Sosialkonsulent
NAV - Oppfølging og inkludering, Oslo kommune, Bydel St. Hanshaugen
Postboks 6999, St. Olavs plass, 0130 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Sosialkonsulent
Oppstart
5. januar 2026
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. oktober
Ønsker du å bidra til sosial rettferdighet og et inkluderende arbeidsliv? Er du sosialkonsulent og klar for en spennende hverdag, der du gjør en forskjell? Vi søker en ny kollega!
Nav St. Hanshaugen søker sosialkonsulent i fast stilling.
Er du en trygg og positiv person som tar utfordringer på strak arm? Er du i tillegg en pådriver som trives med å jobbe med mennesker? Da kommer du til å passe godt hos oss! Nå ser vi etter de flinkeste folkene til å bli med på laget!
Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav St. Hanshaugen er et kontor på Bislett i Oslo med ca. 130 dyktige, engasjerte og faglig sterke medarbeidere. Vi arbeider tett i tverrfaglig miljø, hvor involvering, åpenhet og tillit står sentralt.
Oppfølging- og inkluderingsavdelingen er en tverrfaglig avdeling bestående av 30 medarbeidere som yter ulike tjenester til innbyggerne. Avdelingens hovedmål er å yte gode tjenester til innbyggere som er flyktninger, familier, enslige forsørgere, sosialhjelpsmottakere, personer med behov for økonomisk rådgiving eller forvaltning og arbeidssøkere fra utenfor EØS med langvarig oppfølgingsbehov.
Vi har nå ledig fast stilling i en 100% stilling som sosialkonsulent i Avdeling Oppfølging og Inkludering. Avdelingen er nå i gang med å implementere en ny arbeidsmetodikk hvor det er oppfølging står i fokus. Dette for å øke overgang til arbeid og aktivitet.
I søknadsteksten ber vi deg reflektere over hva som motiverer deg til å søke på denne stillingen.
Arbeidsoppgaver
Saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i Nav og tett samarbeid med Nav kontorets øvrige medarbeidere
Gi utstrakt informasjon, råd og veiledning
Kartlegging og veiledning av brukere med behov for sosiale tjenester knyttet til kvalifiserende og arbeidsrettede tiltak og henvisning til helseavklaring
Motivasjons- og endringsarbeid, samt bidra til å utvikle gode arbeidsmetoder og helhetlig oppfølging
Deltakelse i tverrfaglig samarbeid med bydelens øvrige tjenestetilbud og andre relevante samarbeidspartnere
Inngå i avdelingens vaktordning
Vi er i stadig utvikling, slik at stillingens arbeids- og ansvarsområde kan endre seg, med innbyggernes og samfunnets behov.
Kvalifikasjoner
Vi søker etter deg som har 3-årig sosialfaglig utdanning fra høgskole eller universitet, som for eksempel bachelor i sosialt arbeid, velferdsfag, barnevernspedagog. Annen relevant utdannelse kan også bli vurdert.
Videre må du ha:
Solid erfaring med å jobbe i Nav sosialtjenesten, og kjennskap til Navs øvrige ansvarsområder
Solid kjennskap til Lov om sosiale tjenester og andre aktuelle lovverk
Solid erfaring med Navs datasystemer som Fasit, Modia, Gosys
Gode IKT- kunnskaper og evne til å sette seg raskt inn i nye systemer
Solid erfaring fra arbeid med mennesker som er i utfordrende livssituasjoner med fokus på motivasjon og endringsarbeid
God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk
Kjennskap til økonomisk rådgivning, og rådgivning knyttet til bosituasjon.
Personlige egenskaper
Du har et positivt menneskesyn og er flink til å samhandle med brukere og samarbeidspartnereDu har evnen til å arbeide målrettet, nøyaktig, strukturert og effektivt
Du ser helheten i Navs oppgaveløsning
Du har gode kommunikasjonsferdigheter, snakker og skriver godt norsk
Du har evne til å arbeide selvstendig, i tillegg til å kunne arbeide i team
Du har evne til å kunne sette deg inn i nye arbeidsoppgaver og tilegne deg ny kunnskap. Du er endringsdyktig.
Du har god arbeidskapasitet og kan takle en hektisk arbeidshverdag
Du har evnen til å se muligheter fremfor begrensninger
Du er komfortabel med å ha mye og gjøre, og å ha til tider uforutsigbare arbeidshverdager. Ofte får avdelingen hasteoppgaver med korte tidsfrister, noe som gjør at dagene ikke alltid blir som planlagt. Dette betyr at du må være fleksibel og løsningsorientert. Vi trenger deg som bidrar til fremdrift i prosesser og som tenker helhetlig. Du har gode vurderingsevner.
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
Trening i arbeidstidenEn hverdag preget av utviklingsmuligheter, godt arbeidsmiljø og fleksibilitet
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
Godt faglig miljø og mulighet til å lære mye om mange Navs arbeidsområder
Gode forsikring og pensjonsordninger
Et trivelig arbeidsmiljø med mange gode kollegaer og gode utviklingsmuligheter
Lønnsplassering i lønnstrinn 35-44 i Oslo kommunes regulativ, avhengig av ansiennitet og kompetanse
Fleksitid
Kontaktinformasjon
Mayla S Candor, Seksjonsleder, 953 61 438Arbeidssted
Postboks 6999, St. Olavs plass0130 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 5019717211
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 05.01.2026
Søknadsfrist: 12.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Mayla S Candor
Seksjonsleder
953 61 438
Om bedriften
Med mottoet «Sammen i Bydel St. Hanshaugen», jobber vi for å skape et trygt og godt lokalsamfunn med gode levekår for alle. Bli bedre kjent med oss.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
6c114b01-cc79-47a3-bb07-f0090cf3dbb5
- Hentet fra
talentech
- Referanse
69914548f0054450b790e4801bb1b2fd