Er du vår nye administrasjonskonsulent?
Kultur, Lørenskog kommune
Nordlivn. 201, 1475 Finstadjordet
Om jobben
- Stillingstittel
- Administrasjonskonsulent
- Oppstart
- 1. desember 2025
- Type ansettelse
- Fast, deltid 60%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk eller engelsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest onsdag 3. desember
Er du samfunnsengasjert og har solid kompetanse innen teknologiske verktøy og løsninger?
Lørenskog kommune søker en administrasjonskonsulent som vil få ansvar for økonomirelaterte oppgaver, formidling av oversettelser samt bidrag til utvikling, drift og kvalitetssikring av kommunens tolketjeneste.
Tolketjenester utgjør en vesentlig forutsetning for at ikke-norsk talende innbyggere skal sikres likebehandling og ha reell tilgang til offentlige tjenester. Lørenskog kommune forvalter en tolketjeneste som er i stadig utvikling, hvor formålet er å styrke helhetsforståelse, kompetanse og forutsigbarhet hos både oppdragsgivere og tolker. Kvalitet og rettssikkerhet er våre fundamentale verdier, og vi arbeider målrettet og systematisk for å sikre at disse etterleves.
Som administrasjonskonsulent vil du ha en variert arbeidshverdag med ansvar for ulike kontor- og saksbehandlingsoppgaver, du vil spille en viktig rolle i å videreutvikle tjenesten.
Arbeidsoppgaver
- Formidle tolke- og oversettelsestjenester via nett og telefon.
- Opprette og forlenge kontrakter for frilansere i tråd med gjeldende lover og regler.
- Utføre økonomioppgaver som fakturabehandling, fakturering og lønnskontroll.
- Bistå i budsjett- og regnskapsarbeid.
- Bidra i rekruttering av tolker og oversettere ved behov, samt korrekturlesing i eget tolkespråk
- Kommunisere tydelig med kunder og oppdragstakere.
- Delta i avviksbehandling.
- Bidra til kvalitetssikring og vedlikehold av rutiner.
- Holde deg oppdatert på utviklingen innen tolkefeltet, særlig teknologi og KI.
- Utføre øvrige saksbehandlingsoppgaver etter behov
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning innen økonomi og administrasjon, kombinert med språk- eller oversettelsesfag.
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk og engelsk.
- God digital kompetanse og erfaring med Office 365.
- Erfaring med fakturering, lønnskontroll og behandling av reiseregninger.
- Erfaring fra offentlig forvaltning og kontorarbeid.
- Tolkeerfaring i ett eller flere språk (annet enn Twi, Sorani og Tyrkisk).
- Ønskelig med erfaring i rekruttering av tolker/oversettere og kjennskap til Proweb.
- Ønskelig med erfaring i formidling av oversettelsesoppdrag.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Personlige egenskaper
- Nøyaktighet og effektivitet
- God toleranse for stress
- Løsningsorientert og serviceinnstilt
- Selvstendighet er bra, men evnen til å passe inn og jobbe godt i et team er også viktig.
- Bidra til et godt arbeidsmiljø.
- Førerkort og tilgang til egen bil er ønskelig, og viktig også mtp forståelse av lønnskontroll av fremmøteoppdrag.
- Tiltredelse snarest etter avtale
Vi tilbyr
- God arbeidstid- og fleksitidsordning
- God pensjons- og forsikringsordning
- Et godt tolkefaglig miljø bestående av 700 frilans tolker
- Flotte kontorer i 8.etasje med utsikt over sjø og by, midt i hjerte av Lørenskog
- Mulighet for fag/kompetanseutvikling i et spennende fagmiljø
- Muligheten til å jobbe i kultursektor og være med på ulike kulturarrangementer
- Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytte på Sjusjøen
Annet
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.
Kontaktinformasjon
Gonca Amira Berger, Avdelingsleder, gonber@lorenskog.kommune.noArbeidssted
Nordlivn. 2011475 Finstadjordet
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lørenskog kommuneReferansenr.: 4984120824
Stillingsprosent: 60%
Fast
Startdato: 01.12.2025
Søknadsfrist: 07.12.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Lørenskog kommune – Norges beste kommune å jobbe i
Vi har satt oss som mål at Lørenskog kommune med sine 4 000 ansatte skal være Norges beste kommune å jobbe i - hvor alle skal oppleve å bli anerkjent og sett. Oppgavene våre skal være meningsfylte og motiverende, og vi skal ha mulighet for å utvikle oss. I Lørenskog setter vi innbyggeren i sentrum og som ansatt i Lørenskog kommune skal du oppleve å gjøre en forskjell.
Urban og tett på marka
I Lørenskog har alle ca 50 000 innbyggere kort vei til alt, ikke fordi det er et lite sted, men fordi sentrum er samlet på en smart måte. Byutviklingen er konsentrert rundt kollektivtilbudene og sentrumsgata Skårersletta, som byr på trivelige møteplasser, aktivitet og folkeliv. I Lørenskog bor og jobber vi tett på Østmarka, hvor det er gode tur- og treningsmuligheter hele året. Har du lyst på en skitur midt på sommeren, kan du ta den på SNØ - verdens største innendørs skianlegg. Les mer om hvorfor det er bra å jobbe i Lørenskog.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
7b68a4c3-f78a-493d-a82f-b728e89353e1
- Sist endret
19. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
7c2fd84313f0453092805d074cde6e39
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Lønnebakken skole administrasjon og drift, Oslo kommune, Utdanningsetaten
Sted
Oslo
Avdelingsleder
Arbeidsgiver
Prosjektavdelingen - Kultur, inkludering og samfunn - Lørenskog kommune
Sted
Lørenskog
Arbeidsgiver
Oppfølgingsseksjonen, Oslo kommune, Bydel Sagene
Sted
Oslo