Konsulent-skole - Stav skole
Lillestrøm kommune
Øvre Ryensvei 46, 2013 Skjetten, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Konsulent-skole
Oppstart
1. januar 2026
Type ansettelse
Vikariat, deltid 60%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. oktober
Lillestrøm kommune er en utviklingsorientert skolekommune med en visjon om at alle elever skal lære, trives og utvikle seg.
Stav skole søker en dyktig konsulent i en 60% stilling. Vi søker en konsulent med godt humør som vil trives med elever, foresatte, lærere og andre ansatte i en spennende og travel skolehverdag. Som konsulent vil du være sentral i skolens daglige drift, være skolens 'front-desk', og være en viktig støttespiller for alle i skolens organisasjon.
Stav skole er en 8-10-skole som ligger på Skjetten i Lillestrøm kommune. Skolen har ca. 430 elever og 40 lærere. I tillegg har vi et eget miljøteam med miljøterapeut og barne- og ungdomsarbeidere, som jobber aktivt ut mot elevmiljøet. Skolen har flere trivselsarenaer, bl.a. en egen barbershop. Skolen er veldrevet med et ungt og stabilt personal. Skolens visjon "Et mangfoldig fellesskap med trivsel og læringsglede", gjenspeiler våre fokusområder. Vi har blant annet en egen Yrkesarena med en egen yrkesfaglærer. Skolen driver solid og systematisk utviklingsarbeid. Alle elevene har egen bærbar PC. Det er kort avstand til kollektivtransport, og gode forbindelser til hele regionen.
Vi søker en konsulent som er glad i elever, som har et godt elevsyn, og som synes at samarbeid med foresatte, ansatte og andre instanser i kommunen er gøy.
En ledig stilling i 60% vikariat som konsulent-skole fra 01.01.2026-31.07.2026.Arbeidsoppgaver
- Betjene sentralbordet og være skolens front-desk.
- Elektronisk arkiv (P360) og håndtering av ut- og inn-post.
- Gi informasjon og yte service til elever, ansatte, foresatte og øvrige samarbeidspartnere.
- Fakturabehandling, samt bistå rektor i regnskaps- og budsjettoppfølging.
- Innkjøp, bestillinger og varemottak.
- Registrering av variabel lønn.
- Bestilling av arbeidskontrakter og sluttmeldinger til HR.
- Behandle skademeldinger for elever og ansatte.
- Administrative oppgaver knyttet til nye elever og behandling av permisjonssøknader.
- Administrative oppgaver knyttet til eksamen, karakterer og vitnemål.
- Oppfølging av utleie på skolen.
- Enklere saksbehandling og andre kontoroppgaver.
- Generell lederstøtte.
Kvalifikasjoner
- Fagbrev innen kontor og administrasjonsfaget.
- Det er en fordel hvis du har erfaring fra liknende arbeid på en ungdomsskole.
- God IKT-kompetanse, og helst god kjennskap til systemene OneNote, Teams, Vigilo, P360, Visma og Nilex.
- Meget god kommunikasjonsevne.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk, samt i engelsk.
Før tiltredelse må det legges frem politiattest i tråd med Opplæringsloven § 17-11, og om nødvendig tilfredsstillende tuberkulinstatus i tråd med bestemmelsen i forskrift om tuberkulosekontroll.
Personlige egenskaper
- Fleksibel og løsningsorientert.
- Evne til å håndtere varierende situasjoner og oppgaver som oppstår i en travel hverdag.
- Engasjert og har godt humør, vilje og evne til fornyelse og endring.
- Gode samarbeidsevner.
- Høy arbeidskapasitet.
- Evne til å jobbe selvstendig innenfor dine ansvarsområder.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale
Generell søknadsinformasjon:Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Marius Grønning, Rektor, +47 93205969Arbeidssted
Øvre Ryensvei 462013 Skjetten
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 5021277948
Stillingsprosent: 60%
Vikariat
Startdato: 01.01.2026
Sluttdato: 31.07.2026
Søknadsfrist: 12.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Marius Grønning
Rektor
+47 93205969
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
770d9c2c-f9cc-41c1-bf07-f860759413e1
- Hentet fra
talentech
- Referanse
e01bcc0c043e4e5b989394aedf8e8e1a