Vil du jobbe i en kommune i utvikling?
Nes kommune Byggesak
Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Fast stilling som byggesaksbehandler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest mandag 15. september
Nes kommune ligger 40 minutter fra Oslo, og i nærheten av Oslo Lufthavn. Kommunen er en populær tilflyttings- og utbyggingskommune, hvor det er press på arealressursene. Nes er en av landets største landbrukskommuner, med aktivt jord- og skogbruk. Kommunen er rik på naturmangfold og har store vassdrag som elvene Vorma og Glomma. Samtidig står kommunen foran utbygging og utvikling av tettstedene og stasjonsbyen Årnes langs Kongsvingerbanen.
Du kan lese mer om kommunen på våre hjemmesider.
Byggesaksavdelingen har nå ledig 2 faste stillinger i 100% som rådgiver.
I byggesaksavdelingen jobber vi for å sikre en effektiv, god og løsningsorientert saksbehandling som et ledd i å imøtekomme kommunens verdier om nærhet, engasjement og synlighet. Kommunen nærmer seg 25 000 innbyggere, og avdelingen opplever en spennende utvikling og mange innkomne søknader. Fremover forventer vi en økning i større byggeprosjekter hvor vi trenger nye, engasjerte medarbeidere med på laget.
Stillingen er organisert under kommunalområdet Samfunn og miljø i avdeling Byggesak, med arbeidssted Årnes. Det er to minutters gange fra Årnes stasjon til rådhuset. Kommunalområdet omfatter også avdelingene Kommunalteknikk, Landbruk, Plan, Geodata og eiendomsskatt, samt virksomheten Bygg og eiendom.
Avdelingen består av en hyggelig, engasjert og kompetent gjeng på totalt 9 personer. Vi har ansvar for bygge- og delesaker, tilsyn og ulovlighetsoppfølging, samt veiledning etter plan- og bygningsloven. I tillegg behandler vi klagesaker etter forvaltningsloven. Vi har særlig fokus på å øke tilsynsvirksomheten vår i tiden fremover.
Vi søker primært etter ingeniører, men vi vil også vurdere søkere med bakgrunn som arkitekt, jordskiftekandidat, jurist, by- og regionplanlegger eller tilsvarende. Hovedsaken er at du er motivert for å jobbe med spennende og varierte oppgaver innenfor offentlig forvaltning.
Arbeidsoppgaver- Saksbehandling av alle typer byggesaker etter plan- og bygningsloven
- Gjennomføring av forhåndskonferanser
- Klagesaksbehandling etter forvaltningsloven
- Veiledning av kommunens innbyggere og utbyggere om relevant lovverk og prosesser
- Følge opp ulovlige byggetiltak
- Utføre tilsyn med byggesaker - et område vi vil satse mer på i tiden fremover
Du må ha:
- Utdanning innenfor relevante fagområder
- Kjennskap til offentlig forvaltning og relevant lovverk
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Kunnskap om bruk av digitale verktøy, bl.a. saksbehandlingssystem og kart
Det er også ønskelig at du har:
- Erfaring med plan- og bygningsloven
- Kjennskap til Acos Websak
- Relevant erfaring fra offentlig forvaltning
- Kjennskap til samspillet mellom politikk og administrasjon
Praktisk erfaring innenfor bygg og anlegg vil også bli vektlagt.
Søkere med god og relevant realkompetanse og erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan bli vurdert som kvalifisert til stillingen.
Nyutdannede er også velkommen til å søke.
Personlige egenskaperÅ jobbe i en byggesaksavdeling innebærer varierende arbeidsoppgaver med til dels korte saksbehandlingsfrister. Det er derfor viktig at du som søker må kunne jobbe selvstendig, ta ansvar og være god til å prioritere. Du må også trives med et høyt tempo og høye krav til produksjon.
Avdelingene spiller på hverandres styrker, og du må derfor kunne samarbeide med andre - både internt og eksternt.
Vi har fokus på å være løsningsorientert og vi ser derfor etter personer som ser muligheter der andre ser hindringer. Byggesak er i stor grad et serviceyrke, og du må derfor like å yte service og se viktigheten av god dialog med innbyggere og utbyggere.
Ingen arbeidsdag er lik, og du må derfor være fleksibel. Det er også viktig at du vil bidra til det gode arbeidsmiljøet vi allerede har.
Vi tilbyr- Fast stilling som rågiver på byggesaksavdelingen
- Godt sosialt og faglig arbeidsmiljø med spennende, utfordrende og selvstendige arbeidsoppgaver
- Gode arbeidstidsordninger (fleksibel arbeidstid, mulighet for sporadisk hjemmekontor)
- Muligheter for kurs og kompetanseutvikling
- Fadderordning og opplæring
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Lønn etter avtale
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.
Praktisk informasjon om søkerprosessenDu søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.
Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester må lastes opp som vedlegg til søknaden.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Ikke nøl med å ta kontakt om du har spørsmål til stillingen.
Velkommen som søker!
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
772a45e6-76ca-4be9-9b5f-fc435e7c0d28
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3532193_246655_no