Vernepleierkonsulent
Huset bo- og miljøarbeidertjeneste, Oslo kommune, Bydel Alna
Vestre Haugen 19, 1054 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- Vernepleierkonsulent
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hjemmekontor ikke mulig
Søk på jobben
Søk senest onsdag 19. november
Vil du være med å løfte faglig kvalitet - og gjøre en forskjell som merkes?
Huset bo- og miljøarbeidertjeneste yter tjenester til 6 tjenestemottakere med varierende bistandsbehov. Det jobbes i dag med 1:1 og 2:1 bemanning. Tjenesten har i dag 26,5 årsverk fordelt på helsefagarbeidere, miljøarbeidere, vernepleiere, sykepleiere og andre med relevant bakgrunn/utdanning.
Tjenesten er organisert med 3 team som ledes av hver sin tjenesteansvarlig.
Vi står nå i en spennende utviklingsfase og satser nå ekstra på kvalitet i tjenestene. Derfor søker vi nå etter 1 vernepleierkonsulenter med overordnet faglig ansvar, som vil være med på å bygge en sterk fagkultur og bidra til stolthet og faglig trygghet i hverdagen.
Du får et tydelig faglig mandat og skal bidra til å utvikle, veilede og sikre kvalitet i tjenestene.
Hos oss får du mulighet til å påvirke, samarbeide tett med ledelsen, og se konkrete resultater av ditt arbeid.
Vi søker deg som brenner for kvalitet, faglig utvikling og godt samarbeid, og som motiveres av å bidra til endring og vekst.
Det må påregnes arbeid på helg og kveld.
Arbeidsoppgaver
- Ha overordnet faglig ansvar for tjenestestedet
- Sørge for at arbeidet ved tjenestestedet blir utført i samsvar med gjeldende lover, handlingsplaner, instrukser og etiske og faglige prinsipper
- Ansvar for oppfølging av disponering av tjenestemottakers midler
- Ansvarlig for tjenestestedets styringsverktøy
- Hovedansvar for at tjenester som gis organiseres i tråd med tjenestemottakernes vedtak
- Utføre oppgaver som tjenesteansvarlig jf. BOB
- Kartlegge brukerbehov, iverksette og evaluere tiltak
- Dokumentere og rapportere i henhold til gjeldende rutiner og lovverk
- Tverrfaglig samarbeid og samhandling med interne og eksterne rutiner og lovverk
- Utføre oppgaver som koordinator for individuell plan
- Organisere fagmøter, veiledning og intern opplæring
- Hovedansvar for opplæring, veiledning og kompetanseheving på tjenestestedet
- Ansvar for oppfølging av studenter og lærlinger samt bidra til et godt læringsmiljø
- Hovedansvar for legemiddelhåndtering
- Ansvar for oppfølging av skadeavvergende og planlagte tiltak iht. HOL kap. 9, utforme vedtak ved behov
- Sikre implementering av velferdsteknologiske løsninger i tjenesten
- Hovedansvar for kvalitetsarbeidet, herunder utvikling, evaluering og forbedring av tjenestene
- Sikre at arbeidet utføres i samsvar med FNs konvensjon om rettighetene til personer med nedsatt funksjonsevne (CRPD), med fokus på selvbestemmelse, inkludering og likestilling
- Ut fra faglig kompetanse, utføre oppgaver som er delegert fra nærmeste overordnede
- Direkte miljøarbeid
- Stedfortreder for avdelingsleder/seksjonsleder
Kvalifikasjoner
- Autorisert vernepleier (HPR nummer bes oppgitt i søknaden)
- God kjennskap til CRPD og Nasjonal veileder for gode helse- og omsorgstjenester til personer med utviklingshemming
- Generell kunnskap og erfaring fra arbeid med:
*personer med utviklingshemming og andre relevante diagnoser
*målrettet miljøarbeid og anvendt atferdsanalyse
*HOL kap. 9 og vedtaksarbeid
*habilitering
*alternative kommunikasjonsformer
- Erfaring med brukergruppen
- Erfaring med å veilede kollegaer
- Erfaring med medikamenthåndtering
- Gode IKT-kunnskaper, også ønskelig med interesse/erfaring innen mestringsteknologi
- Beherske norsk skriftlig og muntlig, og har gode kommunikasjonsferdigheter. Krav om bestått Norskprøve B2, både skriftlig om muntlig
Personlige egenskaper
- Du er faglig trygg, tydelig og ansvarsbevisst, og motiveres av å skape kvalitet i tjenestene
- Du har evne til å lede og inspirere andre, og trives med å bygge gode relasjoner i et mangfoldig arbeidsmiljø
- Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, og evner å skape tillit og engasjement
- Du er strukturert og løsningsorientert, og holder fokus på faglige mål også i krevende situasjoner
- Du har evne til å stå støtt i endringsprosesser, og ser utvikling som en mulighet, ikke et hinder
- Du har gjennomføringskraft, og evner å omsette planer og rutiner til praksis i hverdagen
- Du har et varmt og respektfullt menneskesyn, og møter både tjenestemottakere og kollegaer med åpenhet og profesjonalitet
Vi tilbyr
- En meningsfull og viktig rolle der du får være med å løfte faglig kvalitet og gjøre en reell forskjell for mennesker i hverdagen
- Et faglig spennende miljø i utvikling, der din kompetanse og erfaring blir verdsatt og brukt aktivt
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling, med veiledning, kurs og kompetanseheving
- Et miljø som ønsker å bygge kultur, stolthet og godt samarbeid
- Delta i felles fagteam i bydelen.
- Mulighet for parkering
- Kort vei til offentlig transport og enkel adkomst til tjenestestedet
- Årsturnus i kalenderplan som gir forutsigbarhet, fleksibilitet og god balanse mellom arbeid og fritid.
- Lønnstrinn 46, kr 751 500 pr. år. + tillegg for kveld og helg.
Kontaktinformasjon
Jannicke Nysveen, Seksjonsleder, 98409464Arbeidssted
Vestre Haugen 191054 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 5033332902
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Jannicke Nysveen
Seksjonsleder
98409464
Om bedriften
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Bydel Alna er dynamisk og utviklingsorientert, vi har ca. 50 000 innbyggere, ca. 1300 årsverk og et budsjett på ca. 2,6 mrd. kroner. Det er stor variasjon i levekår. Bydelen har det økonomiske og administrative ansvaret for tjenester og tilbud innen pleie og omsorg, lokalsamfunnsutvikling, helse, barnehager, barnevern, sosialtjeneste, bolig, fritid og kultur. Bydel Alna ønsker å være en attraktiv arbeidsplass for kompetente, selvstendige, kvalitetsbevisste og engasjerte medarbeidere.
Les mer om Bydel Alna
Lønnstabell for Oslo Kommune
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
774c3ab2-56ed-4393-bc84-7332d9bad91f
- Sist endret
5. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0b938aee9a1c4278ba4eae6852543234
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Villa Eik miljøarbeidertjeneste, Oslo kommune, Bydel Bjerke
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Ervald arbeidssenter, Oslo kommune, Bydel Bjerke
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Helse, omsorg og mestring, Lørenskog kommune
Sted
Lørenskog