Kundeveileder / saksbehandler Risløkka
Statens vegvesen
Østre Aker vei 50, 0581 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Kundeveileder / saksbehandler Risløkka
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 18. september
Om stillingen
Vi ser etter deg som trives i et travelt arbeidsmiljø og er opptatt av god kundebehandling.
Vi har ledig stilling ved Oslo trafikkstasjon Risløkka. Du må regne med noe reising til nærliggende trafikkstasjoner.
Som kundeveileder betjener du trafikant- og kjøretøydivisjonens førstelinje. Du vil behandle kunder i skranken, på telefonen, veilede og saksbehandle. Vi søker derfor etter personer som trives med kundekontakt og har gode formidlingsevner.
Stadig flere oppgaver kan løses med digitale verktøy, og det stiller også høyere krav til oss. Vi er under stadig utvikling, så du må være klar for omstilling og endring – og vi setter pris på om du er en pådriver for dette.
Det er viktig for oss at de ansatte blir trygge på arbeidsoppgavene sine, og her vil du bli en del av et miljø der vi hjelper og støtter hverandre.
Arbeidsoppgaver
- Kundebehandling/-veiledning i skranke, på e-post og på vår svartjeneste på telefon
- Utstedelse førerkort og andre kompetansebevis
- Administrere gjennomføring av teoriprøver
- Registrering kjøretøy (bestille skilt, kreve inn ulike avgifter, utstede vognkort)
- Saksbehandling etter Vegtrafikkloven med tilhørende forskrifter
For å lykkes som kundeveileder er det viktig at du trives med kundekontakt i skranke og på telefon. Du må trives med å håndheve lover og forskrifter, da dette er en viktig del av arbeidet. Du må være komfortabel med å kombinere myndighetsrollen med service og god kundebehandling. Håndheving av lover og forskrifter kan avvike fra kundens ønsker, men vårt mål er alltid å sikre en positiv opplevelse.
Vår arbeidshverdag er hektisk og detaljrik, så det gjelder å holde hodet kaldt. Du får god opplæring, før vi forventer at du arbeider selvstendig og effektivt med dine oppgaver, samtidig som du samarbeider med kollegene dine.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Hos oss får du mange muligheter gjennom å bli en del av en landsdekkende, solid og viktig virksomhet. Samtidig er det også opp til deg å bidra til bevegelse og kontinuerlig utvikling – både for deg selv og for oss.
Vi jobber for alle – for deg og meg – og har en reell påvirkning på folks hverdag. Du får ansvarsfulle oppgaver og mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi tar godt imot deg i et godt arbeidsmiljø over hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- Introduksjonsprogram og fadderordning
- Fleksibel arbeidstid og muligheter for avspasering
- God pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- Interne studier og gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Kvalifikasjonskrav
- Tre-årig relevant utdanning fra høgskole eller universitet. Omfattende og relevant erfaring innen de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- Erfaring fra servicevirksomhet eller offentlig tjenesteyting og interesse for juss er ønskelig
- Førerkort klasse B
Det er viktig at du har både vilje og kompetanse til å sette deg inn i nye systemer og verktøy som er en del av hverdagen vår.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR.
Personlige egenskaperI tillegg til faglige kvalifikasjoner leter vi også etter riktige egenskaper, holdninger og motivasjon.
Til denne stillingen er vi på utkikk etter en kollega som har disse egenskapene:
- Du er fleksibel, og har gode evner til å tilpasse seg ulike situasjoner og mennesker.
- Du er serviceinnstilt og komfortabel med å kombinere tjenesteyting med myndighetsrollen.
- Du har godt humør og gode samarbeidsegenskaper med evne til å motivere dine kolleger.
- Du er strukturert og nøyaktig, trives med å ta initiativ, og motiveres av resultater.
- Du er selvstendig og tar egne beslutninger, og spør om hjelp hvis du er usikker.
- Du har gode kommunikasjonsferdigheter «ansikt til ansikt»
Om søknadsprosessen
Krav til søknadenVi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fyll ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.
Tester og bakgrunnssjekkFor å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Disse testene gir oss innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og hjelper oss med å gjøre en rettferdig og objektiv vurdering, slik at vi finner den best kvalifiserte kandidaten. Vi gjennomfører også bakgrunnssjekk for å verifisere informasjon som er viktig for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandlingVi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil du få mulighet for positiv særbehandling.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.
Kontaktperson for stillingen
MIkael Khokhar
Kontorsjef
+4792097860
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Divisjon Trafikant og kjøretøy (TK) har ansvar for det meste av det som har med førerkort og kjøretøy å gjøre i dette landet. Vi utvikler regelverket innen våre fagfelt og kontrollerer at dette blir fulgt av trafikanter, bileiere, verksteder, trafikkskoler og transportbedrifter. Vi har rundt 1400 ansatte over hele landet og møter publikum hver dag, både fysisk, i telefonen og digitalt. Våre digitale selvbetjeningsløsninger gjør at vi er tilgjengelig hele tiden.
Vi jobber hver dag for at ingen skal bli drept eller hardt skadd i trafikken.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
6e5da000-2a04-48d0-98d0-fc55ad0fc9a0
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10261960