HR-seksjonen - HR rådgiver
Er du klar for å ta steget inn i en viktig HR-rolle i Asker kommune?
Lensmannslia 4, 1386 Asker, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
HR-seksjonen - HR rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 6. oktober
Asker kommune jobber systematisk og målrettet med å skape helsefremmende arbeidsplasser og redusere sykefraværet, og vi ønsker deg med på laget som vår nye rådgiver.
Som vår nye rådgiver vil ditt arbeidsfelt være innenfor helse, miljø og sikkerhet (HMS), med særlig vekt på sykefravær og oppfølging av IA-avtalen. Du vil fungere som rådgiver og sparringspartner for ledere på alle nivåer, og din innsats vil være viktig for å styrke vårt arbeid i HR-seksjonen
HR-seksjonen er en del av direktørområdet for Organisasjon, styring og utvikling, og består av to avdelinger: HR-personal og HR-lønn. Stillingen er organisert i avdelingen HR-personal, som består av totalt 25 ansatte med bred erfaring fra HR. Seksjonen ble nylig regnbuesertifisert, og vi har et godt arbeidsmiljø, med en god kombinasjon av faglig fokus, samhandling, latter og gode samtaler rundt lunsjbordet. Vi fremmer Asker kommunes verdier: Raus, nær, modig og skapende. I denne stillingen vil du få muligheten til å bidra til disse verdiene i praksis.
Arbeidsoppgaver
Som rådgiver vil dine hovedoppgaver være innenfor fagfeltene HMS, arbeidsmiljø og sykefravær. Du vil arbeide tett med ledere på alle nivåer i kommunen, samt bistå disse med råd, støtte og veiledning. I tillegg skal du bidra med å videreføre det gode samarbeidet med fagmiljøer og samarbeidspartnere som vernetjenesten, tillitsvalgte, bedriftshelsetjenesten og NAV for å oppnå kommunens målsettinger.
Til stillingen er det tillagt et prosjektlederansvar for etablering og gjennomføring av et overordnet sykefraværsprosjekt som retter seg mot virksomheter i hele kommunen. IA-avtalen vil være et viktig grunnlag for prosjektet, med særskilt fokus på medarbeiderskap og partssamarbeid.
Andre oppgaver som ligger til stillingen:
- Delta i kontinuerlig forbedringsarbeid gjennom å ha ansvar for å utvikle og revidere rutiner og prosesser slik at disse er i tråd med lov- og avtaleverket.
- Utvikle og holde kurs for kommunens ledere, tillitsvalgte og vernetjeneste for å styrke kompetansen innenfor HMS og sykefraværsoppfølging.
- Utvikle og følge opp arbeidet med aktivitets- og redegjørelsesplikten.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, minimum 3-årig høyskoleutdanning.
- Relevant erfaring fra arbeid med HMS og arbeidsmiljø, med hovedvekt på systematisk sykefraværsarbeid.
- Prosjektledererfaring vil være en fordel - det er fint om du kan vise til konkrete resultater av slikt arbeid.
- Erfaring fra større organisasjoner er ønskelig, gjerne fra offentlig sektor.
- Veiledningskompetanse og erfaring med å holde kurs er ønskelig.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Gode digitale ferdigheter og god systemforståelse.
Personlige egenskaper
For å lykkes i denne rollen er det viktig å ha de rette personlige egenskapene. Vi søker en person som ikke bare har de nødvendige faglige kvalifikasjonene, men som også trives med å ta ansvar og å samarbeide med ulike fagmiljøer. Du må dele vår visjon om å skape helsefremmende arbeidsplasser. Hvis du kjenner deg igjen i følgende egenskaper, kan du være den vi leter etter;
- Har høy personlig og faglig integritet.
- Er strukturert, kreativ og løsningsorientert.
- Tar initiativ, er pådriver i utviklingsarbeidet og har god gjennomføringsevne.
- Har gode samarbeidsevner og trives med å jobbe i team, men som også kan ta ansvar og jobbe selvstendig.
- Er fleksibel og har stor arbeidskapasitet, noe som gjør at du kan håndtere variasjonen i arbeidsoppgaver.
- Ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø, hvor du støtter kollegaene dine og bidrar til en positiv atmosfære.
Mangfold er viktig for oss, og vi mener at ulike perspektiver og erfaringer beriker både lærings- og arbeidsmiljøet. Vi legger stor vekt på personlig egnethet, og ønsker at du skal føle deg hjemme i vårt team.
Vi tilbyr
- Mulighet for å delta i utviklingen av fagområdet.
- En meningsfull jobb hvor du får muligheten til å gjøre en reell forskjell for ansatte i kommunen.
- Varierte og utfordrende oppgaver der du får mulighet til å jobbe tverrfaglig med ulike avdelinger og samarbeidspartnere.
- Gode utviklingsmuligheter med muligheter til deltakelse på kurs og kompetanseheving.
- Fleksibel arbeidstidsordning som legger til rette for en god balanse mellom arbeid og privatliv.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Lønn etter Asker kommunes lønns- og stillingsregulativ.
Kontaktinformasjon
Unni Flugstad, Avdelingsleder, +47 474 68 737Arbeidssted
Lensmannslia 41386 Asker
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 4985819373
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Unni Flugstad
Avdelingsleder
+47 474 68 737
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
73c64610-05a0-4fed-b06e-a4e0306c4175
- Hentet fra
talentech
- Referanse
19c62ffa1de345948394e8ef3c95c27a