Rådgiver – Avtaleforvaltning (vikariat november 2025 – mars 2026)
MTU/LAB, Sykehusinnkjøp HF
Abels gt. 5, 7030 Trondheim, Grønland 34, 3040 Drammen, Inger Bang Lunds vei 4, 5059 Bergen, Strandgata 5, 9008 Tromsø
Om jobben
- Stillingstittel
- Rådgiver – Avtaleforvaltning (vikariat)
- Oppstart
- 15. november 2025
- Type ansettelse
- Vikariat, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 11. november
Vil du være med og sikre at spesialisthelsetjenesten får mest mulig ut av avtalene sine?
Sykehusinnkjøp HF sørger for at sykehusene i Norge har gode, effektive og trygge avtaler – slik at helsepersonell kan fokusere på pasientbehandling.
Vi tilbyr en meningsfull jobb i et solid fagmiljø med kompetente kollegaer som har høy integritet og et sterkt engasjement for samfunnsoppdraget. Du får god opplæring, fleksible løsninger og støtte fra erfarne medarbeidere i et inkluderende og tverrfaglig arbeidsmiljø.
Vi søker nå en strukturert og serviceinnstilt rådgiver til et vikariat i avdeling for avtaleforvaltning, med oppstart så snart som mulig. Du blir en del av et landsdekkende fagmiljø som følger opp og kvalitetssikrer inngåtte avtaler innen medisinteknisk utstyr og laboratorieprodukter.
I rollen vil du samarbeide tett med kollegaer i Sykehusinnkjøp, leverandører og fagpersoner i helseforetakene. Du får ansvar for å følge opp leverandører og kontrakter i driftsfasen, sikre at avtalene etterleves og at leveranser skjer som avtalt. Du vil også behandle og følge opp avvik og endringer, samt bidra til forbedring av prosesser og systemer.
Du vil følge opp leverandører og kontrakter i driftsfasen, og sørge for at avtalene etterleves og at leveranser skjer som avtalt. Du vil behandle og følge opp avvik, endringer og spørsmål fra brukere, samt registrere og oppdatere informasjon i saks- og kontraktssystemer. Stillingen innebærer tett samarbeid med avtaleforvaltere, innkjøpere og brukere for å sikre god avtaleoppfølging og bidra til effektive prosesser.
Arbeidet krever god struktur, evne til å håndtere flere oppgaver samtidig – og et ønske om å levere god service både internt og eksternt.
Vårt verdigrunnlag er:
- kunnskapsrik
- nytenkende
- engasjert
- profesjonell
Dette skal ligge til grunn for alt vi gjør i Sykehusinnkjøp HF, og det er viktig at du også jobber etter disse verdiene.
Les mer om hvordan det er å jobbe i Sykehusinnkjøp HF på våre nettsider.Hvem leter vi etter?
Du har gjerne erfaring fra administrativt arbeid, kundeservice, innkjøp eller kontraktsoppfølging. Du uttrykker deg godt både skriftlig og muntlig på norsk, og har gode digitale ferdigheter med evne til raskt å sette deg inn i nye systemer. Kjennskap til offentlig sektor, innkjøp eller kontraktsarbeid er en fordel, men ikke et krav. Vi legger vekt på relevant erfaring og motivasjon, og formell høyere utdanning er derfor ikke nødvendig for å lykkes i rollen.
Personlege eigenskapar
Du er strukturert, pålitelig og løsningsorientert, med en naturlig evne til å holde oversikt og sørge for at oppgaver blir fulgt opp til de er løst. Du trives med samarbeid, er serviceinnstilt og bidrar positivt til arbeidsmiljøet rundt deg. Med blikk for detaljer og ønske om kontinuerlig forbedring liker du å finne gode løsninger i hverdagen og bidra til at ting fungerer enda bedre.
Vi tilbyr
- En meningsfull jobb hvor du bidrar til at sykehusene får gode leveranser
- God opplæring og støtte fra erfarne kollegaer
- Et inkluderende og tverrfaglig arbeidsmiljø
- Moderne digitale verktøy og fleksible løsninger
- Et faglig sterkt og samfunnsnyttig fellesskap
Om rekrutteringsprosessen
Søkere som blir vurdert som mest kvalifiserte, blir innkalt til intervju. Vi benytter vanligvis arbeidspsykologiske testverktøy i våre rekrutteringsprosesser og har gjerne to intervjurunder i tillegg til sjekk av attester og referanser. Alle søkere får tilbakemelding på søknadene sine uavhengig av om de blir kalt inn til intervju eller ikke.
Sykehusinnkjøp HF er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg mot oppføring, må du oppgi og grunngi dette når du søker på stillingen. Du vil bli kontaktet dersom søknaden ikke blir innvilget og få anledning til å trekke søknaden, jf. offentleglova § 25.
Kontaktinformasjon
Geir Andre Pedersen, Avdelingsleder, +4792488330Arbeidsstad
Abels gt. 57030 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgivar: Sykehusinnkjøp HFReferansenr.: 5034252092
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 15.11.2025
Sluttdato: 01.03.2026
Søknadsfrist: 11.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Geir Andre Pedersen
Avdelingsleder
+4792488330
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
8d26f093-5b17-44a7-87ac-96c80865656e
- Sist endret
27. oktober 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
5cb8258ff7e14dc0aeb644495b3e0937
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Hjemmebaserte tjenester, Trondheim kommune
Sted
Trondheim
Arbeidsgiver
Seksjon jus og anskaffelser (235001), Trøndelag fylkeskommune
Sted
Steinkjer
Arbeidsgiver
Enhet for legevakt, legetjenester og smittevern, Trondheim kommune
Sted
Trondheim