Koordinator og lederstøtte til seksjon for arbeidsavklaringspenger
Kompetansemiljø arbeidsavklaringspenger, Nav
Fyrstikkalléen 1, 0661 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Koordinator og lederstøtte til seksjon for arbeidsavklaringspenger
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest fredag 17. oktober
I Nav bygger vi arbeids- og velferdsløsninger for fremtiden - for deg og dine, for Nav og for samfunnet vårt. Hos oss vil du få muligheten til å være med og løse komplekse problemer i konteksten av offentlig sektor, en utfordring av de sjeldne.
Vi søker koordinator og lederstøtte til seksjon for arbeidsavklaringspenger i Ytelsesavdelingen. Ytelsesavdelingen i Arbeids- og velferdsdirektoratet har et samlet ansvar for ytelsesområdet. Det handler om å gi Navs brukere økonomisk trygghet ved å sikre inntekt og kompensere for særlige utgifter. Avdelingen forvalter alle folketrygdens ytelser og har totalansvaret for fagutvikling, digital utvikling, regelverksutvikling, implementering av regelendringer og regelverkstolkning.
Til avdelingen ligger det strategiske fagansvaret for å sikre høy kvalitet, riktig regelverkstolkning og produktivitet i ytelsesforvaltningen. Avdelingen deltar aktivt i det spennende utviklingsarbeidet i Nav for å gi bedre tjenester til brukerne gjennom moderne IT løsninger, og vi jobber i tverrfaglige produktutviklingsteam. Vi har også et eget regelverksteam.
Seksjon for arbeidsavklaringspenger har et særlig ansvar for å gi personer med behov for arbeidsavklaring økonomisk forutsigbarhet og trygghet for riktig ytelse. Seksjonen er nyopprettet som følge av omorganisering i Arbeids- og velferdsdirektoratet.
Vi søker nå en koordinator og lederstøtte som skal bidra til at strategi og målsetninger faktisk blir omsatt i handling. Du skal støtte og tilrettelegge avdelingsdirektør og lederteam i å skape tydelighet rundt strategi, mål og fremdrift. Vi ser etter deg som er strukturert, visuell og god til å formidle, med evne til å skape oversikt og forenkling i komplekse sammenhenger. Du er målrettet og søker hele tiden å forbedre måten du jobber på, og resultatene du har ansvar for. Du lytter til tilbakemeldinger, og løser problemer som oppstår sammen med andre. Du trives med å jobbe tett på ledelsen i en støtterolle, og er en pådriver for åpenhet, samarbeid og kontinuerlig læring i en smidig kontekst.
Arbeidsoppgaver
- Lage rapporter, visualiseringer og presentasjoner som kobler produktteamenes og seksjonens arbeid til overordnede mål.
- Lage rapporteringene organisasjonen trenger i nært samarbeid med teamene og lederteamet.
- Strukturere og forberede møter og dokumentere beslutninger og jobbe for åpenhet og forutsigbarhet.
- Strukturere og forberede møter, presentasjoner og workshops. Hjelpe med agenda, dokumentasjon og oppfølging.
- Støtte avdelingsdirektør og lederteam i endringsarbeid, kommunikasjon og tydeliggjøring av prioriteringer.
- Sørge for at budskap formidles konsistent og i tråd med overordnede mål.
- Bidra til korte læringssløyfer så avdelingsdirektør og lederteamet kontinuerlig lærer og endrer basert på ny kunnskap eller endret kontekst.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Relevant høyere utdanning på baceholornivå (f.eks. innen samfunnsvitenskap, teknologi, økonomi, organisasjonsutvikling eller tilsvarende).
- Erfaring med å lage presentasjoner, rapporter og visualiseringer som understøtter beslutninger.
- Svært gode ferdigheter i skriftlig og muntlig formidling på norsk.
Det er i tillegg en fordel om du har:
- Erfaring med å støtte ledelse eller lederteam i operativt arbeid (f.eks. møteforberedelse, struktur, dokumentasjon).
- Gode ferdigheter i bruk av digitale verktøy for samhandling, visualisering og presentasjon.
- Gode samarbeidsevner, med evne til å lytte og bygge tillit.
- Erfaring med tverrfaglig arbeid eller med produktutvikling
- Evne til å tilpasse deg endringer og bidra til kontinuerlig forbedring.
Personlige egenskaper
- Strukturert og systematisk – klarer å holde oversikt over flere ting samtidig og være en reell avlastning for avdelingsdirektør
- Forstå helhet - forenkle og visualisere sammenhenger
- Forretningsorientert – drives av å skape reell verdi i samarbeid med andre.
- Formidlingsevne – kan gjøre komplekst stoff enkelt, både visuelt og skriftlig.
- Relasjonsorientert – bygger tillit raskt, både med leder, team/seksjon og interessenter.
- Proaktiv – ser behov før de oppstår, og tar initiativ til å støtte uten å måtte bli spurt.
- Lærevillig og nysgjerrig – forstår kontekst raskt og setter seg inn i nye problemstillinger.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i en samfunnsnyttig virksomhet
- Engasjerte kolleger i en etat med ambisjoner
- Bedriftsidrettslag med ulike aktiviteter og godt utstyrte trimrom
- Mulighet for en time fysisk aktivitet i arbeidstiden per uke
- Hybrid arbeidshverdag
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse
- Sommer- og vintertid, og mulighet til å opparbeide fleksitid
- Flotte og moderne lokaler sentralt på Helsfyr
Stillingen lønnes i kode 1434 rådgiver, i lønnsspenn fra 630.000-750.000 avhengig av kvalifikasjoner. For særskilt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes.
Kontaktinformasjon
Marte Spets-Lisø, Personal- og bemanningsleder, 48 06 52 70, marte.spets@nav.noArbeidssted
Fyrstikkalléen 10661 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5021588098
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
Hverdagen hos oss i Arbeids- og velferdsdirektoratet er hybrid. Som mange andre organisasjoner utforsker vi hva det kan bety i praksis, noe vi håper du vil være med å forme. Vi tror at du som sitter nærmest oppgavene vet best hvordan de skal løses. Både fra et hjemmekontor i Norge og fra våre nye lokaler på Helsfyr. Vi håper du vil vokse og utvikle deg med oss på kontoret, men har også tillit til at du jobber like bra hjemmefra.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
88946e4c-9510-49c7-ac3f-7a8f79bb883e
- Hentet fra
talentech
- Referanse
7184dfe058a74df38ccd0c5144b61ad5