Spennende faglederstilling i barneverntjenesten
Gjerdrum kommune Barnevern
Herredshuset, Gjerivegen 1, 2022 Gjerdrum
Om jobben
Stillingstittel
Fast stilling som fagleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Kjenner du et brennende engasjement for barnevern? Trives du med gode kolleger rundt deg og en arbeidsgiver som satser på sine ansatte? Er du løsningsorientert, fleksibel, og trives med høyt tempo? Da er du akkurat den vi ønsker oss med på laget i Gjerdrum barneverntjeneste.
Vi søker nå etter fagleder med ansvar for fag og kvalitet, i fast 100% stilling. Vi kan tilby utfordrende arbeidsoppgaver, med rom for kreativitet og initiativ i en virksomhet som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold.
Som fag- og kvalitetsutvikler vil du ha en sentral rolle i tjenestens planlegging og daglige arbeid med kvalitets- og forbedringsarbeid. Du skal være en pådriver for å styrke og videreutvikle fag- og kvalitetsarbeidet i alle team, og sammen med lederteam skape et godt og sterkt faglig miljø som skal gi tjenestemottaker trygghet og forsvarlige tjenester. Dette oppnår vi ved å jobbe med kontinuerlig forbedring og kompetanseutvikling hos våre medarbeidere.
Stillingen innebærer oppgaver som krever svært god struktur, systemforståelse, planleggingsevne og selvledelse. Vi leter etter deg som kan barnevern, og som finner gode løsninger på komplekse oppgaver. Du har evnen til å drive tjenesteutvikling i praksis, der nytenking, samarbeid og stabilitet er viktige aspekter. Du kommuniserer tydelig, er inkluderende, målrettet, beslutningsdyktig og utstyrt med evnen til å gjennomføre både korte og lange utviklingsprosesser.
Arbeidsoppgaver:Bidra til organisasjonslæring, herunder kvalitets- og forbedringsarbeid og utarbeide, kommunisere og forvalte tjenestens prosedyrer, samt svare ut høringer.
- Ansvar for internkontroll, statistikk og kvalitet.
- Sikre at fagutvikling er i samsvar med tjenestens strategiplan og overordnede styringssignal.
- Bistå avdelingene med kvalitetsutvikling og implementering av faglige standarder.
- Planlegge, lede og gjennomføre faste internkontrollperioder, herunder gjennomføre stikkprøver og presentere funn.
- Bidra til strategisk kompetanseutvikling og være pådriver i prosesser for digital tjenesteinnovasjon.
- Ha oversikt over og koordinere informasjons- og samhandlingsstrukturer med aktuelle samarbeidspartnere, sikre tilbakemeldinger til/fra samarbeidspartnere.
- Behandle innsynsbegjæringer.
- Ansvar for brukerundersøkelser, systematisk arbeid med å sikre tilbakemeldinger.
- Faglig rådgivning og støtte til virksomhetsleder, fagleder og øvrige medarbeidere.
- Hovedansvar for opplæring av nyansatte.
- Bistå virksomhetsleder i arbeidet med tjenestens kompetanse- og rekrutteringsstrategi.
- Lederstøtte, f. eks koordinere og bistå i rapporteringsarbeid, tilsynssaker, revisjon o.l.
- Noe saksbehandling etter Lov om barnevern kan forekomme.
Utdanning som barnevernspedagog/sosionom
- Minimum fem års erfaring fra kommunal barnevernstjeneste og med god kjennskap til barnevernsfaglig analyse- og beslutningsarbeid
- Det er ønskelig med master i ledelse /barnevern
- Det er ønskelig med både erfaring fra og formell kompetanse i endrings- og systematisk kvalitetsarbeid
- Grunnleggende IKT kunnskaper
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Ønskelig med god økonomiforståelse
- Gode språkkunnskaper, skriftlig og muntlig
- Førerkort klasse B
Personlig egnethet vektlegges høyt i vurderingen av kandidater. Det vil særlig legges vekt på gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og sterke mellommenneskelige relasjonskvaliteter. Det er viktig for oss å finne en trygg og tydelig fagleder som har god innsikt og erfaring med barneverntjenestens oppgaver. Vi har også et ønske om at du både er tydelig, lyttende og samvittighetsfull, samt med evne til å motivere, engasjere og løfte frem andres gode prestasjoner.
- Har en systematisk og målrettet arbeidsstil
- Er engasjert og initiativrik
- Er handlings- og løsningsorientert
- Har stor arbeidskapasitet og god gjennomføringsevne
- Er analytisk- og helhetsorientert
- Har høy faglig og personlig integritet
- God juridisk forståelse
- Trives med å formidle komplekse tema i plenum, både internt og eksternt
- Et høyt faglig nivå med fokus på utvikling og kompetanseheving
- Engasjerte og motiverte kolleger som brenner for barn og unge
- Individuell utviklings- og kompetansehevingsplan
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver
- Godt, innkluderende og spennende arbeidsmiljø
- Fleksitid
- Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
- Lønn etter gjeldende tariff
Vi planlegger å gjennomføre intervjuer 3. og 5.mars 2025
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2856995
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3455441_246539_no