Vi har fjell, vi har folk – no vil vi ha deg med på laget!
Skatteetaten, Brukerdialog
Torolv Kveldulvsons gate 27, 8800 Sandnessjøen
Om jobben
- Stillingstittel
- Økonom/rådgiver
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk eller engelsk
- Antall stillinger
- 2
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest mandag 10. november
Hvem er du?
Vi ser etter deg som er utviklings- og endringsorientert, fleksibel og nøyaktig, med god digital kompetanse. Du trives med samarbeid, deler gjerne kunnskap og erfaringer, og bidrar med positivitet og godt humør i arbeidsmiljøet. Rollen krever både effektivitet og høy grad av nøyaktighet, og det er viktig at du raskt kan sette deg inn i rutiner og retningslinjer. Du kan gjerne være nyutdannet, det viktigste er at du har motivasjon og vilje til å lære.
Hvem er vi?I Sandnessjøen vil du bli en av 9 dyktige medarbeidere. Du bli en del av et stolt fagmiljø, satt sammen av flere ulike fagbakgrunner. Vi har jurister regnskapsfører, økonomer og medarbeidere med lang erfaring fra Skatteetaten blant våre medarbeidere.
Er du usikker på om dette er jobben for deg? Ta gjerne kontakt med vår kontaktperson for en uforpliktende prat!
Når du søker på denne stillingen behøver du ikke skrive et søknadsbrev, men levere en beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort tidligere som gjør deg kvalifisert til jobben. Ta med hvilke oppgaver og fagområder du har hatt ansvar for, og hvilke resultater du har oppnådd.Hva går jobben ut på?
Hos oss får du en meningsfull jobb hvor du bidrar til rettferdig skattlegging og tillit i samfunnet. Dine hovedarbeidsoppgaver vil være:
- behandling og kontroll av skattemeldinger for lønnstakere og pensjonister
- veilede og hjelpe publikum, både digitalt og i vårt publikumsmottak
- bidra til bedre arbeidsmetoder og være med på å forme fremtidens saksbehandling
- samarbeide tett med kolleger lokalt og på tvers i Skatteetaten
- andre oppgaver må regnes med
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- du har høyere utdanning på bachelorer nivå innen økonomi, regnskap, administrasjon, jus eller annen relevant utdanning. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT / HK-dir. Særlig relevant og lang erfaring kan i noen tilfeller kompensere for utdanningskravet.
- god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk og engelsk
- gode digitale ferdigheter og at du liker å bruke digitale verktøy i arbeidshverdagen
Fordel om du har erfaring med:
Hva ser vi etter hos deg?
For å lykkes og trives i denne stillingen, er det viktig at du er
God kommunikator: du klarer å formidle et budskap på en enkel og lettfattelig måte, du lytter aktivt, gir konstruktive tilbakemeldinger og er løsningsorientert
Initiativtaker: du tar initiativ når du ser muligheter for forbedring og handler selvstendig for få til endringer både alene og sammen med andre. Du trives med å bidra til utvikling.
Lærevillig: du liker å lære og utvikle deg – både faglig og personlig. Du evner å sette deg inn i nye problemstillinger raskt, og tar ansvar utover eget ansvarsområde.
Resultatorientert: du jobber målrettet og effektivt. Du er opptatt av å få ting gjort og levere gode resultater – selv når det dukker opp utfordringer
Lagspiller: du trives med å jobbe selvstendig samtidig som du er en lagspiller som samarbeider godt med andre, deler kunnskap og bidrar til et positivt arbeidsmiljø
Relasjonsbygger: du skaper gode forbindelser med kollegaer og samarbeidspartnere. Du er tillitsskapende, kommuniserer godt og bidrar til et positivt og inkluderende arbeidsmiljø
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Hos oss vil du få muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Vi verdsetter samarbeid og oppmuntrer til tverrfaglig arbeid med kolleger fra ulike fagområder.
Hos oss har du muligheten til å planlegge din egen arbeidshverdag og nyte fleksible arbeidsformer som sikrer en sunn balanse mellom arbeid og fritid. I tillegg tilbyr vi overtidsgodtgjørelse, sommertid og muligheten for trening i arbeidstiden.
Vi tilrettelegger også for en hybrid arbeidshverdag som gir deg muligheten til å jobbe både hjemmefra og på kontoret. Som medlem av Statens pensjonskasse vil du nyte godt av gode pensjonsordninger og gunstige betingelser for boliglån.
Du blir ansatt som rådgiver/seniorrådgiver med en årslønn mellom kr 550 000 – kr 800 000 avhengig av kvalifikasjonene dine. De første seks månedene regnes som prøvetid.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til søknaden.
Verdt å merke seg før du søker
Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match.Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle, og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Du kan be om å bli unntatt fra denne listen ved å gi en begrunnelse, og vi vil vurdere din forespørsel nærmere.
Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av kandidater som tilbys stilling, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.
Kontaktinformasjon
Sverre Håvard Bølset, underdirektør, 47674508Arbeidssted
Torolv Kveldulvsons gate 278800 Sandnessjøen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 5028228856
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Sverre Håvard Bølset
underdirektør
47674508
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
629d1c9e-5ecd-4e85-9509-78531a3b1136
- Sist endret
22. oktober 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0369f8ca3bc7436c911a40a6183000b0
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Skatteetaten, Brukerdialog
Sted
Sandnessjøen
Arbeidsgiver
Røvika ungdomssenter, avd. beredskapshjem
Sted
Sandnessjøen
Arbeidsgiver
Brønnøy kommune
Sted
Sandnessjøen, Brønnøysund, Dønna, Trofors, Hattfjelldal, Korgen, Herøy, Leirfjord, Lurøy, Nesna, Mo i Rana, Vågaholmen, Sømna, Træna, Mosjøen, Vega, Vevelstad