Kontorsjef Mediekonverteringsenheten
Statens vegvesen
Rådhusgata 4, 9800 Vadsø
Om jobben
Stillingstittel
Kontorsjef Mediekonverteringsenheten
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 2. november
Om stillingen
Statens vegvesen søker en engasjert og strukturert kontorsjef til vår mediekonverteringsenhet i Vadsø. Enheten har et viktig samfunnsoppdrag: å digitalisere, metadataføre og avlevere dokumentasjon til Arkivverket – og sikre tilgjengelighet for verdiskaping i dag, og bevaring for fremtiden.
Vi ser etter deg som har ledererfaring, faglig tyngde og et hjerte for digital utvikling og kvalitet i leveranser.
Om enhetenMediekonverteringsenheten ble etablert i 2022 og består av åtte medarbeidere. Enheten holder til ved Vadsø kontorsted og jobber med digitalisering, metadataføring, kassasjon og avlevering til Arkivverket.
Dine arbeidsoppgaver
- Lede og utvikle enheten i det daglige arbeidet
- Utføre driftsoppgaver
- Personal- og budsjettansvar
- Sikre gjennomføring og kvalitet i driftsoppgavene
- Bidra til faglig utvikling og tjenesteutvikling
- Ansvar for måloppnåelse sammen med seksjonssjef
Ledelse i Statens vegvesen
Som leder i Statens vegvesen forventes det at du følger lederprinsippene våre – vårt felles kompass for godt lederskap:
- Sett retning – jeg ser framover, ivaretar helheten og viser vei.
- Vær til stede – jeg lytter, tar vare på medarbeiderne og motiverer til innsats.
- Skap sammen – jeg er drivkraft for samarbeid og deling. Jeg gjør det trygt å utforske nye muligheter.
Prinsippene bygger på våre verdier og gir retning for hvordan vi leder, samhandler og utvikler oss – både som enkeltledere og som organisasjon.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Hos oss får du mange muligheter gjennom å bli en del av en landsdekkende, solid og viktig virksomhet. Samtidig er det også opp til deg å bidra til bevegelse og kontinuerlig utvikling – både for deg selv og for oss.
Vi jobber for alle – for deg og meg – og har en reell påvirkning på folks hverdag. Du får ansvarsfulle oppgaver og mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi tar godt imot deg i et godt arbeidsmiljø over hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- Fleksitid og avspasering – vi vet at balansen mellom arbeid og fritid er viktig, og vi tilbyr fleksible arbeidstider.
- God pensjonsordning og lån – trygg fremtid med gode pensjonsordninger og gunstige lån.
- Trening i arbeidstida – muligheter for trening i arbeidstiden eller støtte til treningsaktiviteter.
- Faglig påfyll – mange muligheter for kurs og videreutdanning.
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Kvalifikasjonskrav
Du må ha:- Minimum tre-årig høyskole eller universitetsutdanning innen relevante fag. Det er ønskelig med fagkrets innen arkiv, dokumentasjonsforvaltning eller informatikk
- Gode ferdigheter i Microsoft 365 – særlig Excel (gjerne med programmeringserfaring)
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Stillingen forutsetter at du kan sikkerhetsklareres til nivå KONFIDENSIELT og autoriseres etter sikkerhetslovens bestemmelser før ansettelse
Det er ønskelig at du har:- Erfaring fra ledelse og utviklingsarbeid
- Erfaring med arkivarbeid, spesielt mediekonvertering og avlevering
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Vi søker deg som er:
- Strukturert og selvdreven
- Interesse for digitalisering og teknologi
- Gode samarbeidsevner og lederegenskaper
- Kvalitetsbevisst og løsningsorientert
Som ansatt i Statens vegvesen er det dessuten viktig at du er sikkerhetsmessig skikket og har god dømmekraft, pålitelighet og lojalitet.
Om søknadsprosessen
Krav til søknadenVi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fylle ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.
Tester og bakgrunnssjekkFor å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Disse testene gir oss innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og hjelper oss med å gjøre en rettferdig og objektiv vurdering, slik at vi finner den best kvalifiserte kandidaten. Vi gjennomfører også bakgrunnssjekk for å verifisere informasjon som er viktig for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandlingVi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil du få mulighet for positiv særbehandling.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.
Kontaktperson for stillingen
Anita Hoøy Rekkavik
Seksjonssjef
+4790886374
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
8a7535f4-98f6-4ffa-ab04-9c42cb3067ca
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10266161