Veileder i familieteam
Nav Stovner
Stovner Senter 17, 0985 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder i familieteam
Oppstart
1. oktober 2025
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 29. september
Brenner du for familiearbeid og Navs samfunnsoppdrag? Liker du å jobbe i et fagmiljø med høyt tempo og faglig nivå? Nav Stovner har nå en ledig midlertidig stilling, på ett år, som veileder i familieteam. Denne stillingene er tilknyttet avdeling Oppfølging og familie, som har 28 medarbeidere. Avdelingen består av to team – familieteam og oppfølgingsteam for personer over 30 år.
Familiteamet har ansvar for å kartlegge og følge opp familiene, hjelpe brukerne ut i arbeid eller arbeidsrettet aktivitet og saksbehandle søknader om økonomisk sosialhjelp i henhold til Lov om sosiale tjenester i Nav.
Helhetlig tankegang rundt brukers situasjon og barneperspektivet er viktig for å yte riktig og forsvarlig hjelp, og hensikten er å sikre brukernes livskvalitet og økonomi parallelt med å nå målet om å komme ut i arbeid eller utdanning.
Avdelingens hovedprioritering er å styrke innsatsen med arbeidsrettet oppfølging, barn i lavinntektsfamilier, sosialfaglig arbeid og kvalifisering ovenfor de ulike målgruppene i avdelingen. Deltakelse i arbeidslivet og inntektssikring fra arbeid er vesentlige faktorer for å motvirke barnefattigdom og utenforskap.
Du vil få anledning til å jobbe i en bydel rik på mangfold og kultur, som er opptatt av bærekraft og utvikling. Vi er en bydel med vel 34 000
innbyggere, med en variert befolkning og med mange engasjerte aktører. Nav Stovner er en viktig aktør i en bydel som vil være best på å gi gode løsninger
på tvers av tjenester, og møte befolkninga vår på nye måter tilpasset deres behov.
Den Nav-faglige kompetansen, altså den arbeids- og sosialfaglige kompetansen, på kontoret er meget god og skal framover ytterligere styrkes og utvikles. Vi er lokalisert på Stovner Senter og har ca 140 medarbeidere fordelt på seks avdelinger, samt stab. Nav sitt mål er å mobilisere arbeidskraft i et arbeidsliv i omstilling, at alle får det de har krav på enkelt og forutsigbart, og at vi skal finne løsninger sammen med de som trenger det mest.
Arbeidsoppgaver
- Veiledning ut i fra den enkeltes behov der målet er arbeid
- Ansvar for fremdrift, kartlegging og utvikling av egen portefølje
- Ansvar for saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i Nav
- Gi helhetlig brukeroppfølging med særlig fokus på familieperspektivet
- Motivere og se muligheter hos den enkelte bruker som danner grunnlag for videre oppfølging ut mot arbeid
- Utarbeide plan sammen med bruker og aktivt anvende tiltak og virkemidler i Nav
- Kontakte arbeidsgivere og oppsøke bedrifter for å skape og opprettholde dialog og samarbeid
- Benytte aktuelle datasystemer for oppfølging, saksbehandling, kommunikasjon og registering
- Endringstakten er for tiden svært høy og det må påberegnes endringer i arbeidsoppgavene
Kvalifikasjoner
Krav:- Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole eller universitet, fortrinnsvis bachelor i sosialt arbeid
- Erfaring fra arbeid ved Nav-kontor
- Erfaring med saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i Nav
- Erfaring fra arbeid med egen brukerportefølje
- Erfaring med bruk av IKT-systemer som arbeidsverktøy og erfaring med bruk av digitale systemer
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Ønskede krav:
- Karriereveiledningskompetanse
- Erfaring med bruk av fagsystemet Modia og Gosys
- Kunnskap om tiltaksforskriften og Navs tiltak og virkemidler
- Arbeidserfaring med levekårsutsatte brukergrupper
Personlige egenskaper
- Ha gode samarbeidsevner, være en teamspiller og stole på egne vurderinger
- Ha god evne til å prioritere mellom mange viktige oppgaver
- Være endringsvillig, resultatorientert og systematisk
- Se muligheter før begrensninger
- Må trives i en hektisk arbeidshverdag
Vi tilbyr
- Lønnsplassering som sosialkonsulent i lønnsramme 2208 i Oslo kommunes regulativ, ltr 35-44 etter ansiennitet
- Meningsfylte og selvstendige arbeidsoppgaver i en organisasjon med et svært viktig samfunnsoppdrag
- Er trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Fleksibel arbeidstid
- Gode parkeringsfasiliteter
- God treningsavtale med Stolt treningssenter på Stovner Senter
- Gode låne,- tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd.
Kontaktinformasjon
Elisabet Arnstad, Avdelingsleder, tlf 99 57 82 52Geir Egil Larsen, HR-rådgiver, tlf 93 43 48 75
Arbeidssted
Stovner Senter 170985 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 5014546425
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.10.2025
Sluttdato: 01.10.2026
Søknadsfrist: 29.09.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Geir Egil Larsen
HR-rådgiver
tlf 93 43 48 75
Elisabet Arnstad
Avdelingsleder
tlf 99 57 82 52
Om bedriften
Bydel Stovner ligger nordøst i Oslo med grense til Romeriksregionen. Her er gode kommunikasjonsmuligheter med tog, T– bane og buss. Bydel Stovner er en IA virksomhet og er en arbeidsplass preget av mangfold og inkludering.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile
byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder,
funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo
kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt
om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
70c74dc8-ebf9-4abf-867a-04a4a89a3a4b
- Hentet fra
talentech
- Referanse
dbfb8f6dcc074604bd0b60d4e977cedf