Er du en dyktig controller med god erfaring fra prosjektarbeid?
Norske Tog AS
Drammensveien 35, 0271 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- Controller
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk eller engelsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest onsdag 19. november
Norske tog søker nå etter en controller da en av våre ansatte har fått ny stilling internt.
Du vil tilhøre avdelingen Økonomi og regnskap, som i dag består av 6 medarbeidere. Avdelingen har ansvar for regnskapsfunksjonen, økonomistyring og levering av økonomirådgivning og controllingtjenester til prosjekter, øvrig drift og ledelse. Avdelingen har også oppgaver med å levere bistand til finanssjef og være back-up på enkelte oppgaver på finansområdet.
Du vil samarbeide på tvers av alle avdelinger og få mulighet til å bygge nettverk både internt og eksternt. Som controller vil du få ansvar for å følge opp en portefølje av prosjekter, og du vil delta i prosjektene fra start til slutt. Du vil bidra inn i rapporteringsprosessen og med utarbeidelse og oppfølging av budsjetter i prosjekter og for selskapet. Hos oss får du ikke bare ansvar for økonomisk oppfølging av prosjekter – du blir en sentral bidragsyter i hele verdikjeden fra anskaffelse til forvaltning.
Vi søker deg som motiveres av Norske togs samfunnsansvar og som vil jobbe for bærekraft og en fremtidsrettet jernbane som del av det grønne skiftet. Du vil få mulighet til å jobbe i et kompetent og engasjert fagmiljø som forvalter store samfunnsmessige verdier. Du kommer til en organisasjon som praktiserer tillitsbasert ledelse med mulighet for fleksibilitet og ansvar i rollen din. Vi ser for oss at du trives med å jobbe selvstendig og liker en variert arbeidshverdag. Vi er en liten organisasjon hvor alle hjelper hverandre og bistår hverandre ved behov. I stillingen kan det derfor bli aktuelt å avlaste kollegaer med andre oppgaver innenfor økonomi i perioder med høyt arbeidspress. Vi har avtaler med både norske og utenlandske aktører og leverandører og derfor er det viktig å beherske både norsk og engelsk som arbeidsspråk.
Stillingen rapporterer til leder Økonomi og regnskap.
Arbeidsoppgaver
Vi tilbyr
En spennende stilling i et selskap som setter bærekraft høyt og som har fokus på det grønne skiftet. Vi har et godt arbeidsmiljø med en uformell og god tone med gode hjemmekontorløsninger. Vi har egen sosialkomité som har arrangementer flere ganger i året og vi har firmahytte. Er du glad i å løpe kan vi tilby felles løpegruppe. Vi er et selskap som er opptatt av mangfold hvor vi blant annet samarbeider med stiftelsen Helt Med, vi tilrettelegger i forbindelse med religiøse høytider, vi har egen mangfold- og inkluderingsgruppe og vi har ansatte fra 12 ulike nasjonaliteter. Telefon, bredbånd og forsikringsordninger er inkludert. Vi tilbyr konkurransedyktig lønn.
Ønskede kvalifikasjoner
Personlige egenskaper
For mer informasjon om stillingen, kontakt Ida Opaker i Personalhuset Search & Selection på telefon 95 22 41 52 eller mail ida.opaker@personalhuset.no.
Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad, CV og vitnemål via lenken i annonsen som fører deg inn i vårt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.
Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Norske tog legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Du vil tilhøre avdelingen Økonomi og regnskap, som i dag består av 6 medarbeidere. Avdelingen har ansvar for regnskapsfunksjonen, økonomistyring og levering av økonomirådgivning og controllingtjenester til prosjekter, øvrig drift og ledelse. Avdelingen har også oppgaver med å levere bistand til finanssjef og være back-up på enkelte oppgaver på finansområdet.
Du vil samarbeide på tvers av alle avdelinger og få mulighet til å bygge nettverk både internt og eksternt. Som controller vil du få ansvar for å følge opp en portefølje av prosjekter, og du vil delta i prosjektene fra start til slutt. Du vil bidra inn i rapporteringsprosessen og med utarbeidelse og oppfølging av budsjetter i prosjekter og for selskapet. Hos oss får du ikke bare ansvar for økonomisk oppfølging av prosjekter – du blir en sentral bidragsyter i hele verdikjeden fra anskaffelse til forvaltning.
Vi søker deg som motiveres av Norske togs samfunnsansvar og som vil jobbe for bærekraft og en fremtidsrettet jernbane som del av det grønne skiftet. Du vil få mulighet til å jobbe i et kompetent og engasjert fagmiljø som forvalter store samfunnsmessige verdier. Du kommer til en organisasjon som praktiserer tillitsbasert ledelse med mulighet for fleksibilitet og ansvar i rollen din. Vi ser for oss at du trives med å jobbe selvstendig og liker en variert arbeidshverdag. Vi er en liten organisasjon hvor alle hjelper hverandre og bistår hverandre ved behov. I stillingen kan det derfor bli aktuelt å avlaste kollegaer med andre oppgaver innenfor økonomi i perioder med høyt arbeidspress. Vi har avtaler med både norske og utenlandske aktører og leverandører og derfor er det viktig å beherske både norsk og engelsk som arbeidsspråk.
Stillingen rapporterer til leder Økonomi og regnskap.
Arbeidsoppgaver
- støtte organisasjonen og avdelinger med rapporter og analyser
- deltagelse i måneds- og årsavslutningsprosessen
- økonomisk oppfølging og rådgivning sammen med prosjektledere og kontraktsansvarlig
- bidra til å sikre god økonomistyring og rett regnskap
- utarbeidelse og oppfølging av budsjett både for prosjekter og selskap
- prognose- og rapporteringsarbeid
- sikre beslutningsunderlag for anskaffelser for Norske tog AS og Jernbanedirektoratet
- utforme og bidra til utforming av satsingsforslag til Jernbanedirektoratet
- bidra til risikoanalyser knyttet til anskaffelser og leveranser
- deltakelse i alle faser av et prosjekt, fra utarbeidelse av forespørsler, gjennom evalueringsfasen og selve gjennomføringen av prosjekter
- utarbeidelse av leiepriser til leieavtalene med togoperatørene
- bidra med innspill til forbedringer av prosesser og delta i effektivitets- og utviklingsarbeid
Vi tilbyr
En spennende stilling i et selskap som setter bærekraft høyt og som har fokus på det grønne skiftet. Vi har et godt arbeidsmiljø med en uformell og god tone med gode hjemmekontorløsninger. Vi har egen sosialkomité som har arrangementer flere ganger i året og vi har firmahytte. Er du glad i å løpe kan vi tilby felles løpegruppe. Vi er et selskap som er opptatt av mangfold hvor vi blant annet samarbeider med stiftelsen Helt Med, vi tilrettelegger i forbindelse med religiøse høytider, vi har egen mangfold- og inkluderingsgruppe og vi har ansatte fra 12 ulike nasjonaliteter. Telefon, bredbånd og forsikringsordninger er inkludert. Vi tilbyr konkurransedyktig lønn.
Ønskede kvalifikasjoner
- 3-årig universitets- eller høyskoleutdannelse innen økonomi, eller tilsvarende relevant utdanning
- god økonomisk forståelse
- god system- og prosessforståelse med kjennskap til rapporteringsverktøy
- god erfaring med økonomistyring av prosjekter og kjennskap til offentlig anskaffelsesprosess
- svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
- strukturert, målrettet og gode analytiske ferdigheter
- nysgjerrig og proaktiv med god gjennomføringsevne
- fleksibel og god til å prioritere mellom oppgaver når det er hektisk
- god til å jobbe effektivt i nettverk, men også evne å jobbe selvstendig
- god til å kommunisere og sterk på teamarbeid
- serviceinnstilt og kundeorientert
For mer informasjon om stillingen, kontakt Ida Opaker i Personalhuset Search & Selection på telefon 95 22 41 52 eller mail ida.opaker@personalhuset.no.
Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad, CV og vitnemål via lenken i annonsen som fører deg inn i vårt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.
Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Norske tog legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Norske tog er et statseid aksjeselskap. Selskapet forvalter eierskapet til alt persontogtogmateriell i Norge, med noen få unntak. Norske tog sitt hovedoppdrag er å leie ut materiell til operatører som vinner anbud på operasjon av persontogtrafikk i Norge. Selskapet skal være ledende innenfor jernbaneteknisk kompetanse og prosjektforvaltning, og bistår Jernbanedirektoratet med å utrede materiellstrategi med hensyn til samfunnsøkonomiske betraktninger. Norske tog er ansvarlig for anskaffelse av nye tog, foretar større oppgraderinger av den eldre vognparken samt en pådriver for innovative prosesser for best mulig utnytting av materiellet. Vi skal være en direkte bidragsyter til det grønne skiftet og gjøre jernbane til et attraktivt tilbud for den reisende i tett dialog med samarbeidspartnerne våre.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
62c8a1f7-e5d9-4c7d-a174-95cc04400114
- Sist endret
22. oktober 2025
- Hentet fra
recman
- Referanse
454696
Lignende annonser
Controller
Arbeidsgiver
Økonomi, Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Aspia Accountor Norge - People & Culture Services
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Bane NOR SF
Sted
Trondheim, Oslo