Økonomikonsulent i Enhet for allmennmedisin
Enhet for allmennmedisin, Bergen kommune
Solheimsgaten 9, 5058 Bergen, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Økonomikonsulent i Enhet for allmennmedisin
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 3. juli
Vi har nå ledig en 100% fast stilling i staben i Enhet for allmennmedisin. Enheten har et budsjett på 286,7 mill. i 2025. I tillegg administreres tilskudd fra Helsedirektoratet med ca. 40 mill. Vi søker etter en økonomikonsulent til vårt team, og som ønsker å bidra til å sikre kvalitet i våre tjenester.
Staben i enheten består av 8 ansatte. I tillegg til å administrere fastlegeordningen har vi ansvar for de kommunale legekontorene på Alrek og Bergen helsehus. Vi følger opp over 100 aktive allmennleger i spesialisering (ALIS) og har til enhver tid minst 10 LIS1 (lege i spesialisering/turnuslege). Staben representerer et bredt fagfelt med bl.a. overlege, helseøkonom, jurist, statsviter og farmasøyt. I tillegg til stab har enheten 8 veiledere til ALIS i kommunal bi-stilling.
Enhet for allmennmedisin er organisert i Etat for helsetjenester, der Legevakten, Helsevernenheten og Fengselshelsetjenesten også er organisert. Bergen kommune er vertskommune for ALIS-Vest regionskontor, som er forankret i Enhet for allmennmedisin.
Arbeidsoppgaver
- Oppgaver innenfor budsjett, økonomi og rapportering
- Bistå i rekruttering av fastleger
- Selvstendig saksbehandling
- Avtaleoppfølging av fastleger
- Delta i oppgaver på enheten, f.eks besvare telefon til fastlegeordningen, vedlikehold av rutiner og prosedyrer, delta i intervjuer, oppfølging opp mot Helfo og andre eksterne samarbeidspartnere mm
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på minimum bachelornivå innen økonomi, gjerne masternivå
- Annen relevant bachelorutdanning kan vurderes
- Gode datakunnskaper
- Gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig (tilsvarende B2-nivå eller høyere)
Ønskelig:
- God kjennskap til kommunal helsetjeneste vil være en fordel
- Ønskelig med erfaring med kommunal forvaltning
- Det er en fordel med kjennskap til kommunens datasystemer
Personlige egenskaper
- Evne til å kunne uttrykke seg godt skriftlig og muntlig- Evne til å arbeide både selvstendig og i team
- Endrings-, forbedrings- og utviklingsvillig
- Ha stå-på vilje
- Trives i miljø med flere profesjoner
- Bidra til godt arbeidsmiljø
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- 100% fast stilling- Varierte arbeidsoppgaver
- En spennende stilling i et bredt faglig miljø
- Offentlig pensjonsordning
- Lønn etter gjeldende avtaleverk
Kontaktinformasjon
Merethe Brattetaule, Enhetsleder, 40828939, merethe.brattetaule@bergen.kommune.noArbeidssted
Solheimsgaten 95058 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 4935351111
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.07.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
696d68ea-dc4f-4f02-aa72-58a363b26d40
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0515e79ad63548cc949352238b991a1f