Er du klar for å dykke ned i tall, lovverk og internasjonale skatteforhold?
Skatteetaten, Brukerdialog
Rådmann Siras vei 4, 1712 Grålum
Om jobben
- Stillingstittel
- Saksbehandler internasjonal personbeskatning
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk eller engelsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest onsdag 19. november
Vi trenger flere saksbehandlere til vår gruppe på Grålum, og ser etter en dyktig saksbehandler som vil jobbe med kapitalbeskatning for personlige skattepliktige med internasjonale forhold. Hos oss vil du jobbe sammen med kollegaer med tverrfaglig kompetanse, og du vil få innsikt i, og jobbe med et bredt spekter av juridiske problemstillinger. Gruppen består av 16 medarbeidere.
Hvem ser vi etter?
Vi ser etter deg som synes det høres spennende ut å jobbe med kapitalbeskatning av personlige skattepliktige, og gjerne har noen års relevant arbeidserfaring.
Du trives godt i et miljø hvor det jobbes med mange ulike oppgaver og prosjekter, og du tar initiativ og gir god service, både overfor dine kollegaer og eksterne brukere. Når du løser oppgaver er du fleksibel, og trives med å jobbe både selvstendig og i samarbeid med andre.
Høres dette ut som deg? Da håper vi du sender oss en søknad!
Dette går jobben ut på
Du vil være en viktig støtte og bidragsyter i arbeidet med å fastsette riktig skatt, og du vil bidra med å gjøre det enkelt for bruker å etterleve skattereglene som gjelder for internasjonal personbeskatning.
Dine arbeidsoppgaver vil være å
- fastsette skatt og saksbehandle saker innen internasjonal personbeskatning
- informere og veilede andre, både internt og eksternt, som f.eks. kollegaer, skattepliktige og deres rådgivere
- behandle klager
- videreutvikle fag- og arbeidsprosesser
Det kan bli aktuelt å arbeide innenfor andre oppgaver i avdelingen, altså ut over de oppgavene som i utgangspunktet ligger til gruppen.
Kompetansekrav
Du må
- ha minimum bachelorgrad innenfor fagområder som er relevante for arbeidsoppgavene, som for eksempel økonomi, jus, kommunikasjon eller prosjektarbeid. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT/HK-direktoratet.
- god tallforståelse
- kunne formidle med et klart og presist språk, og kunne kommunisere både på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
- god digital kompetanse
I tillegg er det en fordel om du har
- erfaring med, eller kjennskap til, skatteavtaler
- erfaring med, eller kjennskap til, kapitalbeskatning
- relevant arbeidserfaring
Personlige egenskaper
For å lykkes og trives i rollen trenger du å
- være serviceinnstilt, god i dialogen med andre og kommunisere godt med både kollegaer og brukere
- lære nye oppgaver raskt, og dele dine kunnskaper og ideer med andre
- jobbe selvstendig, strukturert og effektivt når du løser oppgavene dine
- være nysgjerrig og utviklingsorientert, og trives med raske endringer og den teknologiske utviklingen
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver eller seniorrådgiver, med en årslønn mellom 550 000 - 800 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine.
Verdt å merke seg før du søker
Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Det er derfor fint om du sender oss en god og beskrivende CV som fremhever dine kvalifikasjoner for stillingen. Du trenger ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev. Vi setter pris på om du legger ved vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester.
Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for å finne ut om vi er en god match.
Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Du kan be om å bli unntatt fra denne listen ved å gi en begrunnelse, og vi vil vurdere din forespørsel nærmere.
Bakgrunnssjekk: Vi benytter ekstern leverandør for gjennomføring av bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Dette innebærer verifisering av vitnemål fra og attester.
Kontaktinformasjon
Astrid Søvik, underdirektør, 934 23 655Arbeidssted
Rådmann Siras vei 41712 Grålum
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 5037009314
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Astrid Søvik
underdirektør
934 23 655
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
7d315e04-7b9a-4577-8e1f-0de5edb1630b
- Sist endret
5. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
16333c62581a45f6884444ed21891ceb
Lignende annonser
Jurist internasjonal personbeskatning
Arbeidsgiver
Skatteetaten, Brukerdialog
Sted
Grålum
Jurist innen skatt og avgift
Arbeidsgiver
Skatteetaten
Sted
Moss
Erfaren jurist innen merverdiavgift
Arbeidsgiver
Skatteetaten
Sted
Moss