Vi søker veileder som brenner for vårt samfunnsoppdrag
Nav Averøy
Averøyveien, 6530 Averøy, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Vi søker veileder som brenner for vårt samfunnsoppdrag
Type ansettelse
Fast, deltid 60%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 15. oktober
Vi har ledig stilling og søker en motivert og dyktig veileder som vår nye kollega!
Vi søker deg som ønsker å jobbe med mennesker i ulike livssituasjoner, kartlegge behov og i samarbeid finne gode løsninger. Det legges vekt på bistand til selvhjelp, tidlig innsats og andre aktiviteter som kan føre til utdanning og jobb. For å lykkes i dette arbeidet trenger vi deg som er engasjert, løsningsorientert, ansvarsfull og endringsvillig.
Nav Averøy er en liten og spennende arbeidsplass med 10 ansatte som i stor grad arbeider helhetlig på tvers av kommunale og statlige oppgaver. Vi samhandler med et mangfold av arbeidsgivere, samarbeidspartnere og brukere som trenger ulike tjenester, veiledning og oppfølging. Gjennom vår innsats skal flere av kommunens innbyggere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikra inntekt. Vårt Nav-kontor holder til på Bruhagen som er kommunesenteret i Averøy. Vi leverer tjenester til kommunens rundt 6000 brukere.
Averøy er en kystkommune ytterst på Nordmøre med beliggenhet mellom byene Molde og Kristiansund. Den består av flere øyer og grenser mot Norskehavet, med Atlanterhavsveien som en kjent turistattraksjon. Kommunen har et variert og moderne næringsliv med sysselsetting innen jordbruk, fiske, varehandel, helse- og sosialtjenester og offentlig administrasjon.
Vi ønsker deg velkommen til å søke stilling hos oss!
Arbeidsoppgaver
- Veiledning og oppfølging, per i dag oppfølging av flyktninger
- Kartlegge den enkeltes muligheter og ressurser med mål om arbeid
- Iverksette arbeidsrettede tiltak
- Informere om rettigheter, følge opp plikter og vilkår
- Veilede i bruk av Nav sine tjenester individuelt eller i gruppe
- Gjennomføre tolkesamtaler
- Saksbehandling etter gjeldende lovverk, hovedsakelig Nav-loven og Lov om sosiale tjenester i Nav
- Holde oversikt over brukergruppen, følge opp vilkår og registreringer
- Bygge gode relasjoner med arbeidsgivere rundt arbeidsinkludering
- Samhandling med eksterne og interne samarbeidspartnere
- Delta i samarbeidsmøter og kompetansenettverk
Ettersom Nav er i stadig endring og utvikling kan andre oppgaver tilfalle stillingen. Du må derfor påregne endrede arbeidsoppgaver etter behov.
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning tilsvarende bachelor, fortrinnsvis samfunnsfaglig men andre studieretninger kan også være aktuelle. Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Veiledningskompetanse
- Kjennskap til offentlig forvaltning og forståelse for Navs samfunnsoppdrag
- God forståelse for lover og regelverk, særlig innenfor forvaltningsrett
- Kjennskap til næringslivet og arbeidsmarkedet, gjerne i vår region
- God formidlingsevne både i norsk muntlig og skriftlig
- God digital kompetanse. Evne til å sette deg raskt inn i og ta i bruk nye digitale løsninger
- Førerkort kl B
Ønskede kvalifikasjoner:
- Erfaring med arbeidsinkludering
- Juridisk erfaring fra offentlig sektor - saksbehandling og lovanvendelse
- Erfaring fra Nav og kjennskap til våre fagområder og fagsystemer
Personlige egenskaper
- Du har et menneskesyn som støtter oppunder Navs holdninger og verdier
- Du er trygg, tydelig og direkte
- Du evner å skape gode relasjoner og stå i relasjoner over tid
- Du ser muligheter, skaper motivasjon og mestring
- Du er strukturert - flink å planlegge og ha god oversikt over brukergruppen
- Du er løsningsorientert og fleksibel
- Du har god omstillingsevne og håndterer uforutsigbarhet på en god måte. Endringer skjer fort, og det er viktig du håndterer uforutsette hendelser og endringer i oppgavene du har ansvar for
- Du er interessert og nysgjerrig på nye digitale løsninger og systemer
- Du samarbeider godt, liker å jobbe i team og bidrar med kompetansedeling
- Du bidrar positivt i arbeidsmiljøet
Du vil i denne jobben møte mennesker med ulike utfordringer og behov. Vi vektlegger derfor særlig personlig egnethet.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
- En dynamisk arbeidsplass med vekt på utvikling, sikkerhet og kunnskapsdeling
- Fleksitidsordning
- Stillingen lønnes som førstekonsulent i stillingskode 1408 innenfor lønnsspenn kr 500 000-630 000 (100%) avhengig av kompetanse og kvalifikasjoner
- Gode pensjonsordninger gjennom Statens pensjonskasse
- Kontorplass i nye aktivitetsbaserte lokaler med gratis parkering
Kontaktinformasjon
Wenche Kristin Halse, Nav-leder, 464 02 491Arbeidssted
Averøyveien6530 Averøy
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5022735609
Stillingsprosent: 60%
Fast
Søknadsfrist: 15.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Wenche Kristin Halse
Nav-leder
464 02 491
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
8c62a6dc-22a7-4bdb-b1aa-21f8072db680
- Hentet fra
talentech
- Referanse
c4e9ca0159fe485db50f8b7fdd4c74a2