Fagleder anskaffelser
Økonomi og strategi, Arendal kommune
Sam Eydes plass 2, 4836 Arendal
Om jobben
Stillingstittel
Fagleder/rådgiver anskaffelser
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 15. oktober
Er du strukturert, opptatt av samfunnsutvikling og bærekraftige løsninger? Da kan vi ha jobben for deg! Arendal kommune søker nå etter en engasjert og faglig sterk fagleder innen anskaffelser. Hos oss får du muligheten til å jobbe med smarte, bærekraftige og innovative løsninger – i tett samarbeid med et engasjert, kompetent og sammensatt team, som har fokus på å bruke ressursene både effektivt og strategisk.
Vi tilbyr spennende og varierte oppgaver, faglig utvikling og et inkluderende arbeidsmiljø, der samarbeid og kvalitet står i sentrum. Som fagleder for anskaffelser i kommune vil du være en sentral ressurs i arbeidet med kommunens innkjøp. Rollen innebærer rådgivning, samt ansvar for å planlegge, gjennomføre og følge opp offentlige innkjøp- og anskaffelsesprosesser, i tråd med gjeldende regelverk og kommunens mål og strategier.
Den som får jobben, vil bli en del av anskaffelsesteamet som består av på fem årsverk. Staben inngår i enheten Økonomi og strategi, som også har dyktige og dedikerte ansatte som jobber med økonomi, strategi og analyse samt juridiske tjenester. Samlet server enheten kommunens øvrige sektorer.
Arbeidsoppgaver
Strategisk tverrsektorielt samarbeid og rådgivning
- Være en viktig pådriver for kvalitet og effektivitet i kommunens innkjøpsarbeid
- Utvikle samarbeid og gode rutiner i enheten og på tvers av sektorer
- Rapportering til sektorene
Planlegging og gjennomføring av anskaffelser
- Lede og gjennomføre anskaffelsesprosesser
- Utarbeide konkurransegrunnlag og gjennomføre anskaffelsesprosesser
- Gi rådgivning knyttet til bruk av rammeavtaler
Oppfølging og kvalitetssikring
- Følge opp kontrakter og ha dialog med leverandører
- Bidra til utvikling og effektivisering av kommunens innkjøpsrutiner
- Sikre at anskaffelser skjer i henhold til lover, forskrifter og interne retningslinjer
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, gjerne innen økonomi, jus eller administrasjon, men også andre kompetanseområder vil bli vurdert
- Kjennskap til lov om offentlige anskaffelser
- Erfaring fra innkjøp eller anskaffelser i offentlig sektor er en fordel
- Gode digitale ferdigheter
- Gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig, minimum B2-nivå
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsevner og effektiv kommunikasjon
- Analytisk og løsningsorientert
- Interesse for samfunnsoppdraget og kommunens utvikling
- Nysgjerrig på utvikling av systemer og gode prosesser
- Evne til å jobbe strukturert og selvstendig
Vi tilbyr
Et inkluderende og godt arbeidsmiljø, med mulighet for faglig- og personlig utvikling. Konkurransedyktig lønn og forsikringsordninger, samt god pensjonsordning gjennom Arendal kommunale pensjonskasse.
Er du den vi leter etter? I så fall ser vi frem til å høre fra deg. Alle søkere bes legge ved relevante attester og vitnemål.
Ta gjerne kontakt for en utfyllende prat om du har spørsmål om stillingen.
Kontaktinformasjon
Bente Rist, Kommunalsjef, +4748991698Arbeidssted
Sam Eydes plass 24836 Arendal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Arendal kommuneReferansenr.: 5014381042
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Bente Rist
Kommunalsjef
+4748991698
Om bedriften
Vil du bli vår nye kollega?
Arendal ble etablert som kjøbstad i mai 1723. Siden har det skjedd mye. I dag har Arendal kommune over 46 000 innbyggere. Kommunen er en handlekraftig organisasjon og en attraktiv arbeidsgiver for over 3500 medarbeidere.
Vi løser viktige samfunnsoppgaver, og er en sentral aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål, og vi er vertskommune for Arendalsuka - Norges største demokratifestival.
Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning.
Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert; uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn, til å søke jobb hos oss. Vi jobber for heltidskultur, og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger. Se mer om vår arbeidsgiverstrategi.
I henhold til offentlighetslovens § 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider med barn og unge, tjenester innen helse- og omsorg, eller brann- og eksplosjonsvern, må det foreligge tilfredsstillende politiattest.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
6ea5e0c3-f4f5-4627-bd09-c74edf5a8250
- Hentet fra
talentech
- Referanse
2d07503efee1442da9ff67d2a75a2b49