Vi søker rådgiver dokumentforvaltning
Statsforvalterens fellestjenester
Vogst gate 17, 1532 Moss
Om jobben
- Stillingstittel
- Rådgiver - Moss
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest onsdag 3. desember
Bli med på å sikre informasjon for nåtiden og ettertiden!
Vi søker deg som liker å jobbe med rutineoppgaver, men som også ønsker å være med på å utforske og bygge fremtidens saksbehandlingsløsninger for statsforvalterne. Du brenner for faget, er endringsvillig og ser sammenhengen mellom IKT og dokumentforvaltning. Dokumentforvaltning er den største avdelingen hos Statsforvalterens fellestjenester (STAF). Avdelingen drifter arkivene på vegne av statsforvalterne. Det er viktig for oss å jobbe for sammenhengende tjenester for våre brukere, der brukervennlighet og hensyn til bevaring av viktig dokumentasjon har like mye betydning.
Avdelingen skal også være en pådriver for en mer helhetlig digital offentlig sektor og samarbeider med mange sentrale premissleverandører om bedre løsninger for digital post og utveksling av dokumenter. Vi har kontorsteder flere steder i landet. Det er i Moss vi nå har behov for å ansette en rådgiver. Vi samarbeider mye digitalt via Teams og benytter i dag sak- og arkivsystemene Elements og Documaster.
STAF er en arbeidsplass hvor vi legger til rette for kompetanseheving og faglig utvikling. For å høre mer om hvordan det er å jobbe i STAF, trykk her for å se vår rekrutteringsfilm eller gå inn på www.staf.no
Ta gjerne kontakt med oss for en hyggelig prat hvis du er nysgjerrig på stillingen.
Arbeidsoppgaver
- Motta og registrere inngående dokumenter
- Kvalitetskontroll av journalopplysninger og tilknyttede filer
- Bidra i utviklingen av STAF sine tjenester på dokumentforvaltningsområdet
- Kontroll og publisering av offentlig journal
- Brukerstøtte og veiledning
Kvalifikasjonskrav
- Utdanning innen informasjons-, arkiv- eller dokumentforvaltningsfag fra fagskole/høyskole/universitet, minimum to år. Særlig relevant erfaring med dokumentforvaltning i offentlig sektor kan kompensere for hele eller deler av utdanningskravet.
- Gode IKT kunnskaper og interesse for digitale løsninger
- Meget gode norskkunnskaper med god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
I tillegg er det ønskelig at du har erfaring fra arbeid med sak- og arkivsystemet Elements og har god kjennskap til offentlig forvaltning.
Vi tilbyr
- mulighet til å jobbe med viktige samfunnsoppgaver
- et godt arbeidsmiljø med en stor vilje til å skape noe sammen
- en fleksibel arbeidshverdag, med fleksitidsordning, sommer- og vintertid
- trening i arbeidstiden
- universelt utformet lokaler, og vi legger forholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne
- mulighet for hjemmekontor
gode pensjons-, og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse
Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434) med årslønn kr 580 000 - 650 000, avhengig av kvalifikasjoner. Som rådgiver vil du kunne bli tillagt et særskilt ansvar for utviklingsoppgaver. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse. Det er 6 måneders prøvetid.
Vi mener mangfold er en styrke som fører til enda bedre oppgaveløsninger. Derfor har vi medarbeidere med ulik kompetanse, fagkombinasjoner og livserfaring. Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbportalen om du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Personlige egenskaper
Når du jobber som dokumentforvalter hos oss er det viktig at du er positiv og endringsvillig. Du trives med strukturert arbeid, kan jobbe selvstendig og har god arbeidskapasitet.
Det er mye spennende som skjer nå på dokumentforvaltningsområdet, vi ser etter deg som er løsningsorientert og initiativrik i skjæringspunktet mellom dokumentforvaltning og IT. Du samarbeider godt med kollegaer og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner på tvers av fagfeltene IKT og dokumentforvaltning. Personlig egnethet vektlegges.
Generelle opplysninger
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på offentlig søkerliste. Søkeren blir varslet dersom reservasjonen ikke blir imøtekommet, jf. Offentleglova § 25. Frem til søknadsfristen kan du ta kontakt med oss uten at navnet ditt blir registrert.
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Statsforvalterens fellestjenester (STAF) utvikler og leverer digitale og administrative tjenester for statsforvalterne. Vårt mål er å gi innbyggerne bedre, tryggere og mer tilgjengelige tjenester i hverdagen. Gjennom våre løsninger har vi vært sentrale i håndteringen av samfunnskritiske oppgaver som
- automatisert arkivering
- raskere saksbehandling av klagesaker på økonomisk sosialhjelp
- sikker økonomisk rapportering for politiske partier
- styrking av informasjonssikkerheten og beskytte sensitiv data om befolkningen
I tillegg leverer vi alt av IT-utstyr og -infrastruktur til statsforvalterne. Vi gjennomfører anskaffelser og drifter arkivet deres, og sikrer at de har de nødvendige verktøyene for å utføre sitt samfunnsoppdrag på best mulig måte.
STAF er underlagt Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet (DFD).Vi har vårt hovedkontor i Arendal, og våre 200 ansatte jobber på 17 kontorsteder over hele landet
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
6d76f4b8-0db9-49c3-af89-3cc876403d81
- Sist endret
18. november 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10270630
Lignende annonser
Ledige stillinger som rådgiver/seniorrådgiver i samfunnssikkerhet og beredskapsstaben
Arbeidsgiver
Statsforvalteren i Østfold, Buskerud, Oslo og Akershus
Sted
Moss
Arbeidsgiver
Sivil klareringsmyndighet
Sted
Moss
Arbeidsgiver
Statsforvalteren i Østfold, Buskerud, Oslo og Akershus
Sted
Moss