Vi ser etter en ny saksbehandler til Folkeregisteret i Grimstad
Skatteetaten, Informasjonsforvaltning
Jon Lilletuns vei 1, 4879 Grimstad, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler ved Folkeregisteret i Grimstad
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 8. oktober
Skatteetaten har ansvar for forvaltning og utvikling av Folkeregisteret. En rekke aktører i privat virksomhet og offentlig forvaltning bruker Folkeregisteret sine opplysninger. Et folkeregister med høy kvalitet er en forutsetning for at alle borgere skal motta informasjon fra offentlige myndigheter, og for at deres rettigheter og plikter blir ivaretatt.
Folkeregistergruppen i Grimstad består av 12 dyktige medarbeidere som har ansvar for innenlands flytting sammen med kontoret i Oslo, samt at vi i Grimstad har ansvar for oppgaver som Matrikkel, kontaktinformasjon dødsbo flere andre spennende oppgaver. Vi søker deg som trives med saksbehandling, klagebehandling og som har evne til å finne gode løsninger på forskjellige faglige problemstillinger.
Har du stor lærelyst, er faglig nysgjerrig og liker å utfordre praksis? Da kan du være den vi ser etter!
Hva går jobben ut på?
I denne stillingen vil du få ansvar for saksbehandling og kontroll av innenlands flyttemeldinger, med fokus på kvalitet og korrekt registrering. Arbeidet innebærer også behandling av klager i tråd med gjeldende regelverk. Til stillingen ligger også ansvar for å håndtere henvendelser både muntlig og skriftlig i tråd med prinsippene for klarspråk.Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- du har relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå. Utenlandske grader må være godkjent av NOKUT/HK-dir.
- du er god til å formulere deg på norsk, både muntlig og skriftlig
- du liker å ta i bruk nye digitale løsninger og verktøy
- det er en stor fordel om du har erfaring fra saks- og/eller klagebehandling i offentlig sektor
Hva ser vi etter hos deg?
Du er
- en problemløser som er god til å se nye løsninger
- initiativrik, og liker utfordringer
- er en lagspiller som søker kunnskap og deler med dine kolleger
- en som jobber effektivt, systematisk og er strukturert
- en som evner å tenke helhetlig, og kan raskt sette deg inn i nye problemstillinger
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver eller seniorrådgiver, med en årslønn mellom 550 000 og 700 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine.
Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Kontaktinformasjon
Anita Thorsen, underdirektør, 90512049Arbeidssted
Jon Lilletuns vei 14879 Grimstad
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 5018184208
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Anita Thorsen
underdirektør
90512049
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
777833c7-7b6f-4446-a71e-dff5f1e5d363
- Hentet fra
talentech
- Referanse
4516132f04d94b5da57482ea0f7f96f9