Konsulent
Økonomistaben, Elverum kommune
Storgata 18, 2414 Elverum
Om jobben
- Stillingstittel
- Konsulent
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 4. januar
Vil du være med på å forme fremtidens regnskapsarbeid?
Vi søker en engasjert og utviklingsorientert medarbeider som vil være med på å modernisere og effektivisere kommunens regnskapsprosesser!
Hvem er vi?
Økonomistaben består av tre enheter: Budsjett og rapportering, Regnskap og innfordring, samt Lønn. Du vil bli en del av enheten Regnskap og innfordring, som består av enhetsleder og ti dyktige medarbeidere. Sammen sørger vi for at kommunens økonomiske prosesser er effektive, nøyaktige og fremtidsrettede.
Arbeidsoppgaver
Dette er en spennende og variert rolle der du får jobbe både med daglig drift, årsavslutning og langsiktige utviklingsprosjekter. Som medarbeider vil du:
- Føre og avstemme regnskap i henhold til kommunale regnskapsregler.
- Fakturering og oppfølgning av kundeforhold.
- Utarbeide årsregnskap.
- Videreutvikle og digitalisere regnskapsprosesser – bidra til mer effektive rutiner og automatisering av oppgaver.
- Opplæring, råd og veiledning intern i organisasjonen.
- Andre ordinære regnskapsoppgaver, terminoppgaver for merverdiavgift mv.
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav- Relevant høyere utdanning.
- Erfaring og kompetanse innen regnskap og økonomi.
- Erfaring med årsoppgjør.
- God kjennskap til regnskaps- og økonomisystemer.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
- Digital kompetanse.
- Erfaringer innen offentlig forvaltning og kommuneøkonomi.
- Erfaring med digitalisering og bruk av teknologiske løsninger for å effektivisere arbeidsprosesser.
Personlige egenskaper
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, og vi ser særlig etter følgende egenskaper:
- Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, og vi ser særlig etter følgende egenskaper:
- Evne til å samarbeide.
- Evne til å arbeide selvstendig.
- Analytisk tenkning.
- Endringsvilje.
- Evne til å jobbe med, og serve ulike profesjoner.
Vi tilbyr
- Spennende, varierte oppgaver.
- Dyktige kollegaer i et godt arbeidsmiljø
- Utviklingsmuligheter for deg som ansatt.
- Muligheter til å medvirke og utvikle tjenesten.
- Fleksibel arbeidstid.
- Lønn og arbeidsvilkår i samsvar med lov- og avtaleverk.
- Offentlig pensjonsordning.
- Snarlig tiltredelse etter avtale.
- Elektronisk søknad og CV registreres via våre nettsider.
- Attester og vitnemål lastes opp i webcruiter.
- Søkere gjøres oppmerksom på at i henhold til offentlighetslova § 25 kan opplysninger om dem bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.
- Før ansettelse i Elverum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
Kontaktinformasjon
Yuliya Tardel , Enhetsleder regnskap og innfordring, 462 10 244, Yuliya.tardel@elverum.kommune.noDavid Sande, Økonomisjef, 412 08 475, david.sande@elverum.kommune.no
Arbeidssted
Storgata 182414 Elverum
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Elverum kommuneReferansenr.: 5045314642
Søknadsfrist: 04.01.2026
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Elverum er en by og kommune i vekst, og har cirka 21 900 innbyggere. Glomma renner igjennom byen, og vi har skogen tett på. Vi har flere store arbeidsplasser som forsvaret, universitetet og sykehuset.
I kommunen har vi i overkant av 1 800 medarbeidere som hver dag yter sitt beste for å levere gode tjenester til våre innbyggere. Vår visjon er Elverum har hjerterom, og verdiene åpenhet, ærlig og respekt preger vår hverdag.
Vil du være med på laget vårt? Send oss en søknad da vel!
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
97aa49ba-dd11-4076-b39b-ed2b5c4c54dd
- Sist endret
11. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0311eb2e6ae94394832b14c2a143f644
Lignende annonser
Regnskapscontroller
Arbeidsgiver
Christiania Personell AS
Sted
Brumunddal
Finansiell controller
Arbeidsgiver
Christiania Personell AS
Sted
Brumunddal
Arbeidsgiver
Statsforvalteren i Innlandet
Sted
Hamar