Avdelingsleder
Losjeplassen bo - og service senter Hovedansvar institusjonstjenester somatikk, Drammen kommune
Engene 50, 3015 Drammen
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 21. september
Vil du lede med hjerte og retning?
På Losjeplassen bo- og servicesenter får du muligheten til å kombinere faglig ledelse med ekte omsorg. Vi søker en avdelingsleder som brenner for å skape gode hverdager for både beboere og ansatte – og som ønsker å være med på å utvikle fremtidens sykehjemstjenester i Drammen. Vi ønsker en avdelingsleder som kan styrke både fag, struktur og menneskene i teamet. Vi trenger deg som forstår at ledelse handler om mer enn møter og rapporter. Det handler om mennesker, om fag, og om å bygge et lag som er like trygt som det er dyktig.
Losjeplassen bo- og servicesenter søker en trygg, engasjert og utviklingsorientert avdelingsleder som ønsker å gjøre en forskjell. Her får du muligheten til å lede en avdeling med stort faglig engasjement, i et miljø preget av omsorg, kvalitet og utvikling.
Losjeplassen bo- og servicesenter er et moderne sykehjem med 48 langtidsplasser. Vi tilbyr tjenester til personer med sammensatte lidelser, somatikk og demens.
Senteret har også en liten kafé og dagsenter, og er en aktiv del av lokalmiljøet med samarbeid med skoler, barnehager og frivillige organisasjoner.
Vi jobber målrettet med fag- og oppgavedeling, personsentrert omsorg og trivselsarbeid – et aktivitetskonsept utviklet av Drammen kommune for å skape meningsfulle hverdager for beboerne.
Som avdelingsleder får du ansvar for drift, fagutvikling og personalledelse i en avdeling med dyktige og engasjerte medarbeidere. Du inngår i virksomhetens ledergruppe og rapporterer til virksomhetsleder. Sammen med resten av lederteamet får du stor påvirkningskraft i utviklingen av sykehjemstjenestene i Drammen.
Vil du være med å gjøre en forskjell – hver dag?
Søk stillingen og bli en del av et lag som setter mennesket først.
For stillinger der det er krav om politiattest, etter gjeldende lover vil dette bli innhentet i forbindelse med signering av arbeidsavtalen, før tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
- Personal-, økonomi- og fagansvar for egen avdeling
- Lede og utvikle ansatte i tråd med kommunens verdier og mål
- Sikre kvalitet og kontinuitet i tjenestene
- Planlegge og følge opp turnus og ressursbruk
- Bidra til et godt arbeidsmiljø og samarbeid på tvers
- Delta i utviklingsprosjekter og implementering av ny teknologi
- Samarbeide med pårørende, fastleger og andre aktører
Kvalifikasjoner
- 3-årig helsefaglig utdanning (sykepleier, vernepleier e.l.)
- Lederutdanning og/eller relevant ledererfaring
- Erfaring med drift av sykehjem er en forutsetning
- God økonomiforståelse og erfaring med turnusplanlegging
- Kjennskap til relevant lovverk og nasjonale føringer
- Gode digitale ferdigheter
- Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig (minimum nivå B2)
- For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves dokumenterte språkkunnskaper skriftlig og muntlig på nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedlegges søknaden.
Personlige egenskaper
- Du er tydelig, trygg og tilstedeværende
- Du motiverer og inspirerer – og bygger gode relasjoner
- Du har høy gjennomføringsevne og liker ansvar
- Du er strukturert, løsningsorientert og ser helheten
- Du har god relasjonskompetanse og samarbeidsevne
- Du har et varmt hjerte for eldreomsorg
- Du trives med endring og utvikling
- Du har høy gjennomføringsevne og ansvarsfølelse
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- En meningsfull lederrolle med stor påvirkningskraft
- Et inkluderende og faglig sterkt arbeidsmiljø
- Tett og godt samarbeid med virksomhetsleder og øvrige ledere
- Mulighet til å bidra i utvikling av fremtidens omsorgstjenester
- Gode utviklingsmuligheter og pensjonsordninger
- Lønn etter avtale
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i denne portalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse eller NOKUT.
I henhold til Offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Kontaktinformasjon
Storli, Jane, virksomhetsleder, 40902234, jane.storli@drammen.kommune.noArbeidssted
Engene 503015 Drammen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Drammen kommuneReferansenr.: 5010626468
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
84309719-0aee-4821-a1e4-fd62a94933ba
- Hentet fra
talentech
- Referanse
b30b95df0d754b5784e191b9f6f62ebb