Er ditt juridiske hode klart for å kontrollere arbeidsgivere?
Skatteetaten, Brukerdialog
Herman Foss gate 4, 3611 Kongsberg, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Jurist innen arbeidsgiverkontroll
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 5. november
Vi søker etter en jurist til vår gruppe på Kongsberg som vil få mulighet til å jobbe med et bredt spekter av samfunnsaktuelle og interessante juridiske problemstillinger knyttet opp mot arbeidsgiverkontroll.
Hvem er du?
Du har juridisk utdannelse, og er positiv, nysgjerrig og nytenkende, og har god gjennomføringsevne. Du er en som trives i et team med høy faglig kompetanse innenfor varierte og spennende fagområder. Vi ser etter deg som tar initiativ, viser ansvar og planlegger godt for å nå både egne og felles mål. Du motiveres av å dele erfaringer og informasjon med kolleger, og ser verdien av å skape gode resultater sammen. Hos oss får du brukt dine styrker i et støttende og utviklende miljø – samtidig som du får bidra til spennende og samfunnsrelevante oppgaver.
Du kan være nyutdannet eller ha lang erfaring. Vi har oppgaver tilpasset alle kompetansenivåer.
Hvem er vi?
Du blir del av et tverrfaglig dynamisk team bestående av 12 dedikerte medarbeidere med høy kompetanse og ulik fagbakgrunn. Det gir oss både bredde og styrke i hvordan vi løser oppgavene. Gruppen vår er en del av en seksjon som har landsdekkende ansvar for arbeidsgiverkontroller. Du vil også samarbeide tett med andre fagmiljøer i etaten, noe som gir deg en variert og lærerik arbeidshverdag. Vi har et inkluderende og utviklingsorientert arbeidsmiljø, hvor deling av kunnskap og samarbeid står sentralt.
I tillegg til et faglig sterkt miljø har vi et inkluderende og sosialt fellesskap – hvor vi både deler små øyeblikk i hverdagen og arrangerer ulike aktiviteter gjennom året.
Er du fortsatt usikker på om dette er jobben for deg? Ta gjerne kontakt for mer informasjon.
Hva går jobben ut på?
Du vil få utfordrende oppgaver og anledning til å fordype deg inne flere fagfelt. Vi har et sterkt fagmiljø, og har gode muligheter for faglig utvikling innen regnskap, skatt og avgift. Hos oss vil du få muligheten til å jobbe med- saks- og klagebehandling i kontrollrapporter
- skrive anmeldelser
- dialog med skattepliktige og deres representanter
- bidra til videreutvikling av det gode fagmiljøet i gruppen
Vi er i stadig utvikling som kan gi deg nye muligheter, for eksempel relatert prosjektarbeid, og eventuell andre relevante oppgaver. Arbeidsoppgavene vil kunne tilpasses din kompetanse og erfaring.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Du må ha
- mastergrad i rettsvitenskap eller juridisk embetseksamen (internasjonale grader må være godkjent av NOKUT/HK-dir). Avsluttes mastergrad høsten 2025, forutsettes det bestått grad før ansettelse
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Det er ikke nødvendig, men likevel en fordel om du også har
- erfaring med økonomi / regnskap
- gode digitale ferdigheter
Har du juridisk utdanning fra annen EØS-stat, Storbritannia eller Sveits må du legge ved godkjenning fra Advokattilsynet i Norge for å være kvalifisert.
Husk å legge ved relevante vitnemål og attester når du søker.
Hva ser vi etter hos deg?
For å lykkes og trives i denne stillingen, er det viktig at du er
- god kommunikator: du klarer å formidle et budskap på en enkel og lettfattelig måte, du lytter aktivt, gir konstruktive tilbakemeldinger og er løsningsorientert
- initiativtaker: du tar initiativ når du ser muligheter for forbedring og handler selvstendig for få til endringer både alene og sammen med andre. Du trives med å bidra til utvikling.
- lærevillig: du liker å lære og utvikle deg – både faglig og personlig. Du evner å sette deg inn i nye problemstillinger raskt, og tar ansvar utover eget ansvarsområde.
- resultatorientert: du jobber målrettet og effektivt. Du er opptatt av å få ting gjort og levere gode resultater – selv når det dukker opp utfordringer
- lagspiller: du trives med å jobbe selvstendig samtidig som du er en lagspiller som samarbeider godt med andre, deler kunnskap og bidrar til et positivt arbeidsmiljø.
- relasjonsbygger: du skaper gode forbindelser med kollegaer og samarbeidspartnere. Du er tillitsskapende, kommuniserer godt og bidrar til et positivt og inkluderende arbeidsmiljø.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som skattejurist eller seniorskattejurist, med en årslønn mellom 600 000 og 850 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette.
Verdt å merke seg før du søker
Søknadsbrev bruker vi selvfølgelig ikke. For oss er det mer nyttig at du leverer en beskrivende CV hvor du får fram hva du har gjort tidligere som gjør at dette kan være en god match – og svar på noen spørsmål. Få gjerne med hvordan du har jobbet med juridiske problemstillinger så langt.
Omvendt referansesjekk er noe vi tilbyr hvis du er aktuell for stillingen. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match. Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss.
Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Vi er på jobb for alle, og Skatteetaten skal være et godt sted å jobbe for alle. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss vil navnet ditt vises på offentlig søkerliste. Vi vil vurdere om du kan unntas fra denne listen hvis du legger ved en begrunnelse for dette.
Bakgrunnssjekk gjennomføres av aktuelle kandidater, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring, samt ID-sjekk.
Kontaktinformasjon
Leon Grinde, underdirektør, 977 48 333Arbeidssted
Herman Foss gate 43611 Kongsberg
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 5023206915
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Leon Grinde
underdirektør
977 48 333
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
6b798227-4a3b-436e-8b02-bd9fe93face6
- Hentet fra
talentech
- Referanse
4c4a23d65d84440b8a63ae7c05e2e9d8