Engasjement som prosjektdeltaker
Finansdepartementet
Akersgata 40, 0030 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Engasjement som prosjektdeltaker
Type ansettelse
Engasjement, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 15. september
Om stillingen
Finansdepartementet (FIN) har holdt til i samme bygg i snart 120 år og i forbindelse med bygging av nytt regjeringskvartal, er vi i gang med å ordne departementets papirarkiver for avlevering til Arkivverket. Seksjon for informasjonsforvaltning og sikkerhet (IFAS) har fått ansvaret for ordningsprosjektet. FIN har engasjert en prosjektgruppe som har jobbet med å kartlegge papirarkivets innhold og omfang, samt påbegynt arbeidet med å ordne det. Vi ønsker nå å fylle på med flere kompetente og entusiastiske prosjektdeltakere som ønsker å bidra i dette arbeidet.
Arbeidsoppgavene vil primært bestå av arkivordning, herunder rydding, sortering, ordning, pakking og utarbeidelse av avleveringslister. Som prosjektdeltaker vil du kunne få arbeidsoppgaver innenfor et bredt omfang av prosjektgruppens ansvarsområde. I løpet av 2026 vil prosjektets arbeidssted flyttes til Arkivverkets lokaler ved Sognsvann.
Engasjementet har en varighet på seks måneder, med mulighet for forlengelse. Tiltredelse er ønskelig så snart som mulig.
Utdanning, erfaring og egenskaper
Faglige kvalifikasjoner:- Relevant utdanning, gjerne på bachelornivå, eksempelvis innen arkivfag, samfunnsfag eller historie
- Relevant erfaring og kunnskap om papirarkiv og ordningsarbeid er ønskelig
- Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk, skriftlig og muntlig
- Kjennskap til offentlig forvaltning, samt relevante lover og regler, er ønskelig
- Evne til å ta initiativ og til å se løsninger
- Selvstendig, strukturert og arbeider målrettet
- Stor arbeidskapasitet og motivasjon for å levere gode resultater i samarbeid med andre
- Positivt innstilt og bidrar til et godt arbeidsmiljø
Personlig egnethet tillegges vekt.
Hos oss får du
- Arbeide i et stort og engasjerende fagmiljø
- Bidra til å løse departementets samfunnsoppdrag
- Hyggelige og hjelpsomme kollegaer
Du får også fleksibel arbeidstid og sommertid. I tillegg får du medlemskap i Statens pensjonskasse, som har gode forsikrings- og pensjonsordninger, samt gode betingelser på boliglån. Les mer om å jobbe i Finansdepartementet på vår karriereside.
Annen informasjon
Lønn: kr 540 000 - 650 000 og betalt overtid. Stillingskode (seniorkonsulent, førstekonsulent eller rådgiver) vil avhenge av utdanningsbakgrunn og erfaring. For særlig godt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes.
Fra lønnen trekkes 2 pst. innskudd til Statens pensjonskasse.
Søknadsfrist: 15. september
Kontakt: For ytterligere informasjon om stillingen er du velkommen til å ta kontakt med prosjektleder Aslak Holtan tlf. 99 60 97 01, e-post aslak.holtan@fin.dep.no
Bakgrunnssjekk og autorisasjon
Vi gjennomfører bakgrunnssjekk på kandidaten som ansettes. Ansettelse forutsetter at denne godkjennes. Ansettelse i Finansdepartementet forutsetter at autorisasjon for adgang til informasjon gradert BEGRENSET etter sikkerhetsloven kan gis. For mer informasjon om autorisasjon, se vår karriereside.
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Søker vil bli orientert om dette på forhånd.
Finansdepartementet er opptatt av mangfold og ønsker å være en arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, hull i CV, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi vil sørge for tilrettelegging på arbeidsplassen dersom det er behov for det. Alle kvalifiserte søkere vil bli vurdert.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Finansdepartementet (FIN) har ansvar for å planlegge og iverksette den økonomiske politikken, budsjettpolitikken, skatte- og avgiftspolitikken, regulering av finansmarkedene og forvaltningen av Statens pensjonsfond.
Avdeling for virksomhetsstøtte og -utvikling (AVU) bistår finansråden i den administrative styringen av departementet og skal legge til rette for effektiv oppgaveløsing. Avdelingen har ansvar for intern økonomi- og virksomhetsstyring, HR-funksjon, ikt- og dokumentasjonsforvaltning, drift- og fellestjenester, samordning av sikkerhet- og beredskapsarbeidet, samt tverrgående utviklingsoppgaver.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
5e1866ec-05e9-4d4f-a77c-2f5c710e2f39
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10261431