Vannvegen søker nye nattvakter - vil du bli med på laget vårt?
Tilrettelagte tjenester, Ullensaker kommune
Vannvegen 2, 2068 Jessheim, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Vannvegen søker nye nattvakter - vil du bli med på laget vårt?
Oppstart
1. november 2025
Type ansettelse
Fast, deltid 66%
Arbeidstid
Natt
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
3
Søk på jobben
Søk senest fredag 10. oktober
Er du interessert i en spennende stilling som helsefagarbeider i Ullensaker kommune - se her:
Tilrettelagte tjenester i Ullensaker kommune er en sammensatt enhet, som yter tjenester til mennesker med ulike bistands-, aktivitets- og opplæringsbehov knyttet til utviklingshemming og andre funksjonsnedsettelser, eller utfordringer knyttet til psykisk helse og rusmiddelavhengighet.
Enheten yter bistand etter vedtak på enten praktisk bistand og /eller praktisk bistand og opplæring. Noen vil også ha behov for vedtak på individuell plan og koordinator.
Enheten består av 14 avdelinger med hver sine avdelingsledere, 2 fag - og kvalitetskonsulenter, en rådgiver og en enhetsleder. Fag-og kvalitetskonsulentene, rådgiveren og i tillegg koordinerende sykepleier utgjør enhetsleders stab.
Vi har godt utviklede fagadministrative systemer som skal bidra til informasjonsflyt, som grunnlag for lik praksis og kvalitetssikring av tjenester. Det arbeides etter prinsipper i anvendt atferdsanalyse og målrettet miljøarbeid for å oppnå utvikling og gode resultater. Det legges stor vekt på kompetansehevende tiltak og veiledning. Vi er særlig opptatt av at den enkelte bruker skal ha et individuelt tilpasset tjenestetilbud, og at ansatte skal ha et trygt, godt og utviklende arbeidsmiljø.
Vannvegen er et godt etablert botilbud for mennesker med nedsatt funksjonsevne. Boligen yter tjenester til 7 personer som bor i egne leiligheter. Vi gir praktisk bistand, helsehjelp, veiledning og opplæring i det å mestre eget liv. Vi er en personalgruppe med god kompetanse i vår grunnmur, men vi trenger også deg og din kunnskap og erfaring. Flere av våre tjenestemottakere har B-vedtak ifht HOL kap. 9. Tjenestene er forankret i anvendt atferdsanalyse og målrettet miljøarbeid. Vi er tett på, og er opptatt av å se den enkelte tjenestemottaker ut fra dens forutsetninger!
For tiden er det ledige stillinger på natt, både fast og som vikariat på grunn av permisjon:
2 x 66 % fast, med arbeid hver 3. helg
1 x 66 % vikariat, med arbeid hver 3. helg t.o.m. 30.09.2026, med mulighet for fast tilsetting.
Stillingen lønnes som helsefagarbeider i SKO 7076, med årslønn fra kr. 452.500,- til kr. 528.300,- (i 100 %
stilling) etter ansiennitet.
Som pleiemedarbeider i SKO 6583, med årslønn fra kr. 397.000, - til kr. 494.200, - ( i 100 % stilling) etter ansiennitet.
Arbeidsoppgaver
Som helsefagarbeider på natt på Vannvegen ønsker vi at du skal engasjere deg i følgende;
- På våken nattvakt er det å bistå tjenestemottakere iht rutinen til den enkelte, samt hva som er felles rutiner på avdelingen.
- Vakten er der tjenestemottaker til enhver tid befinner seg, f. eks på sykehus. Vi har tre våkne nattvakter som rullerer på tre ulike ansvarsområder på avdelingen.
- Sørge for tilstrekkelig dokumentasjon i journalsystemet etter endt vakt, og gi rapport til påtroppende vaktlag, samt ta imot rapport ved vaktens begynnelse.
- Delta på personal - og fagmøter, teammøter, samarbeidsmøter og andre relevante møter, og være en aktiv deltaker i disse når du har mulighet til å delta.
- Være med på å utarbeide og iverksette planer, rutiner, tiltak og prosedyrer for tjenestemottaker, i samarbeid med resten av teamet.
- Ivaretakelse av pårørende/verger, i samarbeid med teamet og avdelingen.
- Ta del i videre utforming og utvikling av FAS; Faglig Administrativt System.
- Praktisk bistand, opplæring, tilrettelegging og veiledning til beboere og samarbeid med kolleger, i tråd med enhetens og avdelingens vedtatte mål - både i og utenfor avdelingen.
- Legemiddelhåndtering etter bestått grunnkurs, passeringstest og stedlig opplæring, er en forutsetning for å inneha stillingen.
- Samarbeid med ulike interne og eksterne samarbeidspartnere, samt andre delegerte oppgaver.
Kvalifikasjoner
Helsefagarbeider eller annen relevant fagarbeiderutdanning. Plan for snarlig gjennomføring av relevant utdanning innen helsefag, kan også komme til vurdering, spesielt dersom man har erfaring med brukergruppen og de tjenestene som gis etter vedtak.
- Erfaring med brukergruppen er ønskelig, samt kunnskap og erfaring med autisme og atferdsendringer.
- God kjennskap til vår faglige plattform som er tuftet på atferdsanalyse.
- God kjennskap til aktuelt lovverk er en forutsetning – herunder spesielt HOL kap. 9.
- Klinisk kompetanse ift. tidlig oppdagelse av forverret tilstand, og hvilke tiltak som skal iverksettes.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
- Førerkort klasse B.
Personlige egenskaper
Ønskelig med erfaring fra og kjennskap til målretta miljøarbeid.
- Evne til å arbeide i team, så vel som selvstendig.
- Evne til å ta selvstendige beslutninger og stå trygt i disse.
- Gode relasjonelle ferdigheter.
- Evne til å reflektere rundt det å jobbe i andres hjem.
- Gode dataferdigheter - Office365, GAT, CosDoc, Teams, TQM m.m.
- Må være modig, endringsdyktig og raus.
- Evne til å stå støtt i utfordrende situasjoner.
- Personlig egnethet vektlegges.
- God fysisk og psykisk helse, da det kan være uro på natt. Kunne takle en uforutsigbar og utfordrende hverdag, som likevel gir gode møter med våre tjenestemottakere, og ikke minst, tett samhandling og samarbeid med kolleger.
Vi tilbyr
Som helsefagarbeider hos oss, vil du være en del av en personalgruppe som har høy kvalitet på tjenestene vi utfører. Vi er ambisiøse, seriøse, målrettede og oppgave- og resultatorienterte. Vi prioriterer kompetanse- og fagutvikling. Defusing etter hendelser er en innarbeidet rutine, og det gjennomføres daglig VERGE- trening og jevnlig veiledning i HOL kap. 9. Vi kjører årlig interne kurs iblant annet kap. 9, basiskurs i VERGE og målrettet miljøarbeid. Det må påregnes kurs i legemiddelhåndtering, passeringstest og stedlig praktisk opplæring. Det er også prosjekt med Mitt Livs ABC og KlinObs Kommune iverksatt i enheten. Vi har et godt og etablert samarbeid med eksterne samarbeidspartnere, blant annet Voksenhabiliteringen ved Ahus, VERGE og Frambu.
Vi har gode pensjonsordninger og et godt arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kolleger. Vi har faglig oppdatering gjennom årlige tverrsektorielle og enhetsvise opplæringsplaner.
Tilsetting skjer for øvrig på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler, herunder 6 mnd. prøvetid.
Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. § 5-4 i helse- og omsorgstjenesteloven, fremlegges. Ullensaker kommune gjør søkeren oppmerksom på at det i forhold til ansettelse i barnehage, grunnskole, helsepersonell som arbeider med barn eller personer med utviklingshemming, barne- og ungdomstjenesten, fosterhjem og andre personer som oppholder seg regelmessig i barnehagene, som vaktmester og renholder, vil bli krevet politiattest ved ansettelse, godkjenning eller oppnevnelse. Det gjøres oppmerksom på at attesten ikke skal legges ved søknaden. Attest skal kun kreves av den søkeren som tilbys stillingen eller som skal oppnevnes eller godkjennes til å utføre de oppgaver som omfattes av krav om politiattest. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.
Alle relevante tjenestebevis, attester og vitnemål må lastes opp som vedlegg til din søknad i Webcruiter.Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju på Vannvegen.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. offentleglova § 25.
Ullensaker kommune har behov for medarbeidere med ulike kompetanser, erfaringer og perspektiver for å kunne løse samfunnsoppdraget vårt på en god måte. Kommunen ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, legning, religion eller etnisk bakgrunn.
Kontaktinformasjon
Gina Christine Tverberg, Avdelingsleder, 47271136, Gina.Tverberg@ullensaker.kommune.noArbeidssted
Vannvegen 22068 Jessheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ullensaker kommuneReferansenr.: 5021102091
Stillingsprosent: 66%
Fast, Vikariat
Startdato: 01.11.2025
Sluttdato: 30.09.2026
Søknadsfrist: 10.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Ullensaker - mulighetslandet
Ullensaker er en av Norges raskest voksende kommuner, med snart 45 000 innbyggere. Vi er vertskommune for Oslo Lufthavn Gardermoen og ligger sentralt på Østlandet, nordøst for Oslo.
Vi er stolte av å være en fremtidsrettet kommune som jobber for fellesskapets beste, etter visjonen «Ullensaker – mulighetslandet». Vi skal gi muligheter og omtanke for alle; både dagens innbyggere og framtidige generasjoner. Over 3 000 ansatte i kommunen jobber for at Ullensaker skal være et godt sted å bo og leve.
I Ullensaker kan du velge om du vil bo landlig, bynært eller urbant. Vi har et rikt idretts- og fritidstilbud, mangfoldig kulturtilbud og flotte naturområder. Med toget er det bare 40 minutters reisevei til Oslo fra Jessheim.
Ullensaker – en god, fremtidsrettet og mangfoldig kommune
Trygg og god arbeidsplass: Vi satser på utvikling og trivsel på arbeidsplassen gjennom kontinuerlig organisasjons-, medarbeider- og lederutvikling.
Fremtidsrettet: Vi viser synlig vilje og evne til fremtidsrettet tanke- og handlekraft. Våre verdier er «modig», «endringsdyktig» og «raus».
Mangfold og inkludering: Vi ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen i kommunen. Vi har nulltoleranse for diskriminering og ønsker å skape en arbeidsplass hvor alle føler seg inkludert og verdsatt.
Velkommen til oss!
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
76800316-0bce-4ceb-b418-57a1e58e5411
- Hentet fra
talentech
- Referanse
27aa662630744999884e57bbf550fbf4