HR-Leder
Åmot kommune
Torget 1, 2450 Rena
Om jobben
Stillingstittel
HR-Leder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 14. september
For å lykkes i rollen som HR-leder må du ha evnen til å skape gode relasjoner. Du er bevisst på hvordan du kommuniserer, er lyttende og løsningsorientert. Du må være robust og tåle å bidra i krevende saker og situasjoner. Dokumenterte resultater som synliggjør din evne både til god samhandling og gjennomføringsevne vil bli vektlagt. Forståelse for hva ledelse i en politisk styrt organisasjon innebærer er viktig.
Du må høyere utdanning og det er ønskelig med relevant ledererfaring. Du må ha kunnskap om kommunal sektor og kunne aktuelt lov- og avtaleverk. Du må brenne for godt personal- og HMS arbeid. Du må trives med både operative og strategiske oppgaver.
Åmot kommune sine verdier; Åpen-Motivert-Offensiv-Tillitsskapende skal gjenspeile og gjennomsyre det vi gjør på HR-området.
HR-leder er direkte underlagt kommunedirektøren og er del av kommunedirektørens strategiske ledergruppe.
HR-avdelingen i Åmot består av HR-leder og en HR-rådgiver. Det personaladministrative ansvaret for hovedtillitsvalgte og hovedverneombud ligger til HR-lederen.
Vi kan tilby en utfordrende, allsidig sentral rolle i en offensiv og veldrevet kommune med «Vilje til vekst» som ledesnor. Her får du muligheter til å kunne bidra til å utvikle både folk og organisasjon, og ikke minst bidra til at Åmot kommune til enhver tid er og fremstår som en profesjonell og attraktiv arbeidsgiver.
Arbeidsoppgaver
- Faglig bistand og støtte i personalsaker
- Bistå i rekrutteringssaker
- Overordnet ansvar for koordinering og utvikling av kompetanseplaner og rekrutteringsstrategier
- Bidra til god organisasjonskultur gjennom støtte, veiledning til ledere, samt bidra i omstillings- endrings- og utviklingsarbeid, herunder digitalisering
- Ansvar for oppdatering og utvikling av kommunens personal- og lønnspolitikk
- Utarbeide, vedlikeholde og oppdatere HR-relaterte rutiner og reglement – digitalisering og forenkling vil bli viktig
- Sentral rolle i det overordnede HMS-arbeidet, IA-arbeidet og arbeidsmiljøet generelt
- Koordinere, bistå og delta i forhandlinger og drøftinger med ledere og tillitsvalgte
- Koordinere de lokale lønnsforhandlingene
- Sikre at prosesser med tillitsvalgte skjer i henhold til gjeldende avtaleverk
- Du vil være del av kommunedirektørens strategiske ledergruppe
- Personal-, budsjett-, resultat og fagansvar for HR-avdelingen
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning, på høgskole- eller universitetsnivå
- Solid kompetanse innen enhetens ansvarsområde
- Relevant erfaring fra tidligere roller, hvor du har utvist strategisk forståelse i en kompleks organisasjon
- Meget god kjennskap til lov- og avtaleverk innen fagfeltet – herunder hovedavtalen og hovedtariffavtalen
- Erfaring med forhandlinger og samarbeid med arbeidstakerorganisasjoner
- Erfaring og innsikt i arbeidet med krevende personalsaker
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
Vi ser etter en person som er tydelig og strukturert, og som har solid gjennomføringsevne. Du evner å jobbe både strategisk og analytisk, samtidig som du oppleves som tillitsskapende og tillitsvekkende i møte med andre.
Rollen krever at du er samlende og god til å samhandle på tvers, og at du bidrar til et godt arbeidsmiljø gjennom engasjement og evnen til å motivere andre. Vi ser etter en dedikert lagspiller som både støtter og løfter teamet rundt seg.
For å lykkes i stillingen må du ha stayerevne og stor robusthet, og kunne stå støtt også i krevende situasjoner.
Vi tilbyr
Dette er en strategisk lederstilling i en kommune med «Vilje til vekst» – og vi ønsker deg som vil være med på reisen videre. Hos oss møter du et trivelig og profesjonelt arbeidsmiljø, der engasjerte og dyktige kolleger står klare til å spille deg god.
I denne rollen får du en nøkkelposisjon sammen med folkevalgte, ledere og ansatte i arbeidet med å utvikle kommunen til en profesjonell og attraktiv arbeidsplass. Her får du også en unik mulighet til å påvirke utviklingen – både av mennesker og organisasjon.
Vi tilbyr gode arbeidsvilkår, pensjons- og forsikringsordninger, samt lønn etter avtale.
Kontaktinformasjon
Stein Halvorsen, Kommunedirektør, +47 41472123Arbeidssted
Torget 12450 RENA
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Åmot kommuneReferansenr.: 5005182057
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Stein Halvorsen
Kommunedirektør
+47 41472123
Om bedriften
Åmot kommune er et samfunn der innbyggerne løfter hverandre, skaper optimisme og fokuserer på utvikling, bærekraftighet, endringsvilje og egeninnsats samt sprenger grenser i forhold til hvilke
muligheter som finnes i samfunnet vårt. Åmot en attraktiv kommune å arbeide i, bo i og flytte til.
Vår visjon: «Vilje til vekst» skal sammen med verdiene «åpen - motivert - offensiv -
tillitsskapende» ligge til grunn for kommunens ønske om å være i positiv utvikling.
Åmot kommune er for mest mulig åpenhet. Derfor vil alle søkere i utgangspunktet få sitt navn på den offentlige søkerlista. Søkere til denne stillingen gjøres oppmerksomme på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om det fra søkerens side anmodes om at de ikke ønsker å bli ført opp på offentlig søkerliste. Søkere som ber om konfidensiell behandling må oppgi og begrunne dette. Det vises for øvrig til offentlighetsloven § 25.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
6e651586-e0e8-49d2-a99d-663e25a7edfc
- Hentet fra
talentech
- Referanse
6e87c5a730ba4530896e0544dca78408