Vil du bidra i utviklingen av fremtidens polititjenester?
Politiets Fellestjenester
Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Seksjonsleder prosjekt- og virksomhetsutvikling
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 6. oktober
Om stillingen
Vi søker en strukturert og engasjert leder som vil få hovedansvar for å koordinere og levere utviklingsarbeid og styrke vår tverrfaglige prosjektportefølje. Stillingen er sentral i vårt arbeid med å sikre utvikling og leveranser på tvers av våre virksomhetsområder.I en tid der samfunnet stiller stadig høyere krav til politiet, søker vi deg som ønsker å være en drivkraft for utvikling og forbedring. I PFT får du en unik mulighet til å lede en strategisk viktig seksjon som står midt i politiets modernisering og effektivisering.
Som seksjonsleder for prosjekt- og virksomhetsutvikling i Stab for virksomhetsstyring (SVS), får du ansvar for å bygge og lede et sterkt rådgivnings- og utviklingsmiljø som jobber på tvers av PFT virksomhetsområder. Seksjonen spiller en nøkkelrolle i å utvikle og følge opp PFT felles prosjektportefølje og bidra til styrket styring, kvalitet og effektiv ressursbruk.
Du vil lede utredninger og utviklingsprosjekter av både nasjonal og intern karakter, gi strategisk støtte til ledergruppen, og bidra til å forme nye løsninger for fremtidens politi i et tett samarbeid med ledere, samarbeidspartnere og leverandører nasjonalt og internasjonalt. Verdikjede og supply chain forståelse/ kompetanse er viktig for å forstå hvordan politiet totale virksomhet kontinuerlig kan utvikles og forbedres. Seksjonen har også ansvar for forvaltningen av politiets nye ERP-system innen materiellberedskap og logistikk.
Hos oss blir du en del av et faglig sterkt og engasjert miljø med høyt tempo, store ambisjoner og et felles mål: Å styrke politiets operasjonelle effektivitet og samfunnsbidrag.
Politiets Fellestjenester (PFT) er politiets nasjonale kompetansesenter innen et bredt spekter av tjenester som politiet trenger for å løse samfunnsoppdraget. Med fokus på utvikling, effektivisering, innovasjon og standardisering sikrer vi at politiet er godt rustet til å håndtere fremtidige kriminalitetsutfordringer og innbyggernes forventninger om trygghet og sikkerhet for individ og samfunn.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Arbeidsoppgaver
Hva blir dine viktigste oppgaver- Lede og koordinere utviklingsporteføljen i PFT og gi faglig retning
- Drive frem utredninger og prosjekter i og på vegne av politiet
- Bygge og utvikle et sterkt fagmiljø preget av kunnskapsdeling og samarbeid
- Gi strategisk rådgivning til ledergruppen og bidra til gode beslutningsprosesser
- Lede forvaltningen av nasjonalt ERP-system for materiellberedskap og logistikk
- Skape gode relasjoner og sikre samhandling på tvers av fagmiljøer og nivåer
- Stillingen inneholder varierte arbeidsoppgaver og gir gode utviklingsmuligheter. Andre oppgaver innenfor avdelingens ansvarsområde vil kunne bli tillagt stillingen
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på masternivå (f.eks. innen økonomi, teknologi, ingeniørfag eller tilsvarende)
- God forståelse for verdikjeder og supply chain i en kompleks offentlig virksomhet
- Erfaring fra prosjektledelse, utredninger og metodisk utviklingsarbeid, gjerne erfaring med prosjektmetodikk, eksempelvis Prince 2 eller tilsvarende
- Ledererfaring med personalansvar, gjerne for kunnskapsmedarbeidere og tverrfaglige team
- Kommuniserer godt og jobber strukturert og analytisk
Er handlekraftig, nysgjerrig, initiativrik og utviklingsorientert
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Du må også kunne sikkerhetsklareres til nivå Hemmelig. Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon. Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft.
Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmalog-svar-omklarering.
Personlige egenskaper
Av egenskaper ser vi etter en leder som har et helhetlig perspektiv, er trygg og med stor gjennomføringskraft. Du tar initiativ og er resultatorientert, samtidig som du er innovativ, motiveres av faglig utvikling og er endringsdyktig. Du er videre strukturert, analytisk og kommuniserer godt både skriftlig og muntlig. Og ikke minst er du en relasjonell lagspiller, som tar med de ansatte og organisasjonen på reisen.
Kjenner du deg igjen? Da vil vi gjerne høre fra deg!
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som seksjonsleder (SKO 1211), avhengig av kvalifikasjoner.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorges CV-skjema og skrive et kort søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Simen Fløtten Gammersvik
Avdelingsdirektør
+4797039950
Om bedriften
Politiets fellestjenester (PFT) er et nasjonalt kompetanse- og servicesenter som utruster norsk politi med nødvendige verktøy for å forebygge og bekjempe kriminalitet. Vår omfattende portefølje av tjenester spenner over områder som materiell og logistikk, eiendom, anskaffelser og juridiske tjenester, lønn, regnskap og kommunikasjon. Gjennom standardiseringer, effektivisering og innovative løsninger er PFT en pådriver for utviklingen av et enhetlig, moderne og fremtidsrettet politi.Vi har rundt 500 medarbeidere over hele landet, med de største fagmiljøene samlet i Oslo, i Gran kommune på Hadeland og i Kristiansund. Slik bidrar PFT til at politiet er rustet til å møte morgendagens kriminalitetsutfordringer.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
8e96648e-4e25-46e2-84cc-49964ec01d9e
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10262995