Namsfullmektig utlegg
Innlandet politidistrikt
Strandgata 13C, 2815 Gjøvik
Om jobben
- Stillingstittel
- Namsfullmektig utlegg
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 11. januar
Om stillingen
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Felles enhet for sivil rettspleie har ansvar for sivil rettspleie i Innlandet politidistrikt og har namsmyndighet. Namsfogden i Innlandet har ansvar for gjennomføring av tvangsfullbyrdelse, saksbehandling av gjeldsordning, sekretariat for 16 forliksråd og øvrige sivil rettspleie oppgaver i Innlandet politidistrikt. Felles enhet for sivil rettspleie består for tiden av 84 medarbeidere som er organisert i fire seksjoner og ett prosjekt. Medarbeidere er stedsplassert på 13 tjenestesteder i Innlandet politidistrikt.
Ved Felles enhet for sivil rettspleie, seksjon Utlegg, er det ledig en fast stilling og et vikariat som saksbehandler fra 1.2.2026, tjenestested Gjøvik eller Hamar. Seksjon Utlegg har ansvar for saksbehandling av utlegg, forkynnelser og veilede publikum på telefon og ved oppmøte. I tillegg har seksjonen fagansvar for utlegg. Seksjonen består for tiden av 25 medarbeidere.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi søker deg som ønsker å bidra til å sikre at Namsfogden i Innlandet leverer god kvalitet, enhetlig praksis og effektive tjenester innen sivil rettspleie.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling, hovedsakelig sikring av pengekrav ved å avholde utleggsforretninger
- Forkynnelser
- Veilede publikum
- Servicetelefonen
- Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen ved behov
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Minimum 3-års relevant utdanning på høgskole- eller universitetsnivå (rettsvitenskap og/eller økonomiske fag). Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- God muntlig- og skriftlig fremstillingsevne
- Gode IKT- kunnskaper
- Det kreves økonomisk vederheftighet
Det er også ønskelig med:
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Du har evnen til å arbeide selvstendig
- Du har evnen til å kommunisere og veilede
- Du er resultatorientert, strukturert og målrettet med god gjennomføringsevne
- Du er en lagbygger med gode samarbeidsevner
- Du har god rolleforståelse og er helhetsorientert
- Du er beslutningsdyktig
- Du er samfunnsorientert og har forståelse for enhetens rolle i politiets samfunnsoppdrag
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- Stillingen lønnes som seniorkonsulent (SKO1363), lønn fra kr. 595.000 eller rådgiver (SKO1434) fra kr. 610.000 avhengig av kvalifikasjoner og erfaring.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
- Gode arbeidsbetingelser ( fleksibel arbeidstid, hjemmekontor, trening i arbeidstiden, o.l )
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorges CV-skjema og skrive et søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Kontaktpersoner for stillingen
Ingunn Fløtre Laupstad
namsfogd
+4798240987
Siri Tomtsveen Bechmann- Pedersen
seksjonssjef
+4741434870
Om bedriften
Innlandet politidistrikt er landets største politidistrikt i geografisk utstrekning, med flere større hovedfartsårer og mange grenseoverganger til Sverige.
Vi er nærmere 1000 ansatte, som hver dag går på jobb for å ivareta 380 000 innbyggere i 46 kommuner.Politidistriktet har 26 tjenestesteder med Hamar som hovedsete. Vi skal være et politi for alle og våre tjenester skal være bygget på ansvarlighet, åpenhet og ærlighet. Som medarbeider hos oss vil du få varierte og spennende arbeidsdager.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
651a2201-b1fb-4da0-9569-ead7657892a0
- Sist endret
19. desember 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10275107
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Innlandet politidistrikt
Sted
Gjøvik
Arbeidsgiver
Innlandet politidistrikt
Sted
Gjøvik
Arbeidsgiver
Innlandet politidistrikt
Sted
Hamar