Saksbehandler tilsyn og oppfølgning
53030 - Tilsyn og oppfølging, Asker kommune
Knud Askers vei 24, 1383 Asker
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler tilsyn og oppfølgning
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest søndag 19. oktober
Vi lyser ut to faste stillinger i teamet for ulovlighetsoppfølgning på avdeling tilsyn og oppfølging. Virksomheten Byggesak har ca. 45 medarbeidere. Vi jobber med byggesak, tilsyn og ulovligheter.
Avdeling tilsyn og oppfølging har for tiden 10 medarbeidere med en egen avdelingsleder. De 10 medarbeiderne har variert sammensetning med hensyn til utdanning, alder og kjønn. Avdelingen er delt opp i fagområdene tilsyn og ulovlighetsoppfølgning. Avdelingens team for ulovlighetsoppfølgning består av 4 ansatte med høy kompetanse innenfor fagfeltet.
Har du interesse for utfordrende juridiske problemstillinger, tverrfaglighet og en varierende arbeidshverdag? Ønsker du å bidra til god bokvalitet, sunne utemiljøer og likebehandling for innbyggerne? Ønsker du å ta del i et sterkt fagmiljø som byr på både faglig og personlig utvikling? Da bør du søke jobb hos oss.
Ulovlighetsoppfølging innebærer oppfølging og saksbehandling av ulovlig utførte tiltak etter plan- og bygningsloven. Oppfølging og saksbehandling av ulovlig utførte forhold medfører både befaringer og vedtak dersom forholdet er i strid med plan- og bygningslovgivningen. Vi jobber med saker med stor variasjon i kompleksitet og problemstillinger. Flere av sakene omhandler problemstillinger som berører flere ulike regelverk og som krever tverrfaglig samarbeid med andre myndigheter.
Asker kommune er en fremtidsrettet, inkluderende og ansvarsbevisst kommune hvor balanse mellom vekst og vern gir gode lokalsamfunn i den raskt voksende Osloregionen. Som følge av veksten i vår region er vi i gang med flere store og spennende plan- og byggeprosesser, og flere store oppgaver står for tur. Det er forventninger til at Asker kommune blir en foregangskommune på digitale tjenester og løsninger.
Tjenesteområde Samfunnsutvikling har som hovedoppgave å sikre fremtidens by- og samfunnsutvikling og består av følgende virksomheter: byggesak, plan (kommuneplan, regulering, oppmåling og seksjonering), strategi, næring og analyse (juridiske og administrative tjenester, analyse og geodata, samfunnsmedisin, miljø og næring).
Å jobbe tett opp mot kommunens innbyggere, næringsdrivende og ikke minst de folkevalgte er krevende og spennende. De handlingene og valgene som en kommune tar, får konsekvenser for samfunnet i lang tid framover. Det er vår oppgave å gi innbyggere, næringsliv og politikerne best mulige råd og vurderinger slik at det fattes kloke og fremtidsrettede beslutninger til det beste for bokvalitet.
Arbeidsoppgaver
- Oppfølgning av ulovlige forhold som ikke er i tråd med lovgivningen.
- Gjennomføre tilsyn i og utenfor pågående byggesaker.
- Faglig veiledning/rådgivning internt og eksternt innen våre fagområder.
- Være oppdatert på plan- og bygningslovgivningen, samt relevante regelverk.
- Veiledning og rådgivning til brukere og innbyggere.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdannelse på bachelor og masternivå (jurist, ingeniør, e.l.). Relevant utdannelse innen juss er foretrukket.
- Søker med god og relevant realkompetanse og erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan bli vurdert som kvalifisert søker.
- Du er faglig engasjert, løsningsorientert, nysgjerrig og lærevillig.
- Krav om meget gode fremstillings- og formidlingsevner i norsk, både skriftlig og muntlig.
- Erfaring fra ulovlighetsoppfølgning, tilsyn og byggesak vil vektlegges. Fortrinnsvis vektlegges erfaring med oppfølgning av ulovligheter.
- God kjennskap til offentlig forvaltning og plan- og bygningsloven med tilhørende forskrifter er en fordel.
- Kjennskap til Asker kommunes kommune- og reguleringsplaner vil bli vektlagt.
Personlige egenskaper
- Evne til å jobbe selvstendig og framoverlent og være med og skape sin egen arbeidsdag.
- Tar initiativ og har god gjennomføringsevne.
- Strukturert og effektiv. Høy arbeidskapasitet og lærevillighet vil bli særlig vektlagt.
- Gode samarbeidsevner.
- Fleksibel og bidrar til et godt arbeidsmiljø.
- Bevisst hvordan ditt eget arbeid inngår i en større helhet og har en klar forståelse for hva det vil si å yte god service.
- God forståelse av myndighetsrollen.
- Personlig egenskaper vil tillegges vekt.
Vi tilbyr
- Et trivelig, allsidig og tverrfaglig arbeidsmiljø.
- Nært samarbeid med flere av kommunens virksomheter.
- Gode faglige utviklingsmuligheter.
- Utfordrende og meningsfylte oppgaver.
- Flat struktur/nærhet til beslutningene.
- Oppgaver i dynamikk mellom politikk og administrasjon.
- Pensjonsordning og fri gruppelivs- og ulykkesforsikring.
- Konkurransedyktige betingelser.
- Lønn etter avtale.
- Grønn reiseavtale.
- Fleksibel arbeidstid.
Kontaktinformasjon
Jørgen Hovland Kaldal, Avdelingsleder , 48954986, jorgen.hovland.kaldal@asker.kommune.noArbeidssted
Knud Askers vei 241383 Asker
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 5011429599
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
7e1251ce-810c-4b93-a3e0-56d7bfc86d5d
- Hentet fra
talentech
- Referanse
bba7048dd1574b10be20c81d1e6f0d01