Er du vår nye nøkkelperson innen bygg- og eiendomsforvaltning?
Avdeling Interne tjenester, Statped
Solheimsgaten 13, 5058 Bergen, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver/seniorrådgiver bygg- og eiendomsforvaltning
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. oktober
Er du opptatt av effektiv drift, og kontinuerlig utvikling? Vi ser etter deg som ønsker å ta ansvar for drift og utvikling av våre lokasjoner – og som brenner for å skape gode arbeidsforhold og trivsel for ansatte.
I denne rollen blir du en del av teamet som har ansvar for å forvalte, utvikle og drifte våre 12 lokasjoner. Du får en sentral rolle både i den daglige driften hvor du vil ha ansvar for å sikre kontinuerlig drift i samsvar med gjeldende lover og forskrifter på alle lokasjoner, og i utviklingsarbeid hvor du vil bidra til å utarbeide og iverksette strategiske tiltak. Du blir en viktig bidragsyter for å sikre at oppgaver og prosjekter gjennomføres innenfor tidsrammer, budsjett og kvalitetskrav. Rollen krever god oversikt over oppgaver som må gjennomføres, og evne til å se både detaljer og helhet. Du må trives med høyt aktivitetsnivå og mange parallelle prosesser.
Interne tjenester er en landsdekkende avdeling i divisjon administrasjon, med et variert og bredt arbeidsområde. Avdelingen er spredt over flere lokasjoner og samarbeider innen ulike fagfelt. Vårt hovedfokus er bygg og eiendom. I tillegg har avdelingen ansvar for kursadministrasjon, internt sakssystem og andre støttetjenester.
Arbeidsoppgaver
- Sikre effektiv drift og utvikling av våre 12 lokasjoner
- Følge opp driftsavtaler (husleie, renhold, service mm.)
- Planlegge og gjennomføre arealdisponering og utviklingsprosjekter, samt lede og støtte utviklingsprosjekter
- Sørge for at alle bygg tilfredsstiller krav til brannsikkerhet og øvrige relevante regelverk
- Gjennomføre risikoanalyser og bidra til helhetlig og proaktiv driftsplanlegging
- Samarbeide tett med huseiere, interne kollegaer og eksterne leverandører
- Bidra i andre prosjekter og oppgaver i avdelingen
- Noe reisevirksomhet må påregnes
Kvalifikasjoner
- Utdanning på bachelor- eller masternivå innen økonomi og administrasjon, tekniske fag, eiendom eller andre relevante fagområder
- Relevant arbeidserfaring fra et eller flere av stillingens ansvars- og arbeidsområder
- Ønskelig med arbeidserfaring fra staten eller annen offentlig virksomhet
- God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk
Personlige egenskaper
Til denne stillingen ser vi etter deg som har et sterkt engasjement for kvalitet, kompetanse, samhandling og nytenking. Du jobber strukturert og systematisk, samtidig som du er fleksibel, løsningsorientert og har evne til å prioritere effektivt i en hektisk hverdag. Med analytisk blikk og økonomisk forståelse ser du helhet og sammenhenger, og du er god på å utvikle rutiner som skaper verdi. Du er hjelpsom og samarbeidsorientert med god rolleforståelse. I tillegg kommuniserer du godt og bygger sterke relasjoner på tvers av fagområder.
Vi tilbyr
- Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434) fra kr. 650 000 - 730 000, eller seniorrådgiver (stillingskode 1364) fra kr 700 000 - 800 000 brutto per år. For spesielt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, som gir deg mange fordeler. Les mer om dette på spk.no/medlemskap-i-spk/
- Gode ordninger for at du skal kunne utvikle deg faglig gjennom relevante kurs, etter- og videreutdanning
- Fleksible arbeidstidsordninger
- Mulighet til å trene i arbeidstiden inntil 1 time i uken
Andre opplysninger
- Tiltredelse: Etter avtale
- Du må laste opp CV, vitnemål og eventuelt attester med relevans for stillingen i vår rekrutteringsløsning, uten dette kan vi ikke behandle søknaden din
Kontaktinformasjon
Anne-Cathrine L Hop, Avdelingsleder, 95872469, anne-cathrine.lunde.hop@statped.noArbeidssted
Solheimsgaten 135058 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: StatpedReferansenr.: 5018654257
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Statped er et direktorat underlagt Kunnskapsdepartementet. Hovedoppgaven vår er å levere gode tjenester innen spesialpedagogikk, tegnspråkopplæring og læremiddelutvikling, til kommuner og fylkeskommuner over hele landet. På den måten bidrar vi til at de som er tett på barn og elever med varige, omfattende og komplekse behov for tilrettelegging, er i stand til å gi et godt tilpasset tilbud i et inkluderende fellesskap. Arbeidet vårt skal gjøre en forskjell, både for brukerne og samfunnet!
Statped mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.
Om du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette opplyses om og begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles om reservasjon ikke tas til følge, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova), § 25.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
824739af-864b-4f79-9729-9a4fd271e90a
- Hentet fra
talentech
- Referanse
91b46429a1a444829f5583e2f9aacf1f