Er du en veileder som trives med skrankearbeid?
Skatteetaten, Brukerdialog
Holtermanns v. 1, 7030 Trondheim, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. oktober
Vår førstelinje er selve hjertet i Skatteetaten, og vi skal nå styrke den med 2 personer i Trondheim. Fagområdet vil være skatt person og folkeregister. Vi ser etter engasjerte og serviceinnstilte personer som ønsker å skape gode brukeropplevelser, og som er komfortable med å sjonglere mellom ulike fagsystemer i arbeidshverdagen.
Vårt mål er at brukerne skal få hjelp til å løse problemet sitt når de tar kontakt med oss, slik at de kan handle riktig også i krevende situasjoner. Derfor er denne jobben ekstremt viktig for oss! Det å kunne kommunisere tydelig og forståelig, og at du er et servicemenneske, er helt grunnleggende viktig for å lykkes i denne jobben.
Hva går jobben ut på?
Du vil bli en del av veiledingsteamene i vår førstelinje som jobber spredt rundt omkring i landet. På Servicesenter for utenlandske arbeidstakere (SUA) i Trondheim hjelper vi utenlandske arbeidstakere, næringsdrivende og deres familier til å kunne jobbe og bo i Norge. Vi tilbyr rask saksbehandling og veiledning på flere språk til våre brukere. Du får både direkte brukerkontakt gjennom veiledning i vårt publikumsmottak, ofte med brukere som ikke har norsk som sitt morsmål, og saksbehandling av innkomne saker.
Hos oss vil dine arbeidsoppgaver i hovedsak være å:
- gi profesjonell veiledning og utføre saksbehandling til utenlandske arbeidstakere, innen fagområdene skatt og folkeregister.
- gjennomføre ID-kontroller for å sikre riktig registrering av brukernes identitet
- utføre kundebehandling på en effektiv måte, med fokus på brukernes behov og god service.
- samarbeide med andre fagområder i Skatteetaten og samarbeid med Politi, Arbeidstilsynet, A-krimsenteret og andre etater.
Du kommer til å jobbe i team med 14 dyktige og engasjerte kollegaer, hvorav 8 fra Skatteetaten. Oppgavene vil gi deg god innsikt i Skatteetatens fagområder, og verdifull erfaring fra en offentlig etat med høyt utviklings- og brukerfokus.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Du må ha
- fullført bachelorgrad innen relevant fagområde. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT / HK-direktoratet. Spesielt relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
- veldig god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk (en del av førstegangsintervjuet gjennomføres på engelsk). Behersker du flere språk enn dette, vil det være en fordel!
- gode digitale ferdigheter, særlig system- og navigeringskompetanse er viktig i denne jobben.
I tillegg er det fordel å ha erfaring fra veiledningsarbeid, særlig med å gjøre komplekse regelverk forståelig for bruker.
Hva ser vi etter hos deg?
For å trives og lykkes hos oss er det viktig at du har personlige egenskaper som:
- Serviceinnstilt: Du liker å jobbe med mennesker og yte god service ved å ha brukerens behov i sentrum
- Lærevillig: Du kan sette deg inn i nye og kompliserte regelverk
- Problemløser: Du er fleksibel i arbeidshverdagen og bistår der det trengs
- God kommunikator: Du evner å veilede tydelig og enkelt slik at bruker forstår
- Pågangsmot: Du tilpasser og omstiller deg raskt i forhold til brukernes behov i en hektisk hverdag, selv om ting kan være litt uforutsigbart
- Relasjonsbygger: Du er omgjengelig og inkluderende i møte med brukere og kolleger
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i tilknytning til arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan du inngå avtale om noe hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som førstekonsulent eller rådgiver, med en årslønn mellom 550 000 og 650 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. De første seks månedene regnes som prøvetid.
Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknad.
Verdt å merke seg når du søker
Søknadsbrev bruker vi selvfølgelig ikke. For oss er det mer nyttig at du leverer en beskrivende CV hvor du får fram hva du har gjort tidligere som gjør at dette kan være en god match – og svar på et par spørsmål. Få gjerne med hvordan du har jobbet med veiledning så langt.
Omvendt referansesjekk er noe vi tilbyr hvis du er aktuell for stillingen. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match. Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss.
Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Vi er på jobb for alle, og Skatteetaten skal være et godt sted å jobbe for alle. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss vil navnet ditt vises på offentlig søkerliste. Vi vil vurdere om du kan unntas fra denne listen hvis du legger ved en begrunnelse for dette.
Bakgrunnssjekk gjennomføres av aktuelle kandidater, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring, samt ID-sjekk.
Kontaktinformasjon
Ioannis Bruheim Markakis, Underdirektør, 48214035Arbeidssted
Holtermanns v. 17030 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 5019302236
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Ioannis Bruheim Markakis
Underdirektør
48214035
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
8524a594-05c8-4a18-ba45-e4b995f89fb4
- Hentet fra
talentech
- Referanse
7773cc8ee45c4c26b86f914161b11623