Avdelingsleder for Gulskogen omsorgsbolig med heldøgns bemanning
Boliger med heldøgnsbemanning og aktivitetssentre,Drammen kommune
Rødskoggata 3, 3048 Drammen
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder for Gulskogen omsorgsbolig med heldøgns bemanning
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 30. september
Drammen kommune skal åpne et helt nytt botilbud for seniorer på Gulskogen med heldøgnsbemanning. Boligen er lokalisert i et tun hvor det også ligger omsorgsboliger uten bemanning, et aktivitetssenter og trivelige kommunale rekkehus.
Sentralt i boligen vil det være en møteplass med kafe for den nyetablerte boligen, øvrige boliger rundt tunet og nærmiljøet på Gulskogen.
Boligen vil være organisert under virksomhet Boliger med heldøgnsbemanning og aktivitetssenter og består av 24 boenheter.
Er du innovativ i møtet med fremtidens helse- og omsorgsutfordringer? Er du i tillegg en samarbeidsorientert leder som har stor tro på utviklingen av nye botilbud? Du ser at tjenestene er i stor vekst og må utvikles i tråd med brukernes behov og kommunens strategi, økonomi og gjeldende lovverk. Da kan du være akkurat den vi leter etter.
Du engasjeres av å lede og utvikle et konsept, hvor vi skal tenke "utenfor boksen" og drive frem tjenesten på nye måter.
Som leder for botilbudet vil du ha stor påvirkningskraft -Du vil delta i en rekke viktige beslutninger for hvordan tilbudet skal utvikles og driftes. I tillegg vil du være deltakende i helhetlig utvikling av tjenester til hjemmeboende for kommunens innbyggere.
Vi ser etter en engasjert og nytenkende leder som trigges av å utvikle og drifte et nytt botilbud. Du er trygg i rollen din som leder, og evner å lede og motivere dine ansatte mot felles mål. Vi ønsker deg som vil være med på kontinuerlig forbedring, som evner å reflektere over egen praksis, som har blikket rettet mot muligheter og løsninger fremfor begrensninger. Du motiveres av å arbeide strukturert med å ruste våre tjenester for fremtidens endringer sammen med resten av virksomheten
Mestring- og trygghetsskapende teknologi vil i tillegg til stedlig bemanning, bidra til trygghet og mestringsfølelse for de som bor i boligen.
For ansettelse i stillinger/oppdrag hvor man yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven kreves at gyldig politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges før tilsetting i stillingen/oppdraget, jfr. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. Attest kreves bare av søkere som får tilbud om stilling/oppdrag, og skal derfor ikke legges ved søknaden.
I henhold til Offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
For stillinger der det er krav om politiattest, etter gjeldende lover vil dette bli innhentet i forbindelse med signering av arbeidsavtalen, før tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
Kjerneoppgaven for avdelingsleder er å sikre godt drift av Gulskogen omsorgsbolig med heldøgnsbemanning, utvikle konseptet, sikre rett kompetanse og oppgavedeling, dessuten godt samarbeid med beboere, pårørende og andre instanser. Du vil i tillegg ha disse arbeidsoppgavene:
- Tjenesteutvikling
- Personalansvar og arbeidsmiljøutvikling
- Budsjettansvar, økonomisk styring, rapportering og resultatkontroll
- Bidra aktivt i lederteamet i virksomheten og i annet utviklingsarbeid i kommunen
- Etablere og videreutvikle samarbeidet med aktuelle samarbeidspartnere
- Bruker- og pårørendesamarbeid
Kvalifikasjoner
- Utdanning på 3-årig bachelornivå innenfor fagområder som helse- og sosialfag, kultur- og aktivitet eller annen relevant utdanning
- Lederutdanning – relevant erfaring kan kompensere for dette
- Ønskelig med erfaring fra tjenesteutvikling
- God økonomi- og budsjettforståelse
- Kjennskap og forståelse for lover/forskrifter/nasjonale retningslinjer som regulerer tjenesten
- Kunnskap om mestrings- og trygghetsskapende teknologi
- God muntlig og skriftlig norsk fremstillingsevne / formidlingsevne
- For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves dokumenterte språkkunnskaper skriftlig og muntlig på nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedlegges søknaden.
Personlige egenskaper
Personlig egnethet vektlegges sterkt!- Du løfter blikket og tar innovative grep
- Du finner smarte løsninger sammen med andre og har et blikk på fremtidens helse og omsorgsutfordringer
- Du tar ansvar for resultater
- Du er engasjert, samlende, nysgjerrig og leder gjennom tillit og utvikling av gode relasjoner
- Du har evne til å ta raske beslutninger
- Du har evnen til å bygge tillit og samarbeide på tvers av avdelinger og virksomheter
- Du har god rolleforståelse
- Vi ser at du gjennom tverrfaglig samarbeid bidrar til effektiv ressursstyring, faglig kvalitet og et helhetlig tjenestetilbud
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- Hos oss vil du oppleve engasjement, «vi drar lasset sammen» og mener vi har verdens viktigste jobb. Det er lov til å prøve og feile, og du vil jobbe sammen med motiverte ansatte som setter brukerne først.
- Vi ønsker at du skal oppleve balanse mellom arbeid og fritid. Du vil få delta i lederskole og ledernettverk.
- Lønn og tiltredelse etter avtale.
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i denne portalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse eller NOKUT.
I henhold til Offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Kontaktinformasjon
Maria Brastad, virksomhetsleder, 95971425, maria.brastad@drammen.kommune.noArbeidssted
Rødskoggata 33048 Drammen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Drammen kommuneReferansenr.: 5010361221
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
7ce3fbe4-c8b5-4759-8e4e-29e147f3c88e
- Hentet fra
talentech
- Referanse
6847562846e04bdbb486d1cd5235b3c4