Bygge- og delesaksbehandler
Byggesakskontoret, Trondheim kommune
Holtermanns v. 5-7, 7030 Trondheim
Om jobben
Stillingstittel
Bygge- og delesaksbehandler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 2. november
Ved Byggesakskontoret, avdeling vest, har vi ledig en fast 100 prosent stilling som bygge- og delesaksbehandler.
Byggesakskontoret er en kommunal enhet som hører til byrådsavdelingen for Byutvikling. Enheten jobber først og fremst med byggesaker, klagesaker, tilsyn og ulovlighetsoppfølging. Vi har et stort og kompetent tverrfaglig miljø bestående av ca. 60 engasjerte medarbeidere. Teamet vårt spenner vidt, fra arkitekter, byplanleggere, ingeniører og samfunnsvitere til jurister og administrativt ansatte.
Som bygge- og delesaksbehandler hos oss får du muligheten til å jobbe med spennende og varierte saker, alt fra mindre tilbygg til store utbyggingsprosjekter. Du vil bli en del av et engasjert team med høy faglig kompetanse og delingskultur, hvor du vil få god støtte fra dine kolleger.
Vi tilbyr en utfordrende og givende arbeidshverdag med mulighet for faglig utvikling. Du vil ha en sentral rolle i å sikre at byggesaker behandles effektivt og korrekt, i tråd med plan- og bygningsloven og kommunens retningslinjer. Som bygge- og delesaksbehandler hos oss vil du møte mange ulike og spennende problemstillinger, både gjennom behandling av søknader og henvendelser fra privatpersoner og store næringslivsaktører. Gjennom saksbehandlingen vil du bidra til å heve kvaliteten i både bygde og naturlige omgivelser.
I avdeling vest er det i dag 18 ansatte med et bredt spekter av kompetanse.
Arbeidsoppgaver
- Behandle bygge- og delesaker
- Besvare henvendelser og kommunisere med søkere
- Delta i ulike fagforum og samarbeid på tvers av enheter i kommunen
Kvalifikasjoner
- Du har master i eiendom, eiendomsutvikling og -forvaltning, arkitektur, landskapsarkitektur, fysisk planlegging, arealplanlegging, geografi eller lignende. Vi ser også etter deg som er utdannet ingeniør innen byggfag.
- Vi ønsker oss i dag enda mer kompetanse innenfor eiendom og eiendomsutvikling - utdanning og erfaring herifra vil derfor være en fordel
- Relevant erfaring innen offentlig forvaltning vil være en fordel
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk er et krav
- Gode digitale ferdigheter
Personlige egenskaper
Vi er opptatt av hva som skal til for at du skal trives og lykkes i rollen som bygge- og delesaksbehandler.
Kommunikasjon er en viktig del av arbeidshverdagen. Vi etterstreber en profesjonell og serviceinnstilt tilnærming med alle som er i kontakt med oss, og det er derfor viktig at du liker og ønsker denne typen samhandling i hverdagen. Som bygge- og delesaksbehandler vil du være i kontakt med alt fra søker til kollegaer innen ulike fagfelt, ledere, politisk nivå i kommunen og statsforvalter. Samtidig innebærer saksbehandlingen også mye selvstendig arbeid.
Som ansatt på Byggesakskontoret venter en spennende, variert og tidvis travel hverdag med korte frister og mange søknader å behandle. For å trives som saksbehandler er det avgjørende at du ikke lar deg skremme av mange baller i lufta og perioder med høyere arbeidspress. Vi ser på det som en fordel om du er strukturert og trives med å bruke retningslinjer og lovverk som rettesnor. Du bør også like å håndtere og finne frem i store mengder informasjon hvor løsningen ikke alltid er åpenbar.
Kjenner du deg igjen i dette? Da er det kanskje nettopp du som kommer til å trives som bygge- og delesaksbehandler hos oss og ikke minst være et viktig bidrag til at saksbehandlingen vår er effektiv, rettferdig, av god kvalitet - og i tråd med plan- og bygningsloven.
Personlig egnethet og motivasjon vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Varierte og interessante arbeidsoppgaver i et bredt fagmiljø med engasjerte kollegaer
- Innsyn og deltakelse i byggeprosesser
- Deltakelse i byutviklingen til Trondheim kommune
- Muligheten for faglige utfordringer og vekst
- Nye, moderne lokaler
- Vi tilbyr lønn basert på sentrale tariffavtaler og Trondheim kommunes lokale lønnspolitikk med fagstiger og lokale lønnsmodeller. Lønn avtales ut fra din kompetanse, erfaring og stillingens ansvar.
- Kommunens pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid
Kontaktinformasjon
Øyvind Aundal, Konstituert avdelingsleder, 97186341Elisabeth Høyem, Enhetsleder, 90884210
Arbeidssted
Holtermanns v. 5-77030 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Trondheim kommuneReferansenr.: 5025834545
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.11.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Elisabeth Høyem
Enhetsleder
90884210
Øyvind Aundal
Konstituert avdelingsleder
97186341
Om bedriften
Åpen – kompetent – modig
Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.
Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen. Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside og siden Jobb hos oss.
Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.
Deltidsansatte i Trondheim kommune som ønsker utvidelse av sin stilling og som er kvalifisert oppfordres og tilbys her å søke på stillinger som er utlyst.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (tidligere NOKUT), og godkjenningen må dokumenteres.
Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.
Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9232ed27-a5e4-4aeb-b8e7-8114ff75a482
- Hentet fra
talentech
- Referanse
45ddec074a7e4a7ba5863f694ebe995b