Vi søker veileder som vil støtte mennesker på veien inn i arbeidslivet!
Nav Stovner
Stovner senter 5-7, 0985 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 7. september
Nav Stovner er en spennende arbeidsplass med høyt kvalifiserte og motiverte medarbeidere. Vi er et Nav kontor i stadig faglig og ikke minst organisatorisk utvikling. Bydel Stovner er en grønn bydel lengst nord i Groruddalen/Oslo med grense til Nittedal og Lørenskog. Vi har vel 34.000 innbyggere i vår bydel, som favner områdene Høybråten, Vestli, Stovner, Fossum, Haugenstua og Rommen. Bydelen skal være et inkluderende lokalsamfunn som innbyr til aktivitet, engasjement, opplevelser og dialog.
Du vil få anledning til å jobbe i en bydel rik på mangfold og kultur, som er opptatt av bærekraft og utvikling. Vi er en bydel med en variert befolkning og med mange engasjerte aktører. Nav Stovner er en viktig aktør i en bydel som vil være best på å gi gode løsninger på tvers av tjenester, og møte befolkninga vår på nye måter tilpasset deres behov.
Nav Stovner har ca. 140 ansatte og er organisert i 6 fagavdelinger, samt stab. Vi har en ledig fast stilling som veileder i vårt team for arbeidsrettet oppfølging av voksne med nedsatt arbeidsevne ved avdeling Arbeid og helse.
Er du motivert for å være med på å løse et viktig samfunnsoppdrag? Vil du hjelpe oss med å skape muligheter i arbeidslivet for alle, uavhengig av hvilke utfordringer de måtte ha? Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å gjøre en forskjell for andre mennesker? Hvis du også trives i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver, da kan du være den kollegaen vi ønsker oss! Vi søker en veileder til å jobbe med personer som trenger ekstra innsats fra Nav for å kunne komme ut i arbeid. Målgruppen er fortrinnsvis personer som av helsemessige årsaker har fått sine muligheter til å jobbe, og på andre måter delta i samfunnet, redusert.
Vi mener at et bredt spekter av medarbeidere gjør at vi får nye tanker og perspektiver og kan løse oppdraget vårt enda bedre. Vi er en inkluderende arbeidsplass hvor alle medarbeidere blir verdsatt og respektert for den de er. Så lenge du kjenner deg igjen i stillingens oppdrag, oppfordrer vi deg til å søke, uansett hvem du er.
I søknadsteksten ber vi deg reflektere over hva som motiverer deg til å jobbe med arbeidsrettet oppfølging, og hvordan du kan bidra til å støtte brukere på vei tilbake i arbeid.
Vi har nå en fast ledig stilling på kontoret. Ved behov kan det også bli aktuelt med en engasjementsstilling som veileder. Oppgi i søknaden om du også er interessert i engasjement.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegging av arbeidssøkernes muligheter på arbeidsmarkedet, vurdering av behovet for bistand og mulighetene til å jobbe
- Veiledning og oppfølging av arbeidssøkerne ut i arbeid og/eller aktivitet
- Kontakt med samarbeidspartnere, gjerne utadrettet: arbeidsgivere, tiltaksleverandører, helsevesen og andre instanser
- Utstrakt digital samhandling med arbeidssøkerne, med fokus på tydelig og god kommunikasjon
- Saksbehandling etter gjeldende regelverk
- Når samfunnet krever det, endres også tjenestene våre, slik at endringer i arbeidsoppgavene og ansvaret i rollen må påregnes
Kvalifikasjoner
- Minst 3 årig relevant utdanning fra høgskole eller universitet. I særskilte tilfeller kan relevant arbeidserfaring kompensere for kravet om formalkompetanse
- Relevant erfaring med og evne til å veilede mot arbeid og aktivitet på en motiverende og tydelig måte
- Evne til å håndtere tidvis stor arbeidsmengde på en strukturert og organisert måte
- I tråd med Nav sin kompetansestrategi er det en forutsetning at du har veiledningskompetanse og gjerne også inkluderings-, arbeidsmarkeds- og forvaltningskompetanse
Vi ønsker at du:
- Har gode kommunikasjonsferdigheter og evne til å motivere andre
- Er omstillingsdyktig, siden arbeidsoppgavene våre kan kreve hurtig omstilling etter behovene
innbyggerne våre har - Har gode digitale ferdigheter, som vil si at du raskt kan sette deg inn i nye fagsystemer
- Har et ønske om og trives med tett samarbeid med andre for å oppnå målene som settes for
kontoret - Har kjennskap til og interesse for samfunnsoppdraget til Nav
- Har god kjennskap til arbeidsmarkedet og næringslivet
- Evne til å sette deg inn i komplekse saker knyttet til arbeidsavklaringspenger og helhetlig oppfølging av brukere
- Evne til å bygge tillit og gode relasjoner med brukere og samarbeidspartnere
- Evne til å utfordre og motivere brukere tidlig i oppfølgingsløpet til å vurdere muligheter for å komme i arbeid eller aktivitet
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er selvstendig, strukturert og god på selvledelse. Du trives i et intensivt faglig utviklingsmiljø. Du setter pris på at vi er et kontor med stort fokus på samarbeid på tvers av tjenestene våre. Du er åpen, engasjert og empatisk i møte med innbyggerne vi skal hjelpe og møter dem der de er, slik de er. Gode samarbeidsevner, godt humør og evnen til å håndtere stress er viktige forutsetninger.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde i stadig utvikling
- Et fagmiljø som er kunnskapsbasert og utviklingsorientert
- En bydel som er opptatt av utvikling og endring
- God pensjonsordning i Statens Pensjonskasse
- Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra kl 09.00-14.30, samt sommer-/vintertid
- Mulighet for ansatt-parkering
- Rimelig treningsavtale med STOLT
- Stillingen lyses ut som førstekonsulent, med mulighet for ansettelse som rådgiver for spesielt kvalifiserte søkere, med lønn fra kr 584 500-635 000 pr år
Kontaktinformasjon
Marina Rosary Francis, Avdelingsleder, 40099379Arbeidssted
Stovner senter 5-70985 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5001917948
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Marina Rosary Francis
Avdelingsleder
40099379
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
660be927-921f-4c3a-be5d-154c6291ee08
- Hentet fra
talentech
- Referanse
398ab314b5c247eb880124c77df6aed9