Er du vår nye seksjonsleder innen forvaltning?
Agder politidistrikt
Vestre Strandgate 55, , 4614 Kristiansand S
Om jobben
Stillingstittel
Er du vår nye seksjonsleder innen forvaltning?
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 23. september
Om stillingen
Ved felles enhet for utlending, forvaltning, sivil rettspleie og forvaltning, er det ledig fast stilling som seksjonsleder for forvaltning. Stillingen inngår i driftsenhetsleders ledergruppe. En spennende lederstilling med et ansvarsområde som treffer mange av politiets oppgaver som er i utvikling. Seksjonen består av avsnitt for våpen, førerkort og generell bevilgning, avsnitt for pass/ID og vedtakslinje.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi ser etter motiverte personer som er interessert i å arbeide med politiets forvaltningsoppgaver. Vi stiller høye krav til faglig kompetanse, motivasjon, arbeidsmoral og etisk integritet. Videre søker vi etter deg som til enhver tid opptrer profesjonelt og fungerer som en god ambassadør for politiet gjennom dine holdninger og handlinger i det daglige arbeidet. Evnen til å være trygg, nærværende, lydhør samt å bygge tillit til publikum, er avgjørende for suksess i vår organisasjon. I vår vurdering av kandidater er blant annet dette noe vi vil legge vekt på samt evnen til å bidra til et inkluderende og respektfullt arbeidsmiljø.
Arbeidsoppgaver
- Daglig drift og ledelse av egen seksjon
- Utvikle god kultur gjennom relasjonsledelse og aktivt medarbeiderskap
- Personal- og resultatansvar for egen seksjon
- Bidra aktivt i driftsenhetens ledergruppe og følge opp beslutninger
- Støtte og veilede øvrige enheter innenfor fagområdet til seksjonen
- Sørge for høy kvalitet, effektiv ressursutnyttelse i hele seksjonen, samarbeid og måloppnåelse i tjenesteproduksjonen
- Ansvarlig for ivaretakelse og videreutvikling av fagområdene på seksjonen iht. lovverk, sentrale retningslinjer og politidistriktets målsetninger
- Sørge for nødvendig personal- og kompetanseplanlegging
- Ivareta HMS arbeidet i egen seksjon
- Andre oppgaver ved behov
Kvalifikasjoner
Nødvendig:- Relevant utdanning på masternivå. Søkere med relevant utdanning på bachelornivå kan vurderes dersom du har meget god erfaring og kompetanse innenfor enhetens fagområde, som kan kompensere for kravet om mastergrad.
- Ledererfaring
- Minimum 5 års relevant arbeidserfaring
- God resultatoppnåelse i tidligere stillinger
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Gode digitale ferdigheter
- Relevant lederutdanning
- Personalledererfaring
- Erfaring innenfor forvaltningsrett og juss
- Erfaring med å drive endrings- og utviklingsprosesser
- Kjennskap til offentlig forvaltning og relevant regelverk
- Ved å søke på stilling i politiet samtykker man til at det vil bli foretatt en skikkethetsvurdering i forkant av eventuelt intervju.
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- God evne til å lede og motivere medarbeidere
- Gode samarbeidsevner og relasjonsbygging
- Tydelig og tillitsskapende kommunikasjon
- Resultatorientert, målbevisst med god gjennomføringsevne
- Strategisk og helhetlig tenkning
- Beslutningsdyktig og handlekraftig
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som seksjonssjef (stillingskode 1211), fra kr 825.000- 900.000 brutto per år.
- For særlig godt kvalifiserte søkere kan annen lønn vurderes.
- Som følge av pågående prosesser rundt lønn vil annen lønn kunne bli vurdert.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Agder politidistrikt er en IA-bedrift og er tilknyttet en moderne bedriftshelsetjeneste)
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Ronny Skårdal
Fung. driftsenhetsleder FUFSR
+4748886140
Om bedriften
Agder politidistrikt er ett av 12 politidistrikter i Norge. Vi dekker hele Agder, bortsett fra Sirdal kommune. Vi har ansvaret for 24 kommuner der det bor nærmere 310.000 mennesker. Agder politidistrikt ledes av politimester Kjerstin Askholt og visepolitimester Morten Sjustøl.
Agder politidistrikt har omtrent 730 ansatte, og er nå organisert med 10 politistasjonsdistrikt som inneholder 15 politistasjoner. Politistasjonsdistriktene ligger under tre geografiske driftsenheter (Vestre Agder driftsenhet, Midtre Agder driftsenhet og Østre Agder driftsenhet).
I tillegg til geografiske driftsenheter har politidistriktet fire funksjonelle driftsenheter (felles enhet for påtale, felles enhet for operativ tjeneste, felles enhet for etterretning, forebygging og etterforskning, felles enhet for utlending, forvaltning og sivil rettspleie). I tillegg kommer PST og tre lederstøttestaber (kommunikasjon, virksomhetsstyring og HR/HMS).
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
82db4c79-ac1a-4da6-b621-8d331adbb9bc
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10262332