningen for hjerte, lunge og hjerneslag, er en frivillig og demokratisk interesseorganisasjon med nærmere 54 000 medlemmer i 220 lokallag over hele landet. Gjennom folkeopplysning, politisk påvirkning, forskning, rådgiving, fellesskap og frivillighet jobber LHL for å gi folk et bedre liv.
Vår økonomisjef har takket ja til andre utfordringer, og vi søker nå en kunnskapsrik og operativ controller til å ta et helhetlig ansvar for LHLs økonomifunksjon. Du vil ha en sentral rolle i organisasjonen og jobbe tett med ledergruppen. Det ligger til stillingen å være primær kontakt for eksternt regnskapsbyrå.
I stillingen som controller er det viktig at du kan jobbe selvstendig og har gode relasjonelle ferdigheter.
Dine viktigste ansvarsområder-
Ansvar for oppfølging av økonomiske forhold i LHL, og bidra til god økonomistyring og kontroll.
-
Utarbeide månedlig rapportering til ledergruppen og styret.
-
Søke om tilskudd og rapportere på tilskuddsordninger.
-
Kontakt og oppfølging av ekstern regnskapsfører.
-
Tilrettelegge og bidra til gode budsjettprosesser og godt budsjettgrunnlag. Sikre samsvar mellom budsjett og overordnede strategier og handlingsplan.
-
Være ledergruppens støtte i beslutninger og bidra med analysegrunnlag.
-
Oppfølging av likviditet og utarbeide likviditetsprognoser.
-
Regnskapsoppgaver som å lage internbilag, sørge for utbetalinger og korrigeringer.
-
Koordinering og kontroll av lønnsgrunnlag.
-
Kontakt og oppfølging mot revisor.
-
Oppfølging av avdelingsledere med budsjettansvar.
-
Være en rådgiver for medarbeidere og ledere i økonomiske spørsmål.
-
Oppfølging av LHL stiftelser opp mot styret og forvaltningsansvarlig, samt oppfølging av regnskapsoppgavene i stiftelsene.
-
Kontroll og bidra i utarbeidelse av årsregnskap og årsberetning.
-
Erfaring fra liknende stillinger og økonomisk breddekunnskap.
-
Erfaring med lønnskjøring er en fordel, men ikke et krav.
-
3-årig økonomiutdannelse eller lang og relevant erfaring som kompenserer for dette.
-
Evne til å jobbe selvstendig og strukturert.
-
Gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter.
-
En sentral stilling med bredt kontaktfelt i organisasjonen.
-
Varierte og faglig utfordrende oppgaver.
-
Engasjerte og dyktige kolleger i et inkluderende arbeidsmiljø.
-
Lønn etter avtale og gode pensjons- og forsikringsordninger.
-
Fleksitid med mulighet for delvis hjemmekontor.
Stillingen rapporterer til assisterende generalsekretær.
Om bedriften
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9a43c926-be97-410c-a455-85beefdddb88
- Hentet fra
FINN
- Referanse
428894571