Rådgiver/seniorrådgiver
Departementenes digitaliseringsorganisasjon
Departementenes lokaler, 0154 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
AV-tekniker BS rådgiver/seniorrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 28. september
Vi er DIO
Når det nye regjeringskvartalet åpner dørene i 2026, markerer det ikke bare en ny hverdag for departementene – det er starten på en ny tid for hele statsforvaltningen. DIO er etablert for å være en drivkraft i dette skiftet.
DIO står for Departementenes digitaliseringsorganisasjon. Vi ble etablert som ny etat i januar 2025. Vårt oppdrag er å bidra til effektiv forvaltning gjennom enklere digital samhandling, smartere ressursbruk, enhetlige og fleksible arbeidsformer, samt raskere og ansvarlig bruk av ny teknologi.
Vi har ansvar for det digitale økosystemet i det nye regjeringskvartalet – fra nettverk, IT-drift og brukerstøtte, til utvikling av en ny felles digital plattform, profesjonell medieproduksjon og rådgivning innen teknologi, sikkerhet og innovasjon. Vi legger til rette for at departementene skal lykkes med sine samfunnsoppdrag.
Nå søker vi deg som vil være med og forme tjenestene som skal leveres i hjertet av norsk politikk og forvaltning. Hos oss får du stor innflytelse på departementenes digitale hverdag i de nye regjeringsbyggene. Dette er mer enn en jobb – det er en unik sjanse til å være med fra starten.
Vi ser etter deg som er trygg i faget, raus i samarbeidet – og som ser muligheter for å få ting til å fungere bedre.
Hva blir dine oppgaver
Vi søker engasjerte og serviceinnstilte medarbeidere til vår avdeling for brukerstøtte. Seksjonen har ansvar for å bistå, veilede og løse problemer for brukere i både store og små møterom med AV-utstyr på flere nivåer, I tillegg til å levere støtte på klienter over telefon og ved service desk.
DIO bistår 14 departementer innen fagområdene digitale-tjenester, fellestjenester og web- og publiseringstjenester. Vi bistår brukerne med sentrale oppgaver og har som mål å løse deres utfordringer allerede ved første kontakt. Brukerstøtte samarbeider tett med ulike fagmiljøer, prosjekter og ledelsen i DIO. Hos oss får du gode utviklingsmuligheter i et godt fagmiljø. Du får blant annet bistå og gi brukerstøtte til departementene med IKT-tjenester, web/publisering og fellestjenester.
Du vil få ansvar for:
- AV/møteromsutstyr på flere graderingsnivåer: Du vil jobbe med forskjellig type audiovisuelt utstyr som brukes i møterom, fra enkle til mer avanserte systemer.
- oppsøkende brukerstøtte ved kontorplass, på møterom eller skranke for kundehenvendelser. Her vil du hjelpe kollegaer eller kunder med tekniske problemer direkte på deres arbeidsplass, i møterom eller ved en kundeskranke. Det innebærer å være tilgjengelig for å løse problemer når de oppstår. Avvikling av møter.
- teknisk møteledelse via Teams eller andre plattformer for digitale møter: Du vil være ansvarlig for å sette opp og administrere digitale møter på plattformer som Microsoft Teams. Avvikling av AV-, bilde og lyd i møter. Du sørger for at alt teknisk fungerer som det skal under møtene.
- håndtering/montering og feilsøking av AV-utstyr på møterom: Dette kan inkludere å sette opp skjermer, høyttalere, mikrofoner og annet utstyr som trengs for møter. Gjennomføre servicerunder og vedlikehold av AV-utstyr i møterom og fellesarealer.
- bidra til å videreutvikle verktøy, systemer og rutiner innenfor fagområdet AV, møterom og IKT support. Dette kan innebære å finne bedre løsninger og effektivisere arbeidsprosesser.
andre oppgaver innenfor avdelingens ansvarsområder. Dette kan innebære generell IKT-support og feilsøking via telefon, e-post, fjernstyring og personlig oppmøte: Hjelpe brukere med ulike IT-relaterte problemer, som programvarefeil, nettverksproblemer eller maskinvareproblemer.
Stillingen vil på sikt kunne inngå i en turnusordning med arbeidstid fra kl. 07.00-20.00 på hverdager og kl. 09.00-16.00 på lør- og søndager.
Hvem er du?
Vi søker deg som har:
- fagbrev innen AV/video/IT eller som elektriker. Særlig relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- god kunnskap om og interesse for audiovisuelle løsninger og brukernære it løsninger, samt interesse for fremtidsrettet utvikling innenfor området.
- god forståelse for teknisk drift og brukerstøtte innen fagområdet.
- erfaring fra å jobbe med service, kunde-/gjestehåndtering, brukerstøtte og saksbehandlingssystem for brukerstøtte.
- gode samarbeidsevner og evne til å koordinere på tvers av fagområder, samt evne til å jobbe operativt og strukturert.
- gode kommunikasjonsferdigheter både skriftlig og muntlig på norsk.
For å lykkes og trives i DIO er du en ansvarlig pådriver som:
- er serviceinnstilt og brukerorientert, med en evne til å møte kundenes behov på en profesjonell måte.
- er fremoverlent og proaktiv, med et ønske om kontinuerlig læring og utvikling.
- holder roen under press, spesielt ved feilsøking i møterom med flere deltakere.
- er god til å lede deg selv, jobber strukturert og løsningsorientert i en hektisk hverdag.
- er samarbeidsvillig, selvstendig og nøyaktig: Du jobber godt i team og tar ansvar for egne oppgaver.
- teknologisk nysgjerrig, kvalitetsbevisst, og forstår viktigheten av sikkerhet ved høyprofilerte møter og arrangementer.
- tar initiativ og bidrar til å skape et godt arbeidsmiljø.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Hvorfor jobbe i DIO?
Jobb tett på beslutningene – og få ting til å virkeI DIO jobber du tett på departementene og bidrar til at teknologi, tjenester og støttefunksjoner fungerer sømløst – slik at regjeringsapparatet kan gjøre jobben sin. Du får mulighet til å påvirke digitale løsninger og tjenester som er avgjørende for at Norge skal styres effektivt og sikkert.
Arbeid med mening – hver dagTjenestene vi utvikler og drifter brukes daglig av tusenvis av ansatte i departementene. Vi sørger for at møterom, samhandlingsløsninger, digital infrastruktur og brukerstøtte fungerer – og utvikler nye løsninger som gjør hverdagen enklere og tryggere for dem som styrer landet. Vi leverer også profesjonell medie- og videoproduksjon til statsråder og departementer.
Inspirerende faglig fellesskapDu blir en del av et kompetent og engasjert fagmiljø innen digitalisering, drift, innholds- og medieproduksjon og IT-support − og en organisasjon i utvikling. Vi jobber tverrfaglig, deler kunnskap og bygger en kultur der det er rom for nysgjerrighet, utvikling og godt samarbeid på tvers.
Trygghet og fleksibilitet i hverdagenHos oss får du fleksibel arbeidstid, sommertid og ekstra fridager i jul og romjul. Vi tilbyr gode pensjons- og forsikringsordninger, og legger til rette for at du skal ha en god balanse mellom arbeid og fritid.
Arbeidssted i hjertet av OsloVårt hovedkontor ligger midt i sentrum, i umiddelbar nærhet til det nye regjeringskvartalet.
Mulighet til å påvirke og utvikle deg videreDIO er en nyetablert etat i vekst. Hos oss får du en unik mulighet til å være med og forme både egen rolle og vår retning videre. Vi ser etter deg som trives i en dynamisk hverdag og som motiveres av endring og utvikling. Arbeidsoppgavene dine vil kunne justeres i takt med DIOs behov, og dine egne styrker og ambisjoner.
Praktisk informasjon:Stillingen lønnes iht. Hovedtariffavtalene (HTA) i staten som rådgiver (kode 1434) fra kr. 625 000 til kr. 735 000 per år, eller som seniorrådgiver (kode 1364) fra kr. 670 000 til kr. 845 000 per år, avhengig av kvalifikasjoner. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til Statens pensjonskasse.
Ansettelse forutsetter at den som ansettes kan sikkerhetsklareres for nivå HEMMELIG etter krav i Sikkerhetsloven, på tiltredelsestidspunktet.
I samsvar med Offentlighetslovens § 25 kan opplysninger om deg som søker bli gjort offentlig, selv om du har bedt om å bli unntatt fra søkerlisten.
Vi er opptatt av mangfold
Våre grunnverdier er å være en ansvarlig og raus pådriver for positiv endring.
Vi tror at ved å omfavne mangfold og fremme en inkluderende kultur blir vi bedre rustet til å møte disse utfordringene. Folk med ulike bakgrunner og perspektiver finner nye og kreative måter å løse oppgaver på, noe som er avgjørende for vår evne til å levere effektive og innovative løsninger. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver.
Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV eller innvandrerbakgrunn, vil vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i nevnte grupper må du oppfylle visse krav. Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbsøkerportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV eller innvandrerbakgrunn.
Har du spørsmål om dette kan du lese mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten.
Informasjon til deg som søker
Søknad sendes elektronisk via lenken "Søk stillingen" øverst på denne siden.
Vi er opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanser, og vil derfor stille deg noen faglige spørsmål. Når du trykker på "Søk stillingen" kommer du til rekrutteringsportalen og må logge inn. I portalen er det viktig at du:
- svarer på spørsmålene du får innledningsvis.
- fyller ut CV-feltene i portalen (selv om du legger ved en ferdigutfylt CV). Dette er nødvendig for å blant annet ivareta kravet om fullstendige søkerlister.
- laster inn vedlegg (vitnemål, kurs/sertifiseringer og arbeidsattester). Utdanning fra utlandet må dokumenteres med godkjenning fra NOKUT eller HKDir.
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Seksjon for global brukerstøtte består av 12 ansatte og har ansvar for å gi bistand, veiledning og problemløsning til brukere, med et særskilt fokus på UD og utenrikstjenesten. Seksjonen ivaretar en god brukerdialog og gir støtte på tvers av ulike geografiske områder, og samarbeider tett med de andre brukerstøtteenhetene for å sikre effektiv og koordinert hjelp.Seksjonen har også ansvar for håndtering av spesifikke utfordringer knyttet til brukerstøtte i utenrikstjenesten og bidrar til å løse tekniske problemer og hendelser globalt.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
6ef904c3-0715-491d-a6a1-e7fecaecdc43
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10262764