Leder barnevern
Lunner kommune Kultur og oppvekst
Sandsvegen 1, 2740 Roa
Om jobben
Stillingstittel
Leder barnevern
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 29. september
Vi søker en trygg og tydelig leder som setter barn og unge først. Som leder hos oss får du muligheten til å bidra til faglig utvikling, styrke samarbeid på tvers og sikre høy kvalitet i tjenestene våre.
Barneverntjenesten i Lunner kommune har ansvar for å sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp, omsorg og beskyttelse. Tjenesten samarbeider tett med skoler, barnehager, helsetjenester og øvrige støttefunksjoner i kommunen, og vektlegger tidlig innsats, forebygging og helhetlig oppfølging av barn og familier. Vi jobber aktivt med forbedringsarbeid og ønsker en leder som vil være med på å videreutvikle tjenesten i tråd med nasjonale føringer og lokale behov. Barneverntjenesten i Lunner kommune er organisert under kommunalområdet Kultur og oppvekst (som endrer navn til Familie og oppvekst fra 01.01.2026).
Arbeidsoppgaver
Overordnet fag- og personalansvar for barneverntjenesten
- Lede og utvikle tjenesten i tråd med kommunens mål og nasjonale føringer
- Sikre forsvarlig saksbehandling og høy faglig kvalitet i tjenesten
- Budsjett- og resultatansvar
- Bidra til godt samarbeid internt i kommunen og med eksterne samarbeidspartnere
- Utvikle og følge opp tiltak som styrker tidlig innsats og forebygging
- Delta i ulike lederfora og bidra strategisk på tvers av sektorer
Kvalifikasjonskrav
- Utdanning på masternivå innen barnevern/påbegynt masterutdanning med sluttdato, sosialt arbeid eller annen tilsvarende relevant utdanning
- Solid erfaring fra barneverntjeneste, gjerne ledererfaring
- God kunnskap om barnevernloven og relevant lovverk
- Evne til å lede faglig og organisatorisk utvikling
- Erfaring fra tverrfaglig samarbeid og utviklingsarbeid er ønskelig
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Trygg og tydelig leder som skaper tillit og motiverer medarbeidere
- Evne til å se helhet og prioritere i en hektisk hverdag
- Løsningsorientert og utviklingsfokusert
- God relasjonsbygger med høy grad av integritet
- Verdibevisst og engasjert i samfunnsoppdraget
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Politiattest
Tilfredsstillende politiattest, ikke eldre enn tre måneder, må leveres før tiltredelse i stilling.
Annet
I Lunner kommune preger våre verdier pålitelig, vennlig og modig måten vi jobber på. Her får du mulighet til å ta initiativ, utvikle gode løsninger og gjøre en forskjell for barn, unge og familier.
Lønns og arbeidsvilkår
Vi kan tilby:- Spennende og meningsfull lederstilling i en viktig samfunnstjeneste
- Mulighet til å påvirke strategisk retning og faglig utvikling
- Gode låne- og pensjonsordninger gjennom KLP
- Fri gruppelivs- og ulykkesforsikring
- Inkluderende arbeidslivsordning (IA)
- Lønn etter avtale
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen for øvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette, jf. Offentleglova § 25.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
755b96e0-3093-4739-9659-453102bdebbb
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3539109_208949_no