Sosionom FACT
FACT-teamet, Oslo kommune, Bydel Alna
Trygve Lies plass 6, 1051 Oslo, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Sosionom FACT
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 17. september
DPS Groruddalen og bydel Alna har i fellesskap etablert FACT-team, og vi har driftet i et år. Hensikten med tjenestetilbudet er å sikre et helhetlig og likeverdig tilbud til personer med alvorlig psykisk lidelse som i liten grad benytter seg av hjelpeapparatet. FACT (fleksibelt tverrfaglig aktivt oppsøkende behandlingsteam) er en modell som legger til rette for tilgjengelighet, fleksibilitet, kontinuitet og medvirkning. Målgruppen for tilbudet er mennesker med alvorlige og sammensatte psykiske lidelser, ofte i kombinasjon med avhengighetsutfordringer. Teamet skal gi tjenester uavhengig av de tradisjonelle barrierene mellom kommune og spesialisthelsetjenesten. Som sosionom i vårt FACT-team vil du tilby pasienten behandling og oppfølging i tråd med FACTmodellen. Her vil du som sosionom ha spesielt ansvar for sosialfaglig oppfølging. Noe av det viktigste er å være spesielt god på å etablere en tillitsvekkende og trygg relasjon. I FACT-modellen er arbeidet hovedsakelig oppsøkende; pasienten treffes enten i hjemmet eller der de befinner seg, for eksempel på institusjon eller ute i samfunnet ellers. Teamet er tverrfaglig og tverretatlig sammensatt av miljøterapeuter med videreutdanning innen psykisk helsearbeid, sykepleier med videreutdanning i psykisk helsearbeid, kontorfaglig merkantil, sosionom, psykiater og psykolog. Som FACTansatt møter man ofte komplekse og sammensatte problemstillinger, og en del av jobben er å finne kreative og fleksible løsninger i samarbeid med pasienten, samt det private og offentlige nettverket.
Arbeidsoppgaver
- Ambulant tjenesteyting som sosionom etter FACT-modellen.
- Arbeide med pasient og aktuelt nettverk for systematisk og målrettet behandling.
- Ha et spesielt ansvar for samarbeid med bydel og NAV vedrørende sosialfaglige problemstillinger.
- Utarbeidelse og oppfølging av kriseplan, behandlingsplan og individuell plan. Være koordinator i aktuelle saker.
- Sikre et godt samarbeid med andre aktuelle tjenester i kommune, spesialisthelsetjeneste og med frivillige og ideelle organisasjoner.
- Bidra til fagutvikling og godt arbeidsmiljø i teamet og i seksjonen.
Kvalifikasjoner
- Bachelor i sosialt arbeid, fortrinnsvis med videreutdanning - psykisk helsearbeid og
rus. Andre videreutdanninger kan godkjennes ut fra FACTs behov for tverrfaglig sammensetning. - Ønskelig med kjennskap til arbeid etter FACT-modellen og/eller erfaring med å arbeide ambulant.
- Relevant erfaring med brukergruppen - alvorlige psykiske lidelser og rus.
- Ønskelig med erfaring fra kommunalt psykisk helsearbeid og/eller spesialisthelsetjeneste.
- Svært god muntlig og skriftlig norsk fremstillingsevne.
- Førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
- Du er nysgjerrig og nytenkende.
Du er strukturert, kreativ og løsningsorientert. - Du har gode samhandlingsevner og verdsetter samarbeid med andre.
- Du er både robust og tålmodig i din yrkesutøvelse.
- Du trives og er egnet til å arbeide i team.
- Du har et oppriktig engasjement ovenfor mennesker med psykiske helseutfordringer.
- Du har et godt humør og ønske om å bidra inn et trygt og hyggelig arbeidsmiljø.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Før du tiltrer stillingen må fremvise godkjent politiattest som ikke er eldre enn tre måneder.
Vi tilbyr
- Du får være med å videreutvikle et spennende tjenestetilbud.
Veiledning. - Spennende arbeidsoppgaver under gode rammer.
- Sentral beliggenhet i Groruddalen DPS sine lokaler - Rosenbergveien 15 (se kart).
- Dagstilling med fleksitidsavtale.
- Lønn etter utdanning og ansiennitet.
- Gode velferdstilbud for ansatte.
- Bedriftsidrettslag med et stort og variert tilbud.
- Du blir en del av et viktig samfunnsoppdrag.
Oppstart: Stillingen er ledig pr nå.
Kontaktinformasjon
My Anna Sofia Bernhoft Steffen, 41296867Arbeidssted
Trygve Lies plass 61051 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 5009782249
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.09.2025
Kontaktperson for stillingen
My Anna Sofia Bernhoft Steffen
41296867
Om bedriften
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Bydel Alna er dynamisk og utviklingsorientert, vi har ca. 50 000 innbyggere, ca. 1300 årsverk og et budsjett på ca. 2,6 mrd. kroner. Det er stor variasjon i levekår. Bydelen har det økonomiske og administrative ansvaret for tjenester og tilbud innen pleie og omsorg, lokalsamfunnsutvikling, helse, barnehager, barnevern, sosialtjeneste, bolig, fritid og kultur. Bydel Alna ønsker å være en attraktiv arbeidsplass for kompetente, selvstendige, kvalitetsbevisste og engasjerte medarbeidere.
Les mer om Bydel Alna
Lønnstabell for Oslo Kommune
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
992cfff9-a742-4daf-ae7f-30c82104e463
- Hentet fra
talentech
- Referanse
074c06e037b04bc7be3a7ce7d02e24d4