Barnevernskonsulent
Barneverntjenesten, Nord-Aurdal kommune
Tveitavegen 11, 2900 Fagernes
Om jobben
Stillingstittel
Barnevernskonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 19. oktober
Har du lyst til å jobbe i et godt fagmiljø? Trives du med et høyt arbeidstempo og får du energi av å hjelpe andre? Da er du kanskje den vi ser etter.
Interkommunal barneverntjeneste i Valdres har ledig 100 % fast stilling som kontaktperson i sitt tiltaksteam. Tjenesten jobber etter spesialistmodell og har i tillegg til et tiltaksteam, egne team for undersøkelse og omsorg.
Tjenesten er et interkommunalt samarbeid mellom kommunene Nord-Aurdal, Sør-Aurdal, Øystre Slidre og Etnedal. Nord-Aurdal er vertskommune. Vi er lokalisert på Fagernes og består av 21 dyktige og dedikerte ansatte.
Tjenesten har fokus på kontinuerlig forbedring og utvikling. Vi er opptatt av kvalitet og jobber aktivt mot en mer robust tjeneste som kan møte behovene til det enkelte barn på en god og effektiv måte. Tjenesten jobber aktivt med oppbygging av tiltak i egne rekker med mål om rask og effektiv igangsetting av gode og målbare tiltak for barn og foreldre.
Stillingen kan tiltres snarest eller etter nærmere avtale med leder.
Vi ser frem til å motta din søknad!
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling etter lov om barnevern.
- Følge opp og utøve tiltak i samarbeid med barn og foreldre.
- Utføre evalueringer av tiltakenes måloppnåelse.
- Delta i, og kunne lede, møter med familier og samarbeidspartnere.
- Benytte tjenestens utarbeidede verktøy i arbeidet.
- Dokumentere arbeidet i tjenestens saksbehandlingssystem.
- Være barnevernstjenestens partsrepresentant i saker for Barneverns- og helsenemnda og i de ulike rettsinstansene.
- Delta aktivt i teamets og tjenestens fagutvikling.
- Noe arbeid utover normalarbeidstid må påregnes.
Kvalifikasjoner
- Bachelor i barnevern eller sosialt arbeid. Andre helse- og sosialfaglige utdanninger vil bli vurdert.
- Relevant videreutdanning eller master er en fordel, men ikke et krav.
- Erfaring fra kommunalt barnevern, annet barnevernsfaglig arbeid eller annen saksbehandling er en fordel.
- God barnevernsfaglig forståelse og kunnskap om lovverk og retningslinjer er en fordel.
- Kompetanse innen et eller flere relevante veiledningsprogrammer er en fordel (eks. PMTO, ICDP og/eller RFT)
- Krav om gode norskkunnskaper. Det kreves god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
- Førerkort klasse B er et krav.
- Den som tilsettes må framlegge gyldig politiattest før tiltredelse.
Personlige egenskaper
Vi søker deg som
- er ansvarsbevisst, selvstendig og strukturert.
- har en åpen, tydelig og respektfull tilnærming til mennesker i sårbare situasjoner.
- er en teamspiller, har godt humør, og byr på deg selv i møte med andre.
- har god relasjonsforståelse og gode evner til egenrefleksjon.
- er robust og behersker et høyt arbeidstempo.
- er fleksibel og nytenkende.
Vi tilbyr
- Varierte arbeidsoppgaver og faglig utvikling i et kompetent, engasjert og godt arbeidsmiljø.
- Lederstøtte og individuell veiledning.
- Fleksitidsordning.
- God tilgjengelighet på tjenestebiler.
- Gode forsikrings- og pensjonsvilkår hos KLP og Gjensidige.
- Lønn etter gjeldende tariffavtale.
Søknaden kan også bli vurdert med tanke på andre tilsvarende stillinger som blir ledige i virksomheten ved interne omrokkeringer.
Nord-Aurdal kommune benytter elektronisk søknadsbehandling. Attester og vitnemål skal legges som vedlegg til søknaden. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT og godkjenningen må dokumenteres. For at vi skal kunne vurdere deg som søker, må du laste opp gyldig dokumentasjon som viser din erfaring/ansiennitet og utdanning samtidig som du søker stilling hos oss.
Kommunen er opptatt av å reflektere mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, nedsatt funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkere har bedt om navnet blir unntatt offentlighet. Ønske om unntatt offentlighet må begrunnes i søknaden jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.
Politiattest jf. barnevernsloven § 12-11 må framlegges ved tilsetting.
Tilsetting vil skje på de vilkår og med de plikter som følger av gjeldende lovverk, reglement og tariffavtaler.
Vil du vite mer om Valdres?
Vi har unik natur, kultur og er en attraktiv region, sentralt i Norge. Se mer informasjon her.
Har du spørsmål om å bo og leve i Valdres, jobbmuligheter for parter eller våre tilbud til barn og unge? Ta kontakt med oss!
Kontaktinformasjon
Trude Martinsen Ruud, Barnevernleder, +47 99575019Arbeidssted
Tveitavegen 112900 Fagernes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nord-Aurdal kommuneReferansenr.: 5023497769
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Trude Martinsen Ruud
Barnevernleder
+47 99575019
Om bedriften
Nord-Aurdal kommune er største kommune i Valdres med 6500 innbyggere og ca. 4900 fritidsboliger. Regionsenteret Fagernes har bystatus og er et moderne handels-, reiselivs- og servicesentrum med variert næringsliv. I bygdene er primærnæringene fremtredende. Som inngangsport til Jotunheimen har Nord-Aurdal flotte muligheter for fjell- og friluftsliv. Et godt oppvekstmiljø, trivelige boområder og et rikt kulturtilbud gjør kommunen til et attraktivt bosted. Valdres vidaregåande skule ligger i kommunen, i tillegg til et fylkeskommunalt karrieresenter med desentraliserte utdanningstilbud, også på høgskolenivå. Det er et godt samarbeid mellom kommunene i regionen, og mellom kommuner og næringsliv. Velkommen til en attraktiv kommune!
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
623572a8-0c4c-4e8e-84f9-7b49b6d71df3
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d1b3fd190caf40bd899d29176b9942f3