Vil du lede samfunnsutviklingen i Aremark kommune?
Samfunnsutvikling
Aremarkveien 2276, 1798 Aremark, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Leder for virksomhetsområdet "Samfunnsutvikling"
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 28. september
Vi deler virksomhetsområde "Teknisk" i to, og søker en engasjert og utviklingsorientert leder for den nye virksomheten "Samfunnsutvikling". Stillingen inngår i kommunens ledergruppe og vil ha en sentral rolle i samfunnsutviklingen i Aremark kommune. Som leder hos oss vil du også være tett på det operative arbeidet i avdelingen, og bidra aktivt i saksbehandling og faglige oppgaver. Vi er en liten kommune med korte linjer – her er det like viktig å kunne lede som å kunne levere.
Avdelingen har ansvar for områder som kommuneplan, arealplan, bygge- og delesak, ulovlighetsoppfølging, landbruk, skog, vilt og næring. Det er ønskelig at du har juridisk kompetanse og gjerne også erfaring med næringsutvikling – men det viktigste er at du brenner for å være med og forme fremtidens Aremark.
Vi tilbyr en spennende og variert lederstilling med korte beslutningsveier og tett samarbeid med både interne og eksterne aktører.
Stillingens ansvarsområder vil blant annet være:- Faglig og administrativ ledelse av avdelingen.
- Personalansvar for medarbeidere på virksomhetsområde Samfunnsutvikling
- Aktiv deltakelse i avdelingens daglige arbeid, inkludert saksbehandling og faglige vurderinger innen plan- og byggesaker, dispensasjoner, ulovlighetsoppfølging, delesaker m.m
- Bidra til næringsutvikling og legge til rette for nye etableringer
- Bidra i strategisk arbeid innen arealplanlegging og samfunnsutvikling
- Oppfølging av lover og forskrifter, herunder plan- og bygningsloven, forvaltningsloven, matrikkelloven og miljølovgivningen
- Samarbeid med politisk ledelse, forberedelse av saker til politisk behandling og oppfølging av vedtak
- Tverrfaglig samarbeid med andre avdelinger og eksterne samarbeidspartnere
- Dialog med innbyggere, utbyggere og næringsliv
- Utviklingsarbeid og effektivisering av prosesser
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis innen jus. Samfunnsplanlegging, offentlig administrasjon eller annen relevant fagbakgrunn kan i noen tilfeller kompensere for manglende kompetanse innen ren jus.
- God forståelse for offentlig forvaltning og kjennskap til relevante lover og regelverk
- Gode norskferdigheter, både skriftlig og muntlig
- Egnethet tillegges stor vekt
Vi ser etter deg som:
- Har ledererfaring, eller ønsker å utvikle deg som leder
- Har erfaring fra byggesak, planarbeid, saksbehandling eller næringsutvikling er en fordel
- Er strukturert, løsningsorientert og har god rolleforståelse
- Har gjennomføringsevne og stor arbeidskapasitet
- Kommuniserer godt med både fagfolk, politikere og innbyggere
- Ønsker å bidra til utvikling av lokalsamfunnet
Vi tilbyr:
- En sentral rolle i en kommune med store muligheter og spennende utviklingsprosjekter
- En lederstilling med stor faglig bredde, der du både får ansvar og mulighet til å jobbe tett på sakene og bidra direkte i utviklingen av kommunen.
- Lønn etter avtale og kvalifikasjoner
- Fleksibel arbeidstid, men rollen innebærer fysisk nærvær i kontorlokalene som en sentral del av det daglige arbeidet.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Et fagmiljø preget av samarbeid og engasjement
- Abonnement på kommunens nye treningssenter
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Generelle betingelser:
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen for øvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Søknad sendes elektronisk.
Åpenhet - Tillit - Respekt - RedelighetLink til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
83d0b635-d8ba-43fa-80a1-72b379dcf926
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3536745_200229_no