Være med å utvikle løsninger som gjør en forskjell?
IT
Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Testansvarlig
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. oktober
Vårt team på Helsfyr jobber med Folkeregisteret, som er en nasjonal fellesløsning. Folkeregisteret er nylig modernisert, er hovedkilden til all personrelatert informasjon og blir benyttet av en rekke både private og offentlige prosesser. Visste du for eksempel at 20 000 bedrifter og offentlige virksomheter trenger opplysninger fra oss? Eller at det hvert år gjennomføres 2 millioner endringer i opplysningene i Folkeregisteret? Vi i Folkeregisteret IT er totalt cirka 35 dyktige medarbeidere og har tre svært kompetente utviklingsteam.
Er du interessert i teknologi, er løsningsorientert, og har et ønske om å utvikle deg? Da tror vi du vil trives med nye utfordringer hos oss!
Vi ønsker en teknisk og testfaglig dyktig medarbeider som kan ivareta rollen som testansvarlig i forvaltning og videreutvikling. Teamene har fortløpende leveranser slik at kvalitet må ha høyt fokus. Det kreves god teknisk kompetanse, og det er derfor en fordel med utviklerbakgrunn. Evnen til å ta ansvar, utarbeide teststrategi tilpasset utviklingsoppgavene og bidra med spisskompetanse på test er også viktig.
Hva går jobben ut på?
- være testansvarlig i et tverrfaglig team
- bidra til at hele teamet leverer god kvalitet gjennom risikobasert testing
- utvikle og oppdatere verdikjedetester, integrasjonstester, robusthetstester og ytelsestester
- teknisk testing av mikrotjenester og API-ersikre god testdekning og bidra til automatisering i CI/CD løpet
- bidra til å sikre at komponenter og applikasjoner levert fra teamet er i overensstemmelse med de funksjonelle og ikke-funksjonelle behovene/kravene
- sammen med teamet jobbe for kontinuerlig forbedring av systemer og måten vi jobber på. Ha eierskap til teststrategien for teamet
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- høyere utdanning innen IT på minimum bachelornivå (180 studiepoeng). Lengre relevant arbeidserfaring kan veie opp for utdanningskravet
- flere års relevant erfaring med testautomatisering eller utvikling i komplekse systemmiljøer
- erfaring med testing av mikrotjenester, spesielt REST API-er
- god norsk skriftlig og muntlig formidlingsevne
I tillegg er det en fordel om du har erfaring med:
- praktisk erfaring med ytelse- og robusthets tester
- Java (eller et annet språk), Cypress eller Playwright, Gatling, SQL
- verktøy som Postman eller Bruno, Git, Intellij, Jenkins, Swagger
- testdatahåndtering i store databaser
- kjennskap til sikkerhetstesting eller personvern
Hva ser vi etter hos deg?
Vi ser etter deg som:
- er analytisk og jobber strukturert
- lærer raskt og søker stadig ny kunnskap
- tar initiativ og løsningsorientert
- bygger lett relasjoner og samarbeider godt med andre
Hva er spennende med Folkeregisteret?
Våre samarbeidspartnere og samfunnet har høye krav til hva vi leverer. Vi jobber hver eneste dag for å levere og lage nye løsninger i henhold til omgivelsenes forventninger. Teamene er tverrfaglige og jobber for å kontinuerlig videreutvikle og forbedre løsningene våre basert på smidig metodikk og med løpende produksjonssettinger.
Vi har utviklet en spennende og moderne arkitektur for å legge til rette for alle interaksjonene som registeret har med ulike interessenter (etater, bedrifter, saksbehandlere og borgere). Arkitekturen legger også til rette for prosessene – deriblant saksbehandling, mottak og produksjon av brev og tilbakemeldinger, søk og rapportering og massepublisering – som realiserer registerets funksjon. Vi utvikler akseptansetester i Java ved hjelp av Cucumber og Gherkin, og benytter Cypress for automatisering av front-end-komponenter. Registerets arkitektur består av en rekke komponenter som samarbeider med både nasjonale felleskomponenter og felleskomponenter i Skatteetaten. Her vil du finne mange muligheter for å videreutvikle de enkelte komponentene og helheten som oppstår når komponentene jobber sammen!
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som seniorrådgiver/senioringeniør (kode 1364/1181) fra kr 700.000– kr 940 000. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Stillingene har 6 måneders prøvetid.
Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Kontaktinformasjon
Anne Sofie Solberg, underdirektør, 41693030Arbeidssted
Fredrik Selmers vei 40663 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 5020919474
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Anne Sofie Solberg
underdirektør
41693030
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
871efc21-ae02-407f-a087-e68f037b0722
- Hentet fra
talentech
- Referanse
1404872b4fba46608ac0eed9a86c7b06