Ønsker du å jobbe med saksbehandling og vil hjelpe oss med å gi mennesker rett ytelse til rett tid?
Nav Arbeid og ytelser Sørlandet
Holtes vei 1, 4848 Arendal, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Ønsker du å jobbe med saksbehandling og vil hjelpe oss med å gi mennesker rett ytelse til rett tid?
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
5
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. oktober
Nav arbeid og ytelser Sørlandet er en enhet i Nav som har ansvaret for store og viktige livsoppholdsytelser. Vår del av samfunnsoppdraget er å sørge for at våre brukere får rett ytelse til rett tid.
Vi har som mål å være en attraktiv og moderne arbeidsplass som legger vekt på å oppnå gode resultater til det beste for brukerne våre, og utviklingsmuligheter for den enkelte medarbeider. Hos oss blir du en del av et faglig sterkt arbeidsmiljø der vi jobber bevisst med tillitsbasert ledelse. Vi er for tiden ca. 140 medarbeidere fordelt på 5 avdelinger på 2 lokasjoner. Lokasjonen vår i Arendal saksbehandler stønad til enslig mor eller far, grunn- og hjelpestønad og stønad ved sykdom i familien, mens lokasjonen i Lyngdal saksbehandler uføretrygd.
Vi har ledig inntil 5 faste stillinger til engasjerte, strukturerte og selvstendige medarbeidere på lokasjonen vår i Arendal. Vi har trivelige kontorlokaler på Harebakken med kort vei til både parkeringsplass og kollektivtilbud.
Arbeidsoppgaver
Hva går jobben ut på og ansvarsoppgaver i stillingen:
Du vil jobbe med saksbehandling på en av våre ytelser.
Saksbehandling innebærer å behandle elektroniske søknader, klager og oppgaver knyttet til dette. Vi har ikke fysiske møter med brukere. Nødvendig kommunikasjon med brukere og samarbeidspartnere foregår via digitale plattformer og telefon.
Du vil få varierte og spennende oppgaver og være med på å hjelpe oss med å oppfylle samfunnsoppdraget vårt. Du vil også bidra til at enheten vår leverer gode resultater ved å gjøre vedtak med god kvalitet til rett tid.
Kvalifikasjoner
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Du må ha fullført høyere utdanning, minimum 3-årig godkjent utdanning tilsvarende bachelorgrad. Vi søker etter deg som har utdanning fortrinnsvis innen juridiske fag, men økonomiske, helse- eller samfunnsvitenskapelige fag er også aktuelt.
Utenlandske grader må være godkjent av NOKUT eller HK-dir. (Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse). Relevant arbeidserfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet.
- Du må ha god kommunikasjonsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
- Du må ha god digital kompetanse
- Du må ha gode samarbeidsevner som du kan bruke i dialog med våre brukere og kolleger i Nav
Dersom du har erfaring fra saksbehandling i offentlig forvaltning med god forvaltningsrettslig forståelse, så er det en fordel.
For at du skal bli vurdert så må du søke på stillingen elektronisk og vi ber om at attester og vitnemål lastes opp elektronisk til søknaden. Vitnemål kan deles via vitnemalsportalen.no.
Personlige egenskaper
Hva ser vi etter hos deg?
Vi ser etter deg som er beslutningsdyktig og som kan jobbe raskt og effektivt, med god kvalitet i saksbehandlingen. Du må være opptatt av å skape gode opplevelser for Navs brukere, både muntlig og skriftlig.
Vi skal levere på samfunnsoppdraget vårt, så det er viktig at du er resultatorientert og tar ansvar for egen læring.
Du må trives med en hektisk jobbhverdag i et åpent kontorlandskap, hvor du liker å samarbeide med andre, men du må også like å jobbe selvstendig.
Hos oss skjer det stadige endringer, derfor må du være både omstillingsdyktig og fleksibel.
Vi er opptatt av å ha et godt arbeidsmiljø, og der vil du være en viktig bidragsyter.
Personlige egenskaper vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Her får du muligheten til å jobbe med utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor viktige samfunnsområder. Du får jobbe i et aktivt og kompetent fagmiljø, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag. Vi vektlegger god opplæring.
Hos oss får du rammer som gir fornuftig balanse mellom jobb og fritid.
Du får fleksitid samt mulighet for å trene 1 time pr. uke i arbeidstiden.
Du får medlemskap i Statens pensjonskasse. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og på kontoret. Hos oss kan man inngå avtale om 40% hjemmekontor når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Er du usikker på om du skal søke på denne stillingen? Ta gjerne kontakt med en av kontaktpersonene våre!
Stillingen lønnes i stillingskode 1408 Førstekonsulent/1434 Rådgiver i lønnsspenn fra kr. 550.000,- til kr. 610.000,- avhengig av kvalifikasjoner.
Ønsket oppstart er i løpet av 2025/tidlig i 2026.
Hvordan er det å jobbe hos oss?
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget hvis du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne ut om vi er en god match.
Kontaktinformasjon
Kari Lund, Avdelingsleder, 97099532, Kari.Lund@nav.noTor Ole Skomedal, Avdelingsleder, 99711690, Tor.Ole.Skomedal@nav.no
Gunhild Goderstad, Avdelingsdirektør, 95929230, Gunhild.Goderstad@nav.no
Arbeidssted
Holtes vei 14848 Arendal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5015053966
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.10.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
63067bd2-681e-4afd-a8c6-736ac8fb8fa4
- Hentet fra
talentech
- Referanse
ab740e909c784680998a4c31de9d6e23